"Apa yang PKHem nak cakap ye?"tanya Luq.
Semua memandang Luq.
"Kau ingat kitaorang tahu ke?"
"Alaaaa aku tanya jeee!"
Mereka sambung berjalan ke dewan.Jalan nak pergi dewan pun kena tengok peta sebab sekolah ni besar sangat macam istana pun ada.
Lama-kelamaan sampai juga mereka.Mereka melihat dewan sudah padat kerana pelajar di Devil High School ni terlalu ramai dan boleh mencecah sehingga 5000 orang!
"Alamak! Aku lupa yang pelajar kat sini ramai!" kata Syafiq
"Bukan kau sorang je aku pun lupa!"
Akhirnya mereka mengambil keputusan untuk hanya berdiri di belakang sambil-sambil itu mereka melihat jika Fiya ada di dalam dewan.
Fiya hanya melihat PKHEM yang sedang membetulkan mic.Di sebelahnya terdapat seorang jejaka tampan yang handsome lagikan kacak dan mendapat banyak perhatian daripada perempuan.Siapa lagi kalau bukan Hakimi Irfan.
Ye selepas saja mereka berdua dengar penguguman daripada PKHem, Hakimi terus mengheret Fiya ke sini.
Fiya juga melihat sekeliling jika The Black dan tiga ekor beruk betina tu ada dekat sini dan ye tekaannya betul.
Fiya memerhatikan mereka dari jauh kerana dia takut jika Hakimi bawak konconya yang lain dan serang mereka secara diam-diam.
"One two three,one two three"
Dewan yang riuh-rendah itu menjadi sepi setelah mendengar PKHEM bercakap walaupun dia hanya mencuba micnya.
"Okay jadi saya tahu yang kamu semua mesti tertanya-tanya kenapa saya panggil kamu semua ke sini"kata PKHEM.
"Bail tanpa membuang masa saya akan straight to the point sahaja.Jadi kamu semua mesti sudah dengar yang di blok larangan kita terdapat kes pembunuhan dan kes kehilangan pengetua kita selama beberapa tahun" sambungnya.
"Dan..apa yang saya nak cakap ini ialah pembunuh itu telah kembali selama seminggu dan dia menyerupai seorang pelajar..jadi saya nak kamu semua berhati-hati dengannya.Kita tak tahu dikalangan maybe dia bersembunyi di kalangan kita sahaja"
Semua pelajar terkejut dengan berita yang disampaikan oleh PKHEM tadi.Sekarang dewan di penuhi dengan bisikan mereka seperti 'takkanlah sekolah tak akan buat report polis?', 'ahhhh takut lah akuu', 'wuish!aku taknak mati awal.', 'dia boleh ambil aku if dia handsome lahhh' dan banyak lagi.
Fiya terus melihat ke arah Kimi.Dia syak yang Kimi ialah pembunuh.Kimi melihat Fiya sambil senyum sinis.
Fiya pandang ke hadapan semula.
'Sah dia pembunuh! '
YOU ARE READING
The Haunted School S1
Misterio / Suspenso'Welcome to The Devil High School' "Kau tu yang bodoh nak salah kan orang" ~Fiya~ "Dia hak aku so aku rasa korang boleh leave her alone right? " ~Aryan~ "Aku minta maaf" ~Qis~ "Kau jaga dia baik baik okay? " ~Syafiq~ "Kau ni memang benga...