'Dia' pov
Aku melangkah keluar daripada bilik dan terus ke dapur.Aku melihat sekeliling jika ada seseorang yang berada disitu nasibku baik kerana tiada siapa pun disitu.Membuka topengku dengan perasaan lega.
Beberapa tahun yang lalu,topeng ini ialah kawan baik aku dan tiada siapa yang boleh mengambilnya daripadaku.Aku sanggup membunuh demi topeng ini.
Satu hari,seorang budak perempuan telah menyentuh topengku tetapi aku tidak membunuhnya kerana dia telah menjadi alat permainan aku untuk game yang bakal aku cipta.
Dan sekarang game yang aku cipta telah pun siap! , mereka telah memulakan game ini.Jadi bukan salah aku jika satu daripada mereka mati dibunuh.
Baru sahaja mahu berjalan ke ruang tamu, ada tangan melingkari pinggangku.Aku memakai semula topengku dan menoleh ke belakang.
"Kau nak apa?"
"Nak you"
"Kau Gila ke apa?"
"Ofc I gila kan you"
"Bodoh semak lah kau ni"
"HAHAHAHA nak lawak sikit pun tak boleh lah you ni"
Dia meleraikan pelukan itu dan usap kepala aku.Korang mesti tertanya tanya siapa dia ni right? Well dia ni-
Okay balik kepada The Black and 4 orang beruk betina tu.
Fiya hanya menggeleng kepala,pasrah.Dia bukan cikgu tadika ataupun pengasuh tapi sekarang ni dia rasa dia satu daripadanya.
Cikgu Shahrul dah blah dulu dah sebab tak nak jaga budak budak mentah ni.Alex? Of course lah dia join sekali.
Kimi? Tak payah tanya, dia sekarang ahli budak budak mentah yang tinggal Fiya je lah.
Nak tahu apa yang diaorang buat?Nantikannya di astro-
"Dah dah lah tu author tak baik menipu tau eh salah tak baik cakap benda mengarut tau!"
Biarlah aku yang tulis bukan kau.Aku bunuh kau nanti baru tahu.
"Wahhhhh!!! Tak nakkkkkkk!"
"Kau ni dah kenapa Syafiq?macam budak baru lepas kena rotan je"
Okay btw sambung balik.
Nak tahu apa yang diaorang buat?well budak budak lelaki diaorang main uno kad meanwhile tiga orang beruk tu hanya memerhati.
"Main tipu!!!Fiya tengok Aryan! Dia main tipu!"
"Mana ada! Aku tak main tipu lah!kau tu yang tak boleh terima Aku menang!"
'Uno kad pun boleh bergaduh ke?lain macam tahap budak mentah diaorang ni'kata Fiya dalam hati.
YOU ARE READING
The Haunted School S1
Mystery / Thriller'Welcome to The Devil High School' "Kau tu yang bodoh nak salah kan orang" ~Fiya~ "Dia hak aku so aku rasa korang boleh leave her alone right? " ~Aryan~ "Aku minta maaf" ~Qis~ "Kau jaga dia baik baik okay? " ~Syafiq~ "Kau ni memang benga...