Bab 18

26 1 0
                                    

Iris buka pintu dorm mereka dan melihat siapa gerangan yang ketuk-ketuk pintu di tengah malam. 2 polis ada di depan dorm nya.

"Ye encik cari siapa?" Tanya iris. Iris tidak rasa gelabah ataupun apa-apa. Dia tahu polis itu datang bukan sebab membunuh why? Kes itu sudah ditutup polis sudah putus asa.

"Kamu iris daniella?" Tanya polis itu. Iris mengangguk sahaja. Polis itu tarik nafas dan hembuskan nafasnya.

"Adek cik kemalangan langgar lari. Kami masih mencari siapa yang langgar adek cik. Sekarang dia ada di hospital berdekatan disini. Kami pergi dulux kata polis itu dan berlalu pergi.

Iris yang dengar adek nya kena langgar lari terasa lututnya lemah. Dia berlutut di depan pintu. Panggilan dari aryan diabaikan.

"Sayang!! Kenapa ni? Kenapa sayang nangis?!" Tanya aryan dengan risau. Iris peluk aryan.

"Shhh... Bagitau aryan apa dah jadi?" Tanya aryan lagi. Dia tak mahu iris depression lagi cukuplah dia dengar yang iris terseksa sebab depression.

"Dani accident! Tak guna!! Aku akan cari dia sampai lubang cacing!" Kata iris dan bangun berlalu ke bilik nya. Tudung dan kunci kereta diambil. Tudung dipakai ke di kepala dan melangkah keluar dari dorm dengan perasaan bercampur baur. Sedih, marah semua ada.

"Sayang!! Biar abang bawak. Jangan macam ni okey? Kalau dani accident tak mungkin sayang juga boleh dengan perasaan macam ni?" Mohon aryan.

"Okey! Nah kunci!" Kata iris sambil beri kunci ke arah aryan. Kawan-kawan nya juga turut hadir untuk melihat dani.

Skip!

Sampai saja di hospital iris terus menanyakan wad dani. Terlihat dani masih lagi tidur dalam bilik itu. Mama, dada, along dan irin juga turut ada.

"Mama? Dada? Macam mana dengan dani?" Tanya iris.

"Dani okey baru je tidur tadi. Iris jangan sedih okey? Dani takde pape cuma kepala dia dan kaki saja luka tak serius pun" kata dada. Iris mengucap syukur.

Kringg... Kringg... Kringg...

Telefon iris berbunyi minta diangkat. Iris keluar dari bilik itu dan berlalu ke arah tingkap milik dihospital itu.

Maisarah

Assalamualaikum? Asal?

Waalaikumussalam! Weyhh yang langgar dani adek zafran!

You mean zefran?

Yes! Adek dia kena ugut dengan orang tua dia tu suruh bunuh adek kau.

Kau bawak zefran jumpa aku dekat hospital ni! Aku nak minta penjelasan dari dia.

Hmmm aku dah agak dah! It's okay aku dah bawak dia jauh daripada keluarga sial dia tu! Nanti aku suruh bodyguard bawak dia kesana.

Okey good! Aku letak dulu. Kalau kau dengan tina free datang lah sini jenguk dani.

Okey!

Bye!

Iris memutuskan talian. Handphone nya diletak ke dalam poket. Dia berharap ada lelaki yang boleh jaga adek nya itu. Adek nya bukan susah mana mau jaga. Arahan sentiasa dia patuh yang payah hanya dia jenis yang nakal dan selamba.

"Haihhh aku harap kau ada lah suami sendiri. Aku sampai penat jaga kau tau? Bukan bermakna aku nak lepaskan tanggungjawab aku jaga adek sendiri tapi dia juga perlu sokongan dari suami" menolog iris sendiri.

Psycho Twins [COMPLETE/ED]Where stories live. Discover now