Iris memusingkan badan nya melihat siapa yang berada dibelakang nya. Iris melihat name tag mereka bertiga.
"Amirah? Ain and Mimie huh? Nice name! But not the own!" Kata hati iris dan berlalu pergi. Tangan iris ditahan dan ditolak kasar ke singki.
"Haihlah!! Nasib kau ada dekat sini singki! Kalau tak jatuh tergolek-golek macam kambing golek dah aku dekat sini nanti" kata hati iris.
"Aku cakap dengan kau kan betina!! Kau dengan aryan ada hubungan apa?!!" Kata mimie. Iris hanya jeling mereka.
"Kau sape nak jeling dia hah?!! Kau kena ingat kau tu budak baru je!! Tak payah nak berlagak sangat!" Kata ain.
"Ishhh tangan aku dah lama tak lempang orang! Kau nak ke kitaorang buli kau?!" Kata amirah. Tiba-tiba ada 2 orang perempuan datang untuk ketandas tapi bila nampak muka iris yang merah padam sebab kemarahan yang mebuak-buak itu buatkan mereka tidak berani pandang.
"Kau ada masalah ke? Kau sape nak berani lawan cakap pengawas hah?!" Kata seorang perempuan itu yang bernama raina.
"Yang korang nak sibuk sangat pasal aku ni pahal?! Suka hati akulah nak cakap apa dekat betina sundal ni! Dasar perampas!" Kata mimie.
Iris yang menahan amarah berlalu ke arah mimie. Rambut panjang mimie ditarik kuat sehingga perempuan itu menjerit kesakitan.
"Kau fikir kau baik sangatlah? Tengok segi pakaian kau pun mesti dah jadi bekas orang kan?" Kata iris pedas. Mimie yang terasa dirinya dicabar tolak iris sehingga kepala iris terhantuk di singki.
"Iris!! Kepala kau berdarah!" Kata perempuan yang seorang lagi bernama Hanis.
Iris tidak rasa sakit sama sekali. Dia bangun kaki nya mula tendang perut mimie. Tangannya mula tumbuk wajah ain dan tolak amirah sehingga wanita itu jatuh macama nangka busuk.
"Sorry but kau tak kenal lagi aku siapa? Ke kau nak mampus dekat sini? Kalau kau nak say goodbye your world!" Kata iris sambil senyum sinis.
Mereka yang dengar terus keluar dari bilik air dan langgar bahu iris. Aryan yang tunggu diluar melihat pelik 3 orang perempuan yang terkedek-kedek berjalan.
"Emm aryan? Nak mintak tolong ni?" Kata hanis ke aryan. Aryan melihat dingin perempuan itu. Sejak dia sudah kahwin dengan iris wajahnya dingin kepada semua perempuan.
"Tolong apa?" Dingin saja suara nya. Hanis teragak-agak nak beritau aryan.
"Emm kepala iris terhantuk sebab mimie tolak dia tadi. Dia kata dia pening. Kitaorang nak tolong dia tapi prof tak kasi keluar lama-lama" terang hanis.
"Bawaklah dia keluar?" Kata aryan dengan wajah risau. Selepas iris keluar aryan tanpa aba-aba gendong iris pergi ke bilik sakit.
Skip!
"Iris macam mana?" Tanya aryan ke perawat itu.
"Dia okey je just luka kat kepala tu dalam sangat saya kena bawak di pergi hospital" kata perawat itu. Aryan mengangguk faham dan berlalu ke iris.
"Sayang okey? Ada sakit mana-mana tak?" Kata aryan. Iris senyum manis dan geleng kepala.
"Daddy ni risau sangat lah! Orang okey je!" Kata iris
"Eh! Of course lah orang risau! Kalau jadi pape dekat sayang daddy rasa daddy tak bertanggungjawab" kata Aryan.
"Dah lah tak yah nak sedih sangat! Jom masuk kelas nanti prof marah" kata iris dan ingin bangun tapi dihalang aryan.
"Nope! Prof ada hal hari ji so kita tak ada kelas. Sayang rehat jelah okey?" Kata aryan.
"Ishh tak nak lah! Pergi taman jom?" Kata iris sambil buat wajah bermohon.
"Okey lah! Jom!" Kata aryan mengalah. Mereka mula jalan ke arah kereta dan memandu untuk ke taman.
"Long time no see sister" kata nya sendiri sambil tersengih melihat iris dan aryan bahagia.
"Perempuan ni kita nak letak mana dho?" Kata seorang perempuan. Perempuan yang pakaian serba hitam itu memandang ke arah mereka.
"Bawak dia ke gudang. Biar aku settlekan tiga betina sundal ni!" Kata perempuan itu tegas. Kawan-kawan nya hanya akur saja.
"Ouh yeah tina and maisarah! Jangan bagitau iris pasal ni!" Kata perempuan itu. Yep tina dan Maisarah kawan rapat iris termasuk perempuan misteru itu.
"No problem lah! Kitaorang pergi dulu!" Kata Maisarah. Perempuan itu mengangguk sambil berjalan ke arah market yang berdekatan.
Skip!
"Aryan? Aku nak citer ni!" Kata iris ke aryan.
"Citer lah?" Kata aryan sambil menjilat ais krim nya. Iris yang lihat senyum geli hati bila suaminya like big baby boy.
"Emm yeonnie tu kawan student aku. Yeonjun boyfriend dia but the same time yeonjun juga crush aku. Lepas aku dengar yang dia suka yeonjun aku terus buang perasaan aku dari yeonjun. Tapi... Lepas aku nampak yeonjun curang dengan kawan baik aku sendiri aku terus bagitau kawan aku. Aku tak nak dia tersakiti sebab seorang lelaki je. But dia tak nak percaya, dia tau aku suka dan crush dekat yeonjun dia ingatkan nak buat hubungan dia kacau but aku memang betul maksudkan dengan kepala mata aku sendiri nampak. And now Kitaorang putus kawan aku tak tahu lah macam mana dia dapat no aku" cerita iris panjang lebar.
"So yeonnie tu datang nak jumpa kau kat sini? Macam mana dia boleh ada dekat sini?" Tanya aryan ke iris. Iris hanya angkat bahu saja.
"Aryan lepas balik dari jumpa dia aku ingatkan nak beli hoodie exclusive punya. Hoodie inosuke dekat mall yang kat cafe semalam tu? Boleh?" Kata iris penuh harap.
"Anything for you baby!" Kata aryan. Iris makin senyum lebar dan peluk aryan.
"Thanks!!" Kata iris gembira dan tanpa sedar dia peluk aryan. Aryan hanya diam saja.
"Oppss sorry!" Kata iris dan lepaskan tangan nya dari pelukan aryan. Aryan senyum nakal ke arah iris.
"It's okay baby~ kalau nak buat lebih dari tu pun boleh~" bisik aryan nakal dengan senyum nakal nya. Iris tolak muka aryan.
"Eeee ingatkan dah taubat dari dirtu mind dia tu!" Kata iris dan bangun untuk jalan ke arah taman berdekatan. Aryan juga turut ikut pangkah isterinya.
"Of course no! Sebab sayang awak ni tak sabar nak dapat anak so kena belajar biat dirty mind lagi and lagi!" Kata aryan selamba.
"Dah lah malas nak layan kau! Aku nak tengok bunga lily tu!" Kata iris dan tinggal kan aryan dibelakang nya.
"Eh tinggal kan kita pulak! Tak takut ke suami awak ni kena curi dengan perempuan lain?" Kata aryan.
"Curi lah ada ramai lagi lelaki nakkan aku!" Kata iris. Aryan terus kejar iris yang cuba buatnya cemburu.
Mulalah sesi keja bekejaran sampai lah ke awan. Lah ngisau!😭
To be continued
Sorry kalau jarang up sebab author dah sekolah jadi jarang lah kot nak up tapi takpe author akan cuba.
Don't forget to vote and comments guys!!❤️❤️
YOU ARE READING
Psycho Twins [COMPLETE/ED]
Humor[ My Book 2 ] | 💯 My Idea | Adek beradik yang tinggal berangsingan hanya takut dunia menjadi hancur. Psychophat yang pandai mengawal minda orang telah membuatkan mangsa membunuh diri sendiri. Cerita yang penuh dengan pembunuhan dalam masa yang sam...