꒦꒷₊˚ʚ ᥴhaρter 13 ɞ﹕

149 9 6
                                    

bᥱ ꧑ᥡ ᥕιfᥱ⊱ ━━━━

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

bᥱ ꧑ᥡ ᥕιfᥱ
⊱ ━━━━.⋅ εïз ⋅.━━━━ ⊰

Sesampai sahaja di hadapan rumah keluarga Felix, mereka keluar bersama. Jeongin hanya memandang Felix sekilas sebelum mereka masuk ke dalam.

Masuk sahaja, kelihatan appa mereka sedang duduk di sofa ruang tamu. Manakala eomma tidak kelihatan. Mungkin ia sedang sibuk menyiapkan hidangan.

Appa yang perasan anaknya serta bakal menantunya berada di hadapan pintu segera bangun dan menyambut kedatangan mereka.

" Lah.. Sampai dah ? Maaf la appa tak perasan. Dah jum jum kita pergi makan " Ujar Encik Mark.

Mereka berlalu ke meja makan. Terlihat di dapur eommanya masih sibuk.

" Kamu dah sampai ? Ah, maaf eomma tidak perasan " Kata eommanya apa bila terlihat kedatangan Felix di dapur.

Felix hanya tersenyum kecil. Masakan yang telah di masak ia tolong bawa ke meja makan.

" Ehh Felix jangan lah.. Biar je nanti eomma buat " Ucap puan Seolhyun cuba menghalang.

" Ala tak apa.. Felix boleh tolong " Ujar Felix sambil membawa hidangan yang terakhir iaitu pencuci mulut.

" Amboi.. Bestnya keluarga ni kan ? Untung lah kau oppa, eomma dengan appa kutip balik kau.. hmm aku ni ? kena buang ada lah huh " Ujar Wonyoung yang muncul secara tiba tiba.

Masing masing yang kelihatan terkejut hanya berdiam diri.

" Eomma kena ingat, Wonyoung anak eomma tapi kenapa eomma sibuk pertahankan lelaki gila ni ?! " Ujar Wonyoung lagi sambil menunding jari ke arah Felix.

Baru sahaja Felix ingin membuka mulut, Jeongin sudah mencelah.

" Dia bukan gila. Dia waras. Yang gila tu kau, tak reti reti nak move on. Kena ingat Wonyoung. Semua yang jadi di sebabkan kau. Kau yang mula segala galanya. Ingat sampai kau mati, orang tak akan bertindak kalau kau tak mula " Kata Jeongin. Felix yang tadinya di hadapannya di tarik untuk berdiri di belakangnya.

Wonyoung yang mendengar berasa panas.

" Cukup Wonyoung ! Keluar dari sini sebelum appa panggil security and polis " Ucap Encik Mark dengan tegas.

Akhirnya Wonyoung pasrah. Dia berlalu keluar meninggalkan mereka. Appa mengeluh perlahan dan mengajak mereka untuk sambung makan. Sambil makan juga mereka berbual tentang banyak hal.

Selesai makan malam, mereka balik ke rumah. Akibat penat, Felix terus baring di katil tanpa sempat menukar baju.

" Sayang tukar baju dulu jum.. " Ujar Jeongin yang sedang duduk di sebelah Felix.

Be my wife || Jeonglix Where stories live. Discover now