"Terima kasih lana, iris, rina, ella dan elviana. Kalau kamu semua takde mesti dah gaduh teruk dah mereka berempat" kata cikgu wahidah. Mereka hanya mengangguk.
"Ikhmal dengan ryan boleh masuk kelas manakala aryan dan rykarl buat 10 pusingan dipadang. Kamu berdua akan diperhatikan oleh lana dan iris faham?!" Kata cikgu wahidah sikit tegas. Mereka mengangguk faham.
"Weyh kitaorang masuk kelas dulu eh? Pasal korang dua nanti aku bagitau sir ikhwan" kata ella. Iris dan lana hanya mengangguk sahaja dan berlalu ke arah padang.
Selepas 10 kali pusingan mereka mula datang ke arah lana dan iris dimana mereka duduk disitu dan perhati kan mereka berdua.
"Seronok ah tu dapat secret admire?" Kata rykarl. Lana yang dengar memberikan jelingan tajam.
"Buat apa nak seronok? Kalau dekat menengah dan rendah dulu aku dah banyak kali dapat hadiah macam tu?" Kata lana. Iris yang dengar mengangguk setuju.
"Kau pun ada secret admire?! Wow! Tak sangka eh?" Kata aryan ke iris. Iris hanya role eyes. Dia sudah malas nak bertikam lidah dengan lelaki itu.
"Iris? Lana? Buat apa dekat padang ni? Ponteng ke?" Kata seorang lelaki yang sudah berusia. Mereka yang pandang terkejut.
"Pak cik?!" Kata lana terkejut dengan kedatangan pak cik nya.
"Dada? Dada buat apa kat sini?" Kata iris pandang ke dada nya itu. Aryan yang dengar panggilan iris ke ayah nya terus senyum geli hati.
"Kau asal senyum?! Sepak kang baru tau!" Kata iris geram. Dadanya yang melihat hanya geleng kepala saja melihat karenah anaknya itu dari dulu lagi garang.
"Kamu ni tak baik buat macam tu dekat bakal suami kamu tau!" Kata dada ke iris. Iris yang dengan serta merta mata nya yang memang bulat lebih bulat lagi.
"What?!! Apa maksud dada bakal suami? Aryan ni bakal suami ris? Hell no!" Kata iris geram. Dadanya sudah ketawa mengekek-ngekek dengan gelagat anaknya itu.
Dadanya melihat wajah anaknya itu yang memang manja tapi tidak suka menyusahkan orang lain. Jadi kalau kasar mana dia bercakap dadanya tak pernah ambil hati bahkan rasa anaknya itu comel kalau marah.
"Aryan bakal isteri kamu tu tengah mengajuk lah? Tak nak pujuk ke?" Kata dada ke aryan. Aryan sudah senyum nakal.
"Takpe lah dada tunggu nikah aryan pujuk dia sampai dia tergoda dengan aryan!" Kata aryan. Iris yang dengar pukul kuat bahu aryan.
"Hishh! Otak blue nya!" Kata lana pandang aryan. Iris disebelah mengangguk setuju.
"Alah otak blue dengan isteri sendiri je! Kamu berdua kan kahwin tarikh yang sama?" Kata dada. Lana dan iris terkejut dan pandang satu sama lain.
"What?!!" Kata mereka separuh jerit.
"Dah masuk kelas nanti cikgu kamu berdua kata kamu semua dating pulak. Dah masuk-masuk!" Kata dada. Mereka hanya turut saja. Iris menatap cincin pemberian mak nya semasa majlis hari jadinya.
"Bermakna ni cincin tunang bukan presents dari mama? What?!! Ughh i cannot tho!" Kata hati iris tak puas hati.
Skip!
Sampai saja dalam kelas mereka duduk ke tempat masing-masing. Iris sibuk dengan tugasan yabg diberikan oleh sir ikhwan manakala aryan yang dari tadi kacau nya buat kerja. Lana juga begitu. Apa diaorang ni memang rancang apa-apa ke apa?
"Kau boleh tak jangan kacau aku buat kerja ni?!" Kata lana yang dari tadi menahan geram. Iris dan aryan yang dari tadi bertikam lidah kecil turut berhenti pandang mereka berdua.
"Oppss my future wife marah lah?" Kata rykarl. Iris dan aryan hanya jadi penonton dibelakang.
"Kau tak payah nak berfuture wife bagai! Kalau bukan disebabkan mama dan papa aku! Aku takkan terima kau lah!" Kata lana sedikit kuat. Nasib kelas itu tiada sir ikhwan jadi kebanyakan murid bercakap dengan rakan nya.
"Alah nanti lepas nikah kau cintakan aku juga? Dah nama pun duduk sebumbung?" Kata rykarl. Lana hanya buat tak endah dan sambung kerjanya.
"Diaorang gaduh kah?" Kata aryan ke iris. Iris yang jadi perhati pandang aryan.
"Tak soalan kau takde yang bodoh lagi ke? Kau sendiri nampak depan mata kepala kau yang diaorang baru je gaduh tadi!" Kata iris. Aryan yang sebelah sudah senyum kambing.
"Hehehe sorry baby!" Kata aryan sambil cubit pipi iris. Iris yang buat kerja terhenti. Iris pandang aryan yang buat muka innocent nya.
"Buat lah kerja kau!" Kata iris. Aryan turut saja. Akhirnya kelas pun senyap sebab kedatangan sir ikhwan.
Skip!
"Baiklah class! Kamu semua boleh kemas dan boleh balik" kata sir ikhwan dan berlalu pergi dari kelas itu.
"Iris? Kau duduk dorm mana?" Kata lana ke iris yang sibuk kemas barang.
"Aku tak duduk dorm. Lagipun rumah aku dekat je dari 20 minit dari rumah" kata iris. Mereka yang dengar pandang satu sama lain.
"Dekat kau cakap?" Kata ella.
"Haah! Kalau jauh mak aku yang ambil sekarang ni aku bawak kereta aku sendiri pergi sekolah?" Kata iris. Mereka hanya mengangguk.
"Actually aku takut duduk dorm sebenarnya sebab tu aku duduk dekat rumah je" sambung iris lagi. Mereka yang dengar kerawa kecil.
"Kak long takut duduk dorm? Wow pelik nya!" Kata elviana. Iris sudah mencebik ke arah mereka.
"Btw malam ni aku dengan yang lain nak pergi jalan-jalan kau nak ikut tak ris?" Kata lana.
"Of course lah! Tapi aku kena minta izin mama dada aku dulu!" Kata iris sambil menggalas kan beg nya.
"Okey! Hantar location rumah kau okey? Lepas maghrib kita gerak!" Kata lana. Iris hanya buat tanda okey saja.
Sampai saja di gate sekolah iris masuk ke dalam keretanya dan bergerak laju ke rumah nya. Manakala kawan-kawannya lambai ke arah kereta iris yang sudah menghilang.
"Peramah gila dho iris tu?" Kata ella. Lana yang dengar angguk setuju dengan pernyataan kawan nya.
"Tu lah! Dia cantik, comel pahtu ayat pedas pulak tu! Lepas tu dalam diri ada sifat manja. Untung siapa jadi suami nya nanti!" Kata rina.
"Aryan bakal suaminya! Time kitaorang tunggu diaorang habis 10 pusingan pak cik aku aka dada iris datang. Dia bagitau aryan tu bakal suaminya" kata lana.
"Wah!! Actually guys aku suka zayden au!" Kata elviana.
"Yehehe kita geng! Aku un senanya suka badrul, tapi malu nak cakap!" Kata rina.
"Aku un suka ayden. Yelah walaupun asyik gaduh je tapi perasaan suka tu tiba-tiba datang!" Kata ella.
"It's okay! Aku tau siapa yang pandai bab confess ni!" Kata lana. Mereka pandang lana pelik.
"Siapa?!!" Kata mereka serentak.
"Kawan kita lah! Iris kata bab confess semua dia pandai!" Kata lana.
"Okey-okey! Nanti kita tanya dia! Dah jom siap nanti lambat pulak!" Kata ella. Mereka pun berlalu masuk ke dalam dorm.
To Be Continued
Sorry kalau page ni cam bosan sikit or pelik an? Sebab author masih baru lagi.
Don't forget to vote and comments guys!!❤️❤️
YOU ARE READING
Psycho Twins [COMPLETE/ED]
Humor[ My Book 2 ] | 💯 My Idea | Adek beradik yang tinggal berangsingan hanya takut dunia menjadi hancur. Psychophat yang pandai mengawal minda orang telah membuatkan mangsa membunuh diri sendiri. Cerita yang penuh dengan pembunuhan dalam masa yang sam...