Bab 2

67 5 13
                                    

"Terima kasi sangat-sangat lana! Kamu seorang yang berani halang mereka bergaduh" kata Cikgu wahidah. Lana yang dengar pandang cikgu nya pelik.

"Apa maksud cikgu?" Kata lana dengan dahi berkerut. Cikgu wahidah tersenyum sebelum membuka mulutnya.

"Rykarl and the geng dikenal sebagai badboy di sekolah ni. Takde sape yang berani lawan mereka" kata cikgu wahidah. Lana mengangguk faham.

Selepas selesai sesi denda lana dan yang lain keluar dari bilik disiplin. Danish, zikri dan syafiq sudah mintak izin pergi ke kelas manakala rykarl and the geng ikut saja langkah lana.

"Kau budak baru memang dah berani kan leraikan pergaduhan kitaorang?" Kata rykarl. Lana yang dengar berhenti dari naik tangga dan pusing menaghadap mereka.

Kakinya menurun perlahan-lahan ke bawah. Dekat makin dekat manakala rykarl sudah tiada ruang. Kawan rykarl yang tengok menahan ketawa mereka.

Lana dekatkan wajah nya ke rykarl. Rykarl tidak rasa takut malah senyuman nakal muncul di bibirnya. Lana cukup faham dengan lelaki itu tangan nya tahan di dinding supaya rykarl tidak lepas.

"Kalau aku berani pun ada masalah dengan kau ke?" Kata lana dengan senyum sinis. Rykarl yang dengar bisik ke telinga lana.

"Yes~ because you only mine~ aku tak nak kau dekat dengan lelaki lain selain aku~" bisik rykarl. Lana yang dengar pandang rykarl.

Lana buat role eyes dan pergi ke kelas nya. Rykarl yang lihat itu tersenyum manis pandang lana.

"Cute jelah dia ni! Asal lah garang sangat?" Kata rykarl. Mereka masuk ke kelas dan duduk ke tempat masing-masing.

"Hah! Kamu berlima pergi mana?" Kata Sir Henry. Lana pandang ke arah mereka berempat yang diam tiada rasa nak buka mulut. Lana mengeluh kecil dan pandang sir henry.

"Mereka kena denda dan saya bertanggungjawab atas mereka and information for class sesuatu terjadi kat rykarl or bergaduh and anything else from rykarl and the geng sila bagitau saya terima kasih!" Kata lana dan duduk ke tempat nya.

"Rykarl? Zayden? Ayden? Badrul? Pergilah duduk tempat kamu!" Kata sir henry. Mereka pun berjalan ke tempat duduk mereka.

"Baiklah class sambung copy balik ayat di depan" kata sir Henry. Mereka pun sambung tulis ayat di depan tanpa bantahan.

Skip!

"Baiklah! Kamu semua boleh kemas dan balik ke dorm masing-masing!" Kata sir henry. Mereka pun mengemas dengan hati gembira selepas tangan sudah penat lelah tulis.

"Kau dorm mana lana?" Kata elviana. Mereka yang kemas barang itu pandang lana. Lana tersenyum sambil pandang mereka.

"Dengan korang lah! Lagipun malam ni aku tak tidur dorm mama aku ada makan-makan dengan keluar lain bincang pasal kerja agaknya?" Kata lana panjang. Mereka mengangguk faham.

Setelah siap berkemas mereka berjalan ke arah pintu lagi-lagi mereka ditahan oleh mereka.

"Hi baby? Nak balik dah ke?" Kata rykarl ke lana. Lana buat role eyes dan senyum sinis ke arah rykarl.

"Yes aku nak balik kau tau tu! And my name is lana ariana not baby!" Kata lana pandang rykarl atas bawah.

"Why your eyes? Ouhh dah start tergoda dengan aku ke?" Kata rykarl. Lana hanya senyum lebar dan pandang tajam ke arah rykarl.

"Bitch je yang nak tergoda dengan kau! Aku? Lambertt lagi! Tepi ah! Semak je duduk depan aku!" Kata lana dan langgar bahu rykarl.

Kawan-kawan lana ikut lana sambil ketawa sinis ke arah mereka berempat. Jarang mereka nak ketawa sinis ke arah badboy tu yelah lana ada kan? So diaorang rasa tak takut langsung ke mereka.

Skip!

"Aku nak ambil beg aku dekat bilik pengetua korang jaga pintu boleh?" Kata lana. Mereka mengangguk faham dan duduk di depan pintu.

"Weyh kau tak rasa ke yang rykarl tu macam obsessed dengan lana? Dia punya perasan dengan tatapan nak goda lana tu dah tahap dewa obsessed dho!" Kata rina.

"Aku ada dengar yang bilik rykarl penuh dengan gambar seorang perempuan ni. Kau rasa adakah ianya lana?" Kata elviana.

"Maybe? Aku minta abang aku hack cctv bilik rykarl nanti. So sementara dia pergi dinner dengan mama dan papanya kita takpayah lah nak sorok-sorok kan?" Kata ella. Mereka mengangguk setuju.

"Sorok apa?" Kata lana yang baru keluar dari bilik. Mereka menggeleng cepat dan terus ke arah lana.

"Kau balik lambat tak lepas dinner nanti?" Kata elviana. Jarang oah elviana nak manja dengan orang tapi kalau lana dia tak rasa segan.

"Entah lah! Kalau lambat sorry tau tapi kalau cepat insyaallah kita spend time okey?" Kata lana. Mereka mengangguk setuju dan mula jalan ke arah dorm.

Skip!

Lana siap-siap manakala make up nya dia tidak mahu pakai mukanya sudah natural cantik tapi kawan-kawan nya degil mahu pakaikan.

"Woahh!! Pakai make up pun cantik!" Kata ella. Lana hanya senyum nipis saja. Pintu bilik mereka diketuk, rina membuka pintu bilik mereka melihat siapa gerangan yang datang.

"Lana ada?" Kata amir. Rina senyum manis dan pandang lana yang baru keluar dari biliknya.

"Dah siap dah bang amir. Ini make up kitaorang tolong buat. Hati-hati tau lana!" Kata elviana yang sedikit kebudakkan.

"Aku tau jaga diri korang berdua tu! Kunci rumah ada tak? Nanti balik sini takde lah tangan penat nak ketuk-ketuk pintu bagai!" Kata lana. Ella mengambil kunci pintu dorm dan beri ke lana.

"Jangan hilangkan sudah! Hati-hati drive bang! Bawak lana pergi dan balik dengan selamat okey?" Kata rina.

"Mestilah dia kan adek kitaorang. Kalau pape jadi of course jadi mangsa cubit telinga mama nanti" kata amar dengan nada gurauan.

"Okey bye!! Kitaorang nak pergi dah ni takut lambat! Bye!!" Kata lana. Mereka melambaikan tangan dan pergi dari situ.

Skip!

Sampai saja di hotel 5 bintang lana melihat abang nya yang mengangkat bahu. Sampai saja disana mereka menapak masuk ke bilik VVIP dan duduk di meja makan.

"Mama? Papa? Kitaorang dah sampai!" Kata lana sambil duduk sebelah mama dan papanya.

"Ouhh ni lah anak kamu rozi? Dulu comot je sekarang dah dah besar dah, makin cantik comel lagi!" Puji Puan hajah. Lana hanya menguntumkan senyuman malu saja.

"Anak kamu mana hajah?" Kata mama atau pun puan roziah. Tiba-tiba seseorang keluar dari tandas dari bilik VVIP. Lana melihat lelaki itu ternganga mulutnya.

"Rykarl? What the fxck? Asal dia ada kat sini? Oh no jangan cakap ni drama pukul 7 and aku kena paksa kahwin dengan dia? Mintak dijauhkan lah!" Kata hati lana.

"Rykarl? Mari duduk sini!" Kata puan hajah. Rykarl hanya menurut sahaja. Lana memandang tajam ke arah rykarl. Rykarl pulak senyum manis ke arah lana sambil kenyit mata di lana.

"Kami sebenarnya nak satukan kamu berdua dari kecik lagi! Kalau kamu tak kisah?" Kata papa sambil pandang aku dan rykarl.

"Rykarl setuju!" Kata rykarl penuh yakin. Lana memandang rykarl tak puas hati. Sumpah dia tak nak semua ni terjadi.

"Kalau lana pulak?" Kata Tuan daud. Daddy kepada rykarl. Lana mengeluh berat dan angguk perlahan. Dia tak mahu memalukan keluarga nya.

"Alhamdulillah kalau macam tu! Tunangan kita hari ni berjalan lancar kan?" Kata mama pulak. Aku pandang mama dengan pelik.

"Tak pernah dibuat orang tunang pada hajat yang sama? Huwaa!! Tak nak lah macam ni!" Kata hati lana.

To Be Continued

Rasa macam pelik tapi takpe🚶🏼‍♀️. Author cuba apa yang termampu saja ye✧◝(⁰▿⁰)◜✧

Don't forget to vote and comments guys!!❤️❤️

Psycho Twins [COMPLETE/ED]Where stories live. Discover now