Bab 6

48 3 0
                                    

"Assalamualaikum!! Mama? Ris dah balik!" Kata iris sambil jalan masuk ke dalam rumah. Terlihat mama nya muncul dari arah dapur.

"Waalaikumussalam! Sayang macam mana sekolah?" Kata mama ke iris. Iris pandang mama nya dengan senyuman manis.

"Lebih baik dari korean! Ughh mama kenapa tak bagitau ris yang ni cincin tunang huh?" Kata iris dengan riak tak puas hati.

"Mian baby! Mama tak nak kamu mengamuk time hari jadi kamu" kata mama terus terang iris yang dengar pandang mamanya.

"Mama you know me ma? Ris jarang mengamuk depan orang melainkan mengamuk dari dalam diri ris je! Okey bab cincin memang ris tak kisah tapi yang ris kisahnya kenapa mamat aryan tu?" Kata iris pandang mamanya.

"Sebab kamu dengan dia berkawan dari kecil lagi! And mama dan aunty dah lama nak satu kan kamu dua" kata mama dengan sedih seperti mahu minta simpati.

"Yelah ris terima dia! But I want my own house, okay?" Kata iris ke mama nya.

"Wae?" Kata mama dengan senyum nakal mama sudah muncul di bibir. Iris yang faham maksud itu terus menjawab.

"Hell no! Mama ris nak rumah sendiri sebab kalau aryan kacau ris senang sikit nak hempuk kepala dia dekat dinding!" Kata iris. Mama nya yang dengar sudah ketawa dengan ayat anaknya.

"Mama harap kamu dapat terima aryan okey? Duduk sebilik okey?" Kata mama. Iris yang dengar mengangguk faham dan bangun berlalu untuk ke biliknya.

"Ouhh yeah mom! Ris nak keluar malam ni okey!" Kata iris dari arah tangga dengan separuh menjerit. Mama yang dengar hanya geleng kepala.

"Okey dear!" Kata mama dan masuk ke dapur untuk buat makan malam.

Skip!

Iris bersiap dan turun kebawah untuk makan. Sampai saja di bawah terlihat mama, dada, abang dan adek nya. Iris terus duduk disebelah adek nya.

Siap makan iris naik ke atas untuk ambil beg sandang nya dan kunci kereta.

"Adek kawan kau dah datang!" Kata abang nya yang bernama izzat.

"Jap!" Kata iris lepas betulkan tudung dia turun kebawah dan salam mama dan dada nya lalu ambil kasutnya.

"Jangan balik lewat arraseo!" Kata mama.

"Nae!!" Kata iris dan keluar rumah. Terlihat kawan nya duduk di kerusi yang ada ditaman.

"Korang datang sini naik apa?" Kata iris. Mereka yang sedap berborak pandang ke iris.

"Naik grab. Kitaorang naik kereta kau lah. Jimat sikit" kata rina. Iris mengangguk faham dan mereka langsung masuk ke dalam kereta.

Skip!

30 minit mereka bejalan akhirnya sampai juga di mall yang berdekatan bagi iris tapi jauh bagi mereka. Mereka keluar dari kereta dan langsung masuk ke dalam mall.

"Jom pergi makan dulu?" Kata rina yang memegang perutnya. Mereka hanya setuju dan cari cafe yang berdekatan.

"Kau selalu pergi mall ni ke?" Kata lana ke iris. Iris hanya mengangguk disebabkan mulutnya penuh dengan makanan.

"Kau buat apa dekat mall ni je?" Kata ella yang sedari tadi hanya jadi penonton saja.

"Aku beli baju hoodie tak pun aku makan kat cafe dekat sini?" Kata iris dan sambung makan.

"Ouhh btw kan alang-alang kau selalu kat sini apa kata kita release tention kejap? Pergi arcade ke sebelum peperiksaan awal tahun?" Kata lana memberi cadangan.

"Okey boleh! Arcade kat sini banyak mainan au. Ouh yeah! Lana kau pindah uni situ sebab apa?" Kata iris. Lana yang dengar itu mencari jawapan nya.

"Aku pindah situ sebabbb entahlah! Aku tak masuk mana-mana uni sampailah papa aku suruh duduk sana" kata Lana. Mereka mengangguk faham.

Skip!

Semalaman mereka menghabiskan masa dengan main di kedai arcade dan keluar untuk beli minuman.

"HAHAHA lawaklah ella dengan rina tadi! Aku dah macam, eh member aku dah kenapa ni?" Kata iris dengan ketawa.

"HAHAHA beruk lepas dari kandang! Takleh dho muka korang lawak gila!" Kata elviana. Sampai saja di Starbucks masing-masing beli air sendiri.

"Jom duduk sana!" Kata rina. Mereka hanya turut saja dan duduk disebuah meja yang berdekatan dengan cermin.

"Korang buat kat sini?" Kata seorang lelaki. Mereka yang seronok berborak pandang ke arah sumber suara itu.

"Ouhh kitaorang kat sini tengah cari baju! Ada masalah ke?" Kata lana dengan loyar buruk. Lelaki itu hanya ketawa kecil.

"Dah ko nampak kitaorang duk sini tengah minum lagi tanya ke encik zayden, ayden, aryan, rykarl and badrul?" Kata ella pulak.

"Eleh tanya je! Btw nak join boleh?" Kata rykarl.

"Tak boleh! Dah pukul 10 malam kitaorang nak balik! Iris pun dah ngantuk! Nanti sape nak bawa kereta?" Kata lana dan menggunakan iris untuk buat alasan nya.

Iris yang sedap-sedap minum air Starbucks kegemaran nya terus pandang pelik dekat lana. Mana tak nya dalam family dia, dia lah yang tidur lambat.

"Haah aku dah ngantuk! Dah jom balik!" Kata iris. Mereka semua bangun dan berlalu keluar dari starbucks itu.

"Actually aku tak nak balik dho! Jom shopping dulu nak?" Kata elviana. Mereka yang dengar sudah senyum penuh makna.

"Jom! Aku nak pergi beli hoodie keluaran baru!" Kata iris. Mereka yang dengar mengangguk setuju. Habis shopping mereka duduk di bangku untuk berehat.

"Wah! Ni yang kata nak balik ni?" Kata seseorang. Mereka toleh dan endahkan saja.

"Nak balik lah ni!" Kata lana dan berlalu pergi mereka juga turut pergi tapi terhenti ketika tangan lana dipegang oleh rykarl.

"Papa kau suruh aku hantar kau balik rumah diaorang!" Kata rykarl dan tarik lana pergi dari situ.

"Ehem! Ella i don't know why tapi mak kau suruh aku hantar kau balik! So lady excuse me?" Kata ayden tarik tangan ella begitu juga dengan zayden tarik tangan elviana.

Ehem ella and elviana adek beradek but ayden dengan zayden hanya cousin ye bukan adek badek. Maybe korang ingat diaorang adek badek but no diaorang cousin rapat so memang nama hampir sama.

"Aku ikut iris balik lah! Jom ris!" Kata rina yang mahu tarik tangan iris tapi tangan orang lain telah tarik nya dulu.

"My future wife please follow your future husband" kata badrul dan tarik tangan rina yabg berontak minta dilepas.

"Emm aku balik dulu!" Kata iris dan baru berjalan tapi lengan nya telah dicapai oleh aryan.

"Balik dengan aku" kata aryan. Iris yang dengar bulat matanya.

"Sorry tapi aku naik kereta aku sendiri" kata iris sambil tunjuk kunci keretanya. Tiba-tiba kunci kereta nya dirampas ileh aryan.

"Aku datang pun naik kereta rykarl so biar aku yang drive" kata aryan terus tarik tangan iris.

"What happened today?! Asal semua bakal semua kitaorang main tarik suruh balik ni?! Nikah pun belum!" Kata hati iris tak puas hati.

To Be Continued

HAHAHA ada aura-aura kahwin sama-sama dengan kawan-kawan ni? Mesti best an?(◕ᴗ◕✿)

Don't forget to vote and comments guys!!❤️❤️

Psycho Twins [COMPLETE/ED]Where stories live. Discover now