Flashback

198 23 0
                                    

POV Fiya

       Aku mengambil angin malam. Fikiranku kusut dengan kejadian pagi tadi.

FLASHBACK

"Eeeu bau apa ni?" Soal Z sambil menekup hidungnya.

"Apa nii??" Mereka berlima beralih ke belakang.

Kelihatan cikgu err apa? . Kami berlima terkejut terutamanya Safiya.

"Dah, dah pergi berkumpul di padang sekolah sekarang !!!"  Lantang suara cikgu Shahrul bersuara.

Kami berlima lekas meninggalkan dewan sementara di kepala masih ligat berfikir kejadian tadi.

Safiya rasa bimbang lagi pun cikgu tu cikgu baru.

END FLASHBACK

      Lepas jalan jalan, aku masuk balik dorm, dan baring atas katil. Masa tu, semua kawan dah tidur mati, ada bunyi kipas je.

Then, selepas aku selimutkan badan, aku terdengar bunyi orang jalan jalan di luar sana.

Aku bukak pintu bilik, tapi takda pape pun, fikirku, mungkin kawan ke tandas kot. Takpe lah, sambung tidur balik.

Then, after few minutes macam tu, aku dengar lagi orang jalan jalan.

Kali ni, bukan tapak kaki je yang bunyi, tapi ada sekali dengan bunyi nafas.

Seoalah olah, bunyi tu tak jauh dari aku. Bunyi tu makin dekat, dekat dan dekat.

Bunyi nafas sekali dengan bunyi gelak gelak halus macam tu.

Ohh, time tu, memang tak berani bukak mata la, aku dah fikir bukan bukan dah, hantu kot yang ni, takkan orang.

....

       Fiya duduk di birai katil rommatenya sedang berebut bilik air.

Terlintas di kepalanya perkara terjadi namun dia tidak kisah sudahpun 4 tahun di sekolah ni lagi-lagi dia harus tabah ada rakan baharu ni.

Skip Time~~

Setelah menyimpan buku di loker penyimpanan buku mereka berjalan dan menuju ke kelas keempat orang itu dibantu oleh Fiya mencari kelas lagipun mereka sudah tahu kelas yang menempatkan mereka.

POV Z

Z memasuki kelas tentera nama di muka pintu 3 Othilia,dia mengetuk pintu lalu masuk menberi senyuman kepada satu persatu wajah yang dilihat .

Kelihatan seseorang perempuan di belakang sekali tepi tingkap bersebelahan menghadap hm padang sekolah melambai tangan ke arah ku aku terus pergi ke arahnya .

Dia mempelawa ku duduk di sebelahnya kiranya aku la yang kena duduk ditepi tingkap itu.

Aku menarik kerusi "hai" sapa ku dalam keadaan teragak-agak tapi dia hanya memadang depan.

"Duduk tempat jangan merayau sana-sini" ujarnya aku menggangguk lalu duduk melihat keadaan suasana kelas amat sunyi.

'Apa ini peraturan sekolah ke hapa?Ish teruk lah kalau macam ni' gerutu dalam hati .

Seketika menunggu guru masuk aku menongkat dagu mebuang pandangan ke arah tingkap melihat padang sekolah yang luas itu

'ya kelmarin kami semua diminta berkumpul disitu akibat cat di dewan'.

Aku terlihat seorang yang berbaju putih menyepak bola perlahan-lahan terkejut aku dibuatnya 'Apakah dia didenda?'  Pakaiannya lusuh rambut panjang.

'TAK mungkin itu... eh sekarang pagi lah!' Positif ku .

Aku beralih ingin menanya rakan sebelahku ini. "aa" belum sempat aku menanya guru sudah masuk ke kelas.

Aku menoleh sekilas ke padang sekolah itu tapi kelibat itu hilang!.

The Haunted School S1Where stories live. Discover now