Bab 19

25 1 0
                                    

"Asal tak ambik hati dia?" Tanya iris ke zefran. Zefran hanya senyum kecil dia tak tahu kenapa dia pengecut sangat.

"Takut dia tak nak pandang saya" kata zefran sayu.

"Then kalau kau takut ambik hati dia asal tak confess?" Tanya iris lagi.

"Saya takut dia tolak cinta saya?" Kata zefran. Iris tersenyum nipis pandang bakal adek ipar itu.

"Hey! Kalau kau nak tau adek aku si dani tu suka dekat lelaki yang akan berusaha apa pun janji lelaki itu dapatkan hati dia. Semua perempuan nak tengok usaha dari lelaki?" Kata iris.

"Emm akak saya balik dululah" kata zefran yang mula rasa takut dengan pandangan tajam oleh 2 orang yang sedang memerhatikan mereka.

Iris tahu ada orang memerhatikan mereka. Iris membuka mesej dari tina dan terlihat 2 orang tua yang sedang memerhatikan mereka siapa lagi kalau bukan orang tua zefran?

"Kau nak balik mana? Bukan family kau dah buang kau ke?" Kata iris. Zefran yangd dengar itu terkejut.

"Macam mana akak tau?" Tanya zefran ke iris.

"Kau lupa ke aku siapa?" Kata iris dengan soalan di balas dengan soalan. Zefran lupa kalau iris Black Queen. Zefran menggaru leher belakang nya yang tak gatal.

"Mulai sekarang kau sebahagian dari family aku. Aku akan ambik kau jadi adek angkat aku" kata iris dengan tenang.

"Thanks kak" kata zefran. Iris mengangguk sahaja.

"Tapi dengan syarat" kata iris. Zefran memandang iris dengan perasaan tertanya-tanya.

"Syarat apa kak?" Tanya zefran. Iris hanya senyum.

"Kau kena confess dekat adek aku. Now ikut kitaorang. Maisarah dan tina duduk belakang zefran aku tak nak mak bapak dia ambil adek kesayangan aku" kata iris sedikit kuat supaya mak bapak zefran dengar.

"Jom!" Ajak iris. Zefran hanya ikut langkah iris. Maisarah dan tina hanya jaga dari belakang. Mak bapak zefran melihat zefran dengan pandangan tajam. Selepas zefran pergi. Maisarah dan tina berlalu ke arah meja mak bapak zefran.

"Say goodbye your son! Malang betul anak kau dapat mak bapak sial macam korang? Tak reti jaga anak yang baik suci macam zefran! Tapi kau puja dengan anak kau yang kaki club tu ishh ishh tak patut!" Kata tina. Maisarah hanya senyum sinis. Mereka berlalu pergi.

Skip!

Sampai saja disana. Mereka duduk diluar dahulu sebelum tunggu dani bangun dari tidur nya. Aryan sebelah iris melihat mereka begitu juga dengan kawan-kawan iris. Doktor masih check adek nya jadi mereka terpaksa duduk luar dahulu

"Kak? Kenapa akak nak saya comfess dekat adek akak?" Kata zefran hati-hati. Iris hanya senyum manis dan mulakan cerita ke mereka.

Flashback On

Di club mereka hanya melihat dahulu sebelum ke arah masing-masing. Tempat agak bising tapi jarak mereka yang dekat boleh dengar suara mereka.

"Kak kau tau tak.." kata-kata dani terpotong oleh iris.

"Tak!" Kata iris. Dani melihat kakak nya itu seperti mau hempuk saja dimeja ni. Orang belum habis dah menyampuk!

"Aku belum habis cakap lagi!" Kata dani tak puas hati. Iris hanya ketawa kecil dan melihat dani sekilas sebelum dia buka mulut.

"Asal?" Hanya itu saja keluar dari mulut iris. Iris masih fokus gerak geri zafrel.

"Kadang an aku jealous dengan kau kak? Kau dapat suami yang boleh protect kau, sayang kan kau sepenuh hati dia tanpa dipaksa dan boleh terima baik buruk kau" kata dani tiada nada sayu.

"Asal kau cakap macam tu? Aku belum bagitau lagi rahsia aku ni" Tanya iris ke adek nya itu. Adek nya dulu pernah dikecewakan dan ex-boyfriend nya sudah lama mampus sebab iris sendiri yang pukau nya. Yep kali kedua si zafran itu.

"Aku percaya kalau kau bagitau dia akan terima jugak baik buruk kau sebab apa? Dia obsessed dengan kau sis" kata dani. Iris yang dengar mengerut dahinya.

"Macam mana kau tau yang dia obsessed dengan aku?" Kata iris lagi.

"Sebelum kau nikah dengan dia? Mama dan dada dah minta aku siasat latar belakang aryan sebelum jadi suami kau. Semua data peribadi suami kau aku baca aku siap intai di bilik dia masa dia keluar ke sekolah" kata dani. Iris pandang dani pelik.

"Sampai kebilik kau siasat eh?" Kata iris sambil melihat wajah adeknya yang tidak rasa bersalah langsung.

"Alah rileks ah! Bukan aku nak goda dia pun. Lagipun dalam bilik dia gambar kau lagi banyak dekat dinding dari gambar dia tau" Kata dani dengan tenang.

"Then kalau kau jealous asal tak cari je calon suami untuk kau?" Tanya iris.

"Sebab aku nak dia sendiri bagitau isi hati dia dekat aku. Aku nak tengok usaha dia sendiri tanpa bantuan orang lain dan aku nak tengok kekuatan dia sendiri dan tak terlalu pengecut" kata dani.

"Kalau nak calon suami macam tu cari adek ku oi! Bukan ditunggu datang!" Kata iris geram dengan adek nya memang yang pemalas. Semua benda nak orang datang ke dia tapi diri sendiri dia tak berusaha.

"Suka hati akulah! Lagipun aku takut kau tak restu dengan pilihan aku" kata dani nada sayu memang tiada dikotak suara dani.

"Eleh buat apa kau nak minta restu aku? Aku tak kisah pun kau nak kahwin dengan sesiapa pun janji dia boleh protect kau sudah aku malas nak jaga kau yang nakal tu!" Kata iris.

"Haihh nak lepas tanggungjawab sebagai kakak nampak?" Kata dani bersahaja.

"Bukan lepaskan tanggungjawab tapi perangai nakal kau tu makin menjadi-jadi!" Kata iris.

"Kau sayang kan suami kau kak?" Kata dani. Dia tahu kakaknya sudah mula sayang dekat aryan cuma iris saja yang tak perasan.

"Mana ada eh!" Nafi iris. Dani hanya senyum sinis pandang kakaknya.

"Fikir aku tak tahu kalau kirang bertentang mata jantung kau akan berdegup kencang?" Kata dani.

"Macam mana kau tau?" Kata iris melihat dani yang santai saja.

"Sebab aku tau lah aku bagitau. Kau je yang tak perasan yang cinta kau dah hadir untuk dia? Belum lagi aku suruh si aryan tu bermesra dengan dengan perempuan lain?" Kata adek nya ayat last itu memang disengajakan untuk buat kakaknya cemburu.

"Kau jangan nak memandai eh?!" Kata iris dengan nada cemburu. Dani ketawa sinis memandang kakaknya yang cemburu itu.

"See? Kau cemburu sis? Tak yah nak mengelak dah. Kau sayang dia. Aryan tunggu kau cakap i love you kat dia" kata dani.

Iris terdiam.

"Dah jom sambung kerja" kata dani. Mereka mulakan rancangan mereka itu.

Flashback off

To Be Continued

Rasa hambar lah pulak page ni? Takpe-takpe janji ada page ni HAHAHA (人 •͈ᴗ•͈)

Don't forget to vote and comments guys!!❤️❤️

Psycho Twins [COMPLETE/ED]Where stories live. Discover now