Bab 7

36 4 0
                                    

Sepanjang perjalan hanya ada kesunyian saja. Lana hanya melihat pandang di luar. Sampai saja dirumah nya mereka menapak masuk ke dalam.

"Assalamualaikum!" Kata lana dan rykarl serentak. Mama dan papa pandang aku.

"Aduh!! Angah ni dah kenapa?! Sakit tau tak!" Kata lana marah ke angah nya yang tiba-tiba pukul kepalanya.

"Dah pandai keluar malam eh? Tengok dah pukul berapa? 12 tengah malam baru nak balik?" Kata papa. Lana mencebik saja.

"Nasib rykarl ada dekat mall yang sama tau tak! Awak tu perempuan nak harapkan kawan kamu pun tak holeh sebab diaorang pun perempuan!" Kata mama. Tiba-tiba terlihat kawan nya 3 orang dari luar.

"Ha dah sampai pun mari masuk tinggal iris saja" sambung mama bila nampak kawan-kawan ku rina, ella dan elviana datang.

"Kejap mana ris? Asal diaorang tinggal kan ris sorang-sorang? Asal badrul, zayden dengan ayden ada sekali ni? Tak apa dah jadi ni?" Kata hati lana pelik.

"Kau buat apa lagi kat pintu tu? Semua orang ada kat ruang tamu kedua! Ke nak aku bentangkan karpet merah baru nak masuk?" Kata along nya.

"Hmm boleh juga. Cepatlah bentang kan?" Kata lana ke along nya. Along nya sudah masam mencuka bila dengar ayat nya dibalas balik.

Lana gelak kecil melihat wajah along nya dan berlalu ke arah mama dan papa nya. Tapi yang peliknya kenapa ibu bapa mereka turut disitu? Ada majlis apa-apa ke yang aku tak tahu?

Skip!

10 minit mereka beborak tunggu kedatangan 2 orang. Sibuk dengan borak tiba-tiba mereka menangkap suara seorang perempuan yang sedang bertikam lidah dengan seorang lelaki.

"Ishh!! Kot ye pun tak payahlah pegang tangan aku! Kau bukan mahram aku! Ishhh! Sakit gila!" Kata iris.

"Eh kalau kau lari nanti aku juga yang kena! Aku potong juga mulut murai kau ni baru tau! Bising 24 jam je dalam kereta!" Kata aryan sambil tarik tangan iris.

"Dah sedia ke nak dipegang dengan gelarang lelaki dayus?! Ihhhh tangan kau jangan sentuh kulit aku boleh tak? Aku tak nak tambah dosa!" Kata iris. Sampai diruang tamu mereka berhenti tikam lidah apabila melihat ramai orang disitu.

"Lana!!! Tolong aku! Lelaki tu otak blue! Kau tau tak dia nak cium aku dalam kereta tadi!" Kata iris sambil peluk tangan lana.

"Eh salah ke aku buat macam tu? Lagipun nanti kau jadi isteri aku juga! Boleh buat lebih dari tu!" Kata aryan.

"Dey! Kau nak cakap jangan depan mak ayah kita boleh tak? Tak tahu malu betul!" Kata lana membela cousin nya.

"Benda betul apa? Lagipun buat apa nak malu kalau mak ayah kita pun tak sabar nak terima cucu?" Menyampuk rykarl.

"Sudah-sudahlah tu nak gaduh nya! Depan keluarga pun nak gaduh! Haish!" Kata ella untuk menghilangkan rasa panas antara mereka berempat yang bertikam lidah.

"Sudah! Kami bawa kamu semua kesini untuk bagitau esok kan cuti? Jadi kamu semua akan nikah dan kahwin pada hari esok! Persiapan memang kami dah buat awal-awal" kata puan Aisyah mak kepada aryan.

"What?!!" Jerit mereka serentak. Mana tak nya 5 sahabat dan akhirnya nikah sekali gus 5 sekali.

"Tak payah nak terkejut sangatlah! Korang just nikah denga kahwin je! Lepastu dah tak yah buat pape kecuali ehem!" Kata rafiq abang kepada rina.

"Betul-betul! Tak sangka adek aku ni dah nak kahwin dah!" Kata izzat abang kepada iris.

"Asal abang je yang tak kahwin dulu? Ouhh abang tak laku eh?" Kata iris dengan nada sinis.

Psycho Twins [COMPLETE/ED]Where stories live. Discover now