Bab 11

30 4 0
                                    

"Eh iris kau tak makan ke?" Kata elviana yang berada dihadapan iris. Iris hanya geleng kepala fikiran nya berada ditempat lain.

"Kau ada masalah ke? Nak cakap ke dengan aryan gaduh tadi bukan main lagi datang berdua sambil borak? Asal ni?" Kata ella.

"Takde lah aku just penat je pasal semalam" kata iris. Mereka mengangguk faham.

"Ouhh malam ni korang lepak tak? Malam ni kalau korang lepak aku nak join jugak?" Kata lana.

"Boleh! Kita lepak kat cafe okey?" Kata rina.

"Okey noted! Ajak laki sekali lah!" Kata elviana.

"Eleh mentang-mentang cinta each other tak boleh nak berenggang langsung!" Kata ella. Elviana hanya senyum kambing

"Kau on tak ris?" Kata lana. Mereka semua pandang ke iris. Iris berfikir dan pandang mereka semula.

"Boleh gak tapi aku lambat sikit lah eh?" Kata iris. Mereka mengangguk.

"It's okay lah! Janji kau datang sudah! Kalau kau kata kau lupa sumpah aku tak nak kawan kau!" Kata rina.

"Yelah-yelah aku tak lupa!" Kata iris dan minum air kotak soya nya.

Skip!

Mereka masuk ke kelas macam biasa. Laki masing-masing tak buat hal dan tak perlu sampai masuk bilik disiplin pun.

"Okey murid-murid!! Kita ada lagi seminggu untuk persiapan peperiksaan awal tahun. Jangan lupa study okey? Itu pesanan saya semua boleh buat kerja sendiri tetapi jangan bising!" Kata prof Madya.

Mereka pun buat kerja sendiri. Iris membaca buku atau lebih tepat nya tenung buku nya itu. Entah kenapa dia rasa akan ada sesuatu terjadi.

"Mommy!" Kata aryan. Iris tersentak dan pandang aryan dengan terpinga-pinga.

"Kenapa?" Kata iris ke aryan. Aryan tidak menjawab melainkan tenung wajah isterinya.

"Kenapa tenung buku tu? Kawan kau panggil pun tak dengar ke?" Kata aryan. Iris hanya senyum kambing dan tengok kawan nya itu.

"Ha ada apa?" Kata iris.

"Kau okey tak? Lepas kau balik dari toilet tadi kau asyik termenung je? Ada apa-apa terjadi ke?" Kata rina prihatin. Aryan yang dengar pandang iris untuk minta jawapan.

"Takde pape pun jadi kat tandas cuma jati aku je rasa tak sedap. Tu yang aku termenung apa yang terjadi?" Kata iris.

"Halah kau ni jangan lah kau fikir negatif!" Kata ella.

"Aku tak cakap pun aku fikir negatif?" Kata iris. Ella hanya hembusan nafas berat.

"Yeah!! But otak kay fikir negatif babe!" Kata elviana. Iris hanya hembuskan nafas panjang.

"Okey class!! Semua boleh balik!" Kata prof Madya. Mereka pun keluar dari kelas menuju ke rumah masing-masing.

Skip!

"Aryan kau ikut kawan kau ke lepak dengan diaorang?" Kata iris ke aryan.

"Haah! Kenapa?" Kata aryan ke iris semula. Wajah iris itu ditenung.

"Emm kau hantar aku dekat cafe stim boleh? Aku ada hal kat sana? Pasal aku lambat aku dah bagitau diaorang dah nanti aku pergi sana kalau hal aku dah selesai eh?" Kata iris ke aryan.

"Hal apa?" Tanya aryan ke iris. Iris senyum kambing.

"Hal sekolah lah! Aku nak cakap dengan kawan aku kejap. Nanti dah selesai aku bagitau yang aku otw okey! Kalau pape jadi bagitau aku cepat tau!" Kata iris. Aryan yang dengar hanya mengangguk faham.

Psycho Twins [COMPLETE/ED]Where stories live. Discover now