꒦꒷₊˚ʚ ᥴhaρter 01 ɞ﹕

363 9 12
                                    

bᥱ ꧑ᥡ ᥕιfᥱ⊱ ━━━━

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

bᥱ ꧑ᥡ ᥕιfᥱ
⊱ ━━━━.⋅ εïз ⋅.━━━━ ⊰

Kaki jenjangnya berjalan keluar dari mall menuju ke parkir kereta. Ia menyeluk saku seluarnya untuk mengambil kunci kereta, lalu masuk dengan terburu buru lalu meluncur laju pulang ke rumah. Appanya baru sahaja menghubunginya dan dia tidak meminta izin untuk keluar, ah mari kita doakan felix tidak mendapat amukan dari appanya.

Sesampai sahaja di rumah Felix dengan berhati hati masuk ia takut.. takut di marahi oleh appanya, tapi baru sahaja ia ingin menaiki tangga appanya sudah terlebih dahulu menyapanya.

"Kau pergi mana? sekarang baru nak balik, apa nak jadi dengan kau ni cuba tengok adik kau tu dengar cakap tak macam kau ni" Ujar appanya panjang membandingkan dirinya dengan si adik tiri. Appanya yang di kenali sebagai Lee Yieun atau sapaan ramahnya Mark .

"F..felix keluar sekejap je appa beli barang untuk buat brownies" Jawab Felix sambil menunduk tak sanggup melihat wajah amarah appanya.

Felix hanya mendiamkan diri setelah itu. Kalau makin banyak dia menjawab makin banyak appanya mencemuh dia. Felix memandang eomma tiri dan adik tirinya yang memandangnya remeh, bukan dia tidak tahu yang memang eomma dan adik tirinya itu tidak suka padanya tapi ia hanya bersikap biasa eommanya pernah pesan jadi lah anak yang baik. Jadi Felix tidak mahu mengecewakan eommanya.

"Kau pergi naik atas sekarang mandi, kejap lagi turun makan!" Mark sedikit menaikkan suaranya dan itu membuat Felix tersentak.

Dengan tidak berkata apa apa Felix berlari menaiki tangga menuju ke biliknya yang ia tuju adalah katilnya, tempat tumpah segala air matanya. Ia menoleh ke kiri mata terlihat sebuah frame gambar yang berisikan Appa, Eomma dan dirinya di situ. Felix pergi mengambilnya lalu mengusapnya dengan lembut sekali. Mereka hanya bertiga, Felix tidak ada seorang pun adik beradik kerana ia adalah anak tunggal.

"E..eomma Felix rindu kan eomma. Se..sejak eomma pergi Felix dah tak ada sesiapa untuk bermanja atau bercakap. Hiks hiks dah lama eomma tinggal kan Felix. Felix rindu eomma" Air mata yang mengalir segera di lap dengan tapak tangan. Ia tidak boleh begini. Ia kena sentiasa kuat.

Felix memandang ke arah jam yang tergantung di sisi meja soleknya. Jam menunjukkan pukul 5:56 minit petang dan sebentar lagi appanya pasti akan menyuruh Ahn imo untuk memanggilnya. Tapi Felix tidak peduli ia berbaring dengan memeluk frame gambar itu dengan lembut. Sudah lima belas tahun Eomma meninggalkannya dan lima belas tahun juga appa makin jauh dengan dirinya.

Appanya terlalu sibuk dengan urusan syarikat jadi tiada masa untuk luangkan masa bersama Felix, Setelah sepuluh bulan Eommanya meninggal appanya membuat keputusan untuk berkahwin lagi dan itu benar benar menyakitkan bagi Felix, sesenang itukah appa melupakan Eommanya? dan sekarang appanya berkahwin dengan wanita. Ah belum Felix katakan yang Eommanya adalah seorang lelaki bagi Felix Eommanya adalah lelaki special yang boleh melahirkan dia. Apa Felix seperti eommanya?

Be my wife || Jeonglix Where stories live. Discover now