"Masuklah aku tau korang kat tingkap luar. Aku tak bunuh korang un" kata iris dingin sengaja kuat kan sambil check nadi zafran.
"Macam mana kau tau kitaorang kat luar tingkap" kata ella agak takut dengan iris yang tiba-tiba memanggil mereka. Mereka berjalan terkedek-kedek masuk ke dalam gedung itu.
"Dah kalau korang tengok straight takde hide and seek memang kitaorang tau lah?" Kata dani sambil main pisau kesayangan nya. Dia baling ke arah dinding hampir terkena kawan-kawan iris tapi dengan sigap pisau iris membaling untuk elak.
"Bodoh ke apa kau ha?!" Marah iris dengan wajah seram nya itu. Kawan-kawan nya sudah menunduk sebab takut. Mana tak nya iris seorang yang ceria ni jadi dingin pulak.
"Eleh kau tau kan aku just nak kenal kan diri aku je?" Kata dani tanpa rasa bersalah di wajahnya.
"Bukan macam tu caranya!" Kata tina dan ingin tepuk kepala dani tapi ditahan oleh tangan dani.
Mereka berjalan ke arah depan kawan iris dan mula kenal kan diri mereka ke kawan iris itu.
"Hai nama aku maisarah. Boleh panggil aku mai or sarah" kata Maisarah dengan lagak tenang. Mereka mengangguk.
"Aku pulak tina. Don't call me tin atau betina ye. Kalau tak kau tau lah apa nasib kau" ugut tina. Mereka mengangguk takut.
"Aku pulak airis danielle. Panggil aku dani adek kembar iris" kata dani. Mereka pandang iris dan juga dani silih berganti.
"Korang twins?" Tanya lana. Iris dan dani hanya angguk saja. Mereka ternganga lihat anggukan dari mereka.
"Asal tak tengok free show tadi dekat dalam ni je? Tak takut ke duduk luar tempat ni keras tau?" Kata dani sengaja mahu mengusik mereka.
"Hah?!! Tak nak lah!! Jom balik abang!" Pujuk rin ke suaminya badrul. Dani yang dengar tergelak besar seperti orang tidak waras.
"Aku gurau lah sis! Chill lah! Lagipun hantu sini tengok aku pun lari tau?" Kata dani. Tina dan maisarah sudah buat muka menyampah.
"Tina dengan Maisarah kau gi lah siapkan kereta. Korang datang sini naik apa?" Tanya iris ke kawan-kawan nya.
"Naik teksi" kata ayden. Iris mengangguk faham.
"4 orang naik tina dengan maisarah. 4 orang lagi naik dani. Aryan naik dengan aku" kata iris. Mereka mengangguk setuju.
Iris dan aryan sudah pergi begitu juga dengan tina, maisarah, ella, elviana, zayden and ayden. Semasa perjalanan dani membuka lagu biar hilang rasa sunyi.
"Woi! Korang suami isteri eh?" Kata dani ie mereka. Mereka yang mahu terlelap terus terbangun dengar suara dani yang separut jerit itu.
"Haah. Kenapa kau nak rampas laki aku eh?" Kata rina. Dani yang dengan tersenyum sinis.
"Takde masa aku nak rampas laki orang! Lagi un aku malas nak fikir pasal cinta" kata dani dengan nada biasa.
"Kau nampak santai je? Tak takut ke bila dah tua nanti takde sape nak kat kau?" Tanya rykarl.
"Buat apa nak takut? Lagipun aku ni pernah masuk hospital sakit mental selepas iris so? Korang rasa ada ke orang nak kan aku?" Kata dani dengan nada selamba tiada nada sayu atau sedih langsung.
"Of course ada orang nak kan kau. Cuma kau kena tunggu jodoh kau" kata lana.
"Jap kau kata iris pernah masuk hospital sakit mental kan? Kenapa dia masuk sana?" Tanya lana lagi.
"Lah kata kawan dia takkan tak tahu?" Tanya Dani walaupun dia tahu jawapan lana nanti.
"Sebab aku tak tahu lah aku tanya" kata lana sudah malas mau berdebat dengan dani. Dani memang lain dari iris. Dani memang chill dan agak mental sebab dia tak sembuh sepenuhnya.
"Sis aku dia masuk hospital sakit mental cause dia depression sampai naik gila. Dia depression pasal seorang perempuan yang takde maruah dan jual diri kat lelaki" kata dani tenang.
"Mana perempuan tu?" Kata badrul yang mula berminat dengan cerita iris itu.
"Betina tu? Dah lama mampus! Siapa bunuh? Aku dengan iris and that's why dada dan mama aku bawa kitaorang ke korea untuk sembuhkan diri kitaorang tapi iris sembuh dulu" kata dani.
"Kau masuk hospital sakit mental sebab apa? Takkan kau bunuh perempuan tu pasti depression and rasa bersalah?" Tanya rina.
"Aku rasa bersalah? Hey ni dani okey? Aku tak pernah rasa bersalah lepas bunuh orang" kata dani tenang baginya bunuh orang adalah hal kecik.
"Kau tak takut dosa ke?" Tanya lana. Dani menggeleng kepala dengan wajah selamba.
"Aku baik pun tidak kau rasa tuhan akan maafkan aku ke? Mama aku tau aku buat kerja ni. Lagipun aku tak macam iris? Aku just pukau mangsa and suruh dia bunuh diri. Bermakna bukan salah aku?" Kata dani.
"Tak teruk macam iris? Apa maksud kau?" Tanya rykarl.
"Hadeh banyak tanya lah korang ni! Iris tak bunuh terus tapi dia seksa orang itu baru bunuh. I mean orang tu bunuh diri?" Kata dani.
"Dah sampai! Dah ah turun aku nak pergi jumpa family aku kang kena marah pulak" kata dani. Mereka turun dan masuk ke dorm mereka.
"Lambat nya balik?" Tanya iris. Hari ni mereka bakal tido dekat dorm yang iris and the geng selalu duduk. Dorm ni memang dah lama tiada penghuni tapi akan ada maid yang duduk rumah ni.
"Iris aku nak story kau pasal tadi. Why kau tak bagitau kitaorang?" Tanya lana tegas. Iris mengeluh panjang dan duduk di ruang tamu. Mereka juga turut duduk.
"Time aku unur 14 tahun ada seorang pak cik ni tolong aku dari kena culik. Dia bawak aku kerumah dia dan jaga aku macam anak dia sendiri. Sebelum dia pergi buat selamanya dia kasi aku jawatan dia? Like mafia? Tapi dia kata itu bukan jawatan mafia melainkan like pengintip, sorokkan mangsa, seksa mangsa dan bunuh? Nama kumpulan pakcik tu bernama yakuza but dia tukar ke black queen sebab dia kata aku minat hitam dan layak dilayan sebagai queen? I don't know why sebab itu yang dia cakap. Aku tine tu depression sebab perempuan yang tuduh aku. Dada aku memang time tu marah gila kat aku sampai aku rasa depression tapi aku masih pandai kawal diri dari bunuh diri" kata iris.
"And then? Apa yang jadi?" Tanya ella.
"Dani depression sebab aku macam orang tak betul selama setahun. Dalam 2 tahu tu aku hilang dalam 5 bulan jadi dani like stress cari aku sampai dia depression dan masuk hospital sakit mental. Lepas saja aku dijumpa aku mula okay dan tak sepenuhnya sembuh. Dani pulak masih belum sembuh sakit mental dia tapi dia masih belum sembuh sepenuhnya" kata iris. Mereka mengangguk faham.
Pintu dorm mereka diketuk dengan kuat. Mereka pandang satu sama lain.
To Be Continued
Hohoho siapa kah disebalik pintu itu? Ntah-ntah hantu main ketuk-ketuk? Lah ngisauಥ‿ಥ
Don't forget to vote and comments guys!!❤️❤️
YOU ARE READING
Psycho Twins [COMPLETE/ED]
Humor[ My Book 2 ] | 💯 My Idea | Adek beradik yang tinggal berangsingan hanya takut dunia menjadi hancur. Psychophat yang pandai mengawal minda orang telah membuatkan mangsa membunuh diri sendiri. Cerita yang penuh dengan pembunuhan dalam masa yang sam...