perangkap?

79 6 1
                                    


Hampir sahaja Alex ditumbuk oleh Aryan, tangannya terlebih dahulu dipegang oleh Fiya.

*Huff* *Huff*

"Kau gila ke apa?!Kalau cikgu nampak kau tumbuk orang kau kena buang dari sekolah tahu tak!"marah Fiya.

Semua terkejut dan tertanya-tanya dari mana Fiya muncul?dan kenapa mamat handsome tu always ikut dia?

"Fiya?!"

"Tak pernah nampak orang ke apa?Aku lah ni Safiya Irdina" balasnya.

Aryan hanya melihat ke arah tangannya yang dipegang oleh Fiya.Kimi mengikut arah mata Aryan dan dia menjerit.

"Oi Oi Oi!!!Lepaskan tangan Fiya sekarang mamat tak handsome!!"tengking Kimi.

Aryan memandang Kimi dan dia hanya senyum sinis.

Fiya yang perasan keaadaan itu terus melepaskan pegangannya dan dia berjalan ke arah tiga ekor beruk betina itu.

Belum sempat dia bertanya apa, Z mengangkat tangannya dan menampar Fiya.

Semua terkejut.'Orang yang lemah lembut pun boleh jadi kasar?wuishhh! '

Fiya menghembuskan nafasnya." Korang okay ke tak?"

"Kau tak yah nak acah acah baik Safiya Irdina kau memang dah perangkap kami dari dulu kan? And lelaki tu adalah seorang daripada mereka kau kenal kan? So that's mean kau ada kaitan dengan diaorang, am I right? " kata Z.

"Woi perempuan! Bini aku tak salah apa apa pun! Kau tak yah nak fitnah dia!"

Fiya melihat ke arah Z.Dia sayang Z seperti adiknya sendiri tetapi dia tak nak benda yang lepas berulang lagi.

Dia terpaksa berkasar dengan mereka.Kalau tidak habis lah repotasi dia hancur.Dia tak nak bermusuh that's why kalau boleh dia tak nak ada roommate sebab dia tahu akan jadi macam ni.

"Aku kenal mamat tu tapi aku tak kenal yang lain and aku pun tak tahu pasal diaorang ni." jawabnya.

"Kau memang sial!!Ishhh! Kalau kita tak roommate dengan dia of coursebenda ni tak akan jadi!"

"Kalau kita tak roommate dengan dia lagi susah lah kita Z!!dia nak kita bukan Fiya! " kata Qis.

"Huh? Wait macam mana kau tahu?"

Semua melihat Qis.

The Haunted School S1Where stories live. Discover now