Bab 12

30 3 0
                                    

"lana!! Kau okey tak ni?" Tanya iris prihatin terhadapa lana.

"Apa yang jadi?" Tanya iris lagi ke mereka. Mereka pun mula cerita hal yang terjadi tiada satu pun tertinggal. Iris yang khusyuk dengar terkejut dengan apa yang terjadi.

"Aku nak sangat ucap thanks dekat dia. Dia sempat tahan tangan lelaki tua tu kalau dia takde mesti aku dah kena sentuh dengan lelaki tua tu!" Kata lana dengan muka jijik.

"It's okay janji kau okay. Dah jom lah balik rehat. Kau mesti terkejut gila" lana tidak bantah dan hanya mengangguk saja.

Mereka pun balik ke rumah masing-masing. Sesampai dirumah iris masuk ke bilik untuk mandi. Badan nya melekit bila berlari tadi.

Iris keluar dengan pakai bathrobe sebab lupa ambil bajunya. Diluar ternampak aryan yang baring dikatil ditatap sekejap dan berlalu ke almari.

"Aryan pergilah mandi" kata iris sambil amik baju tidur nya dalam almari. Iris pusing ke belakang melihat aryan sudah ada didepan nya. Aryan membongkok sedikit disebabkan iris pendek.

"Kau sengaja cabar iman aku eh?" Kata aryan pandang iris darit atas sampai bawah.

"Dah lah pergi mandi! Aku tak nak mengandung time exam nanti!" Kata iris dan berlalu ke bilik untuk tukar baju. Aryan disitu senyum lebar.

"Dia dah boleh terima aku ke?" kata hati Aryan.

Iris keluar dari bilik air, aryan pula masuk bilik air untuk bersihkan diri. Iris duduk ditepi katil tiba-tiba handphone nya berbunyi.

"Siapa ni? Jawab ke tak eh? Jawab jelah" kata iris sendiri dan jawab panggilan itu.

Unknown number

Assalamualaikum? Ni sape?

Mian saya non muslim

Maaf! Awak cari siapa ye?

Emm cari iris? Boleh kita jumpa esok malam?

Maaf kalau takde benda yang penting rasanya cakap dekat sini je lah?

Saya yeonnie? Masih ingat lagi? Kita 1 student dekat korea.

Yeonnie?

Nae! Boleh kita jumpa esok malam?

Emm!

Iris terus menamatkan telefon nya dan letak di meja sebelah katilnya. Dari awal percakapan sampai akhir aryan memang dengar apa yang dibualkan oleh iris. Dia keluar dari bilik air dan duduk disebelah iris.

"Asal tadi?" Kata aryan ke iris. Iris hanya geleng kepala.

"Sayang pleasee? Apa gunanya kita nikah tapi tak dengar luahan masing-masing?" Pujuk aryan. Iris pandang aryan dan peluk lelaki itu.

Aryan yang dipeluk terasa nyaman dan balas pelukan iris. Dia fikir iris seorang ceria dan tidak punya masalah hidup tapi ternyata dia salah.

"Saya nak awak ikut saya besok malam. Tapi awak tunggu kat kereta je boleh?" Kata iris. Aryan mengangguk dan cium dahi isteri nya.

"Everything for you! Dah now tidur okey cerita esok je okey?" Kata aryan. Iris mengangguk dan baring sambil peluk aryan.

Skip!

Psycho Twins [COMPLETE/ED]Where stories live. Discover now