Makan malam mereka pun habis. Keluarga mereka dan dan keluarga rykarl berada di parking di kereta masing-masing.
"Lana? Along dan angah tak hantar kamu balik. Kamu kena balik dengan rykarl okey?" Kata papa. Lana yang dengar terkejut.
"What?! Papa nak lana kenapa-napa ke macam mana? Papa percayakan mamat ni? Hell no!! Ughh but aku terpaksa!" Kata hati lana. Lana hanya mengangguk faham.
Lana masuk kedalam kereta audy rykarl dan keretanya berlalu pergi meninggalkan hotel 5 bintang itu. Sepanjang perjalanan memang hanya ada keheningan saja.
"Lana? Kau dorm mana?" Kata rykarl hati-hati.
"Dekat dengan uni je!" Kata lana dingin. Dia malas mahu bercakap dengan lelaki itu.
Sampai saja di dorm rykarl terlebih dahulu tahan pintu lana. Wajah masing-masing sangat rapat. Lana dapat merasakan nafas rykarl yang membersihkan wajah bersih nya.
"Kau nak tau something?" Kata rykarl dengan deep voice dia. Lana yang diama sekejap mula bersuara.
"Apa?" Kata lana cepat. Rykarl senyum nakal dan pandang bibir lana. Jari telunjuk menyentuh bibir cherry lana.
"Kau buat apa kat aku eh? Sampai aku obsessed dengan kau?" Kata rykarl. Lana hanya mengangkat bahu dan tolak rykarl jauh dari nya.
"Bye! Ouh btw jangan harap lah kau dapat attention dari aku eh?" Kata lana dan berlalu masuk ke dalam dormnya. Rykarl yang dengar hanya senyum sinis.
"Wait and see baby?" Kata rykarl dengan senyum sinis.
Skip!
Lana membuka pintu dorm dan menapak masuk. Selepas mandi dia tidur di katil bawah. Manakal depan nya ella dan atas ella ialah elviana.
Lana pandang fon nya dan buka cerita yang tidak membosankan nya. Selepas habis cerita itu baru dia menutup fon. Lana pejam mata dan paksa dirinya untuk tidur.
Keesokan paginya suara azan didengar dengan segera lana bangun untuk mandi. Selepas mandi semuanya lana memakai baju sukan dan solat subuh berjemaah dengan kawan-kawan nya.
Selepas solat mereka keluar dari dorm. Lana menunggu rina dan elviana yang dari tadi settle kan pintu mereka. Selepas siap mereka datang kesekolah dan menuju ke kantin.
"Eh semalam kau buat apa je?" Kata rina ke lana yang makan. Lana pandang muka mereka satu persatu dan hembuskan nafas panjang.
"Aku makan dengan keluarga aku and rykarl? Bakal jadi husband aku" kata lana tenang. Mereka yang dengar terkejut nasib kawan nya jenis bukan suka jerit.
"Seriously?! Wahh tak sangka eh?" Kata ella. Elviana yang makan dengan lahap hanya mengangguk kepala saja.
"Secret kan pasal ni eh? Aku malas nak jawab pape tentang fans dia!" Kata lana. Mereka hanya mengangguk faham.
"Hai kak murah! Oppss! Tengok je cantik rupanya paksa bang rykarl titew tunang!" Kata budak bawah umurnya. Lana yang dengar hanya tadah saja.
"Woi!! Korang buat apa kat sini hah budak?! Pergi masuk barisan sekarang! Aku hempuk kepala sorang-sorang baru tau!" Kata iris yang baru sampai.
"So-sorry kak iris!" Kata mereka gagap dan langsung pergi. Iris berlalu ke arah lana dan geng lain.
"Sorry lah budak tu memang macam tu. Suka sangat menyakitkan hati orang!" Kata iris. Lana hanya senyum dan angguk faham.
"Kau budak baru eh?" Kata rina. Iris mengangguk dan senyum saja.
"Nama aku ella ni adek kembar aku elviana and ni dua orang kawan aku si lana dan rina. Kalau kau pulak?" Kata ella.
"Aku iris. Aku pindah sini sebab cousin aku and aku cari lana lah ni" kata iris. Lana yang minum air terus pandang iris pelik.
"Kenapa kau cari aku?" Kata lana ke iris. Iris hanya senyum.
"Aku tak tau pulak cousin belah daddy aku ni sama umur dengan aku?" Kata iris. Lana terkejut dengar pernyataan dari aku.
"Seriously?! Macam mana kau tau aku cousin kau?" Kata lana teruja bila dapat tau yang dia ada cousin. Iris tersenyum.
"Tak payah nak terkejut sangat lah. Nanti tentang tu aku bagitau kau time rehat okey?" Kata iris. Lana cemberut tapi tetap mengangguk kan kepalanya.
"Dah jom masuk dewan nanti cikgu kata kita curi tulang pulak" kata iris. Mereka mengangguk setuju dan berlalu pergi.
Skip!
Selepas dengar cikgu cakap tidak berhenti-henti. Akhirnya mereka dapat juga duduk dekat kelas. Cikgu wahidah masuk ke kelas dan pandnag muridnya.
Selepas beri salam mereka duduk tapi ditahan oleh cikgu wahidah.
"Jangan duduk dulu. Saya nak tukar tempat kamu semua. Ayden and ella, zayden and elviana, rykarl and lana, badrul and rina" kata cikgu dan seterusnya.
"Okey murid-murid kita ada 2 murid baru. Silakan masuk murid-murid" kata cikgu dan mereka masuk kedalam kelas.
"Sila perkenalkan kamu berdua" kata cikgu wahidah. Kami berdua hanya mengangguk.
"Assalamualaikum nama saya iris daniella. Boleh panggil saya iris" kata iris sambil senyum nipis di hadapan.
"Assalamualaikum saya aryan danial boleh panggil saya aryan" kata aryan. Murid perempuan sudah menggedik dengan aryan manakala murid lelaki mula pandang goda dekat iris.
"Baiklah kamu berdua boleh duduk dekat belakang lana dan rykarl okey?" Kata cikgu wahidah. Mereka mengangguk dan berlalu ke arah mereka.
"Annyeong lana!" Kata iris dan duduk dibelakang lana. Cikgu wahidah yang didepan itu sudah keluar untuk ke pejabat.
"Kau dah kenapa nak berannyeong-annyeong bagai ni?" Kata lana ke iris. Iris hanya garu kepala yang tak gatal itu sambil senyum kambing.
"Hehehe sorry lah mak aku kan orang korea jadi memang macam tulah hehehe" kata iris.
"Ye ye lah tu! Entah-entah sebab minat kpop tu yang ngaku-ngaku mix korean tu!" Kata aryan. Iris jadi geram dengan cara cakapan aryan.
"Ughhh kenapa aku kena duduk sebelah lelaki ni?" Gumam iris perlahan tapi boleh di dengar oleh aryan.
"Hey bro!! Wasap?" Kata aryan ke rykarl. Buat-buat tak dengar gumam iris.
"Nice bro! Erk? Korang dua ni couple eh?" Kata rykarl sambil memandang iris dan aryan. Tiba-tiba ada 2 orang perempuan yang takde tahu malu duduk dipaha rykarl dan aryan.
"Nope! Perempuan gedik tu baru girlfriend dia!" Kata iris dengan senyum manis. Lana yang tengok hanya role eyes saja.
"Eh 2 betina ni! Tak reti duduk tempat sendiri ke hah?! Takde rasa malu dah?" Kata lana.
"Entah! Ke urat malu tu dah putus? Kau perempuan okey cuba jaga maruah sikit!" Kata iris pulak. Dia pandang lana dan senyum sinis begitu juga dengan lana.
"Eishh!!!" Kata 2 orang perempuan itu dan berlalu pergi. Rykarl dan aryan tersenyum sinis dan pandang mereka berdua.
"Kau jealous eh?" Kata rykarl. Lana role eyes dan menggeleng kepala.
"Kau pun mesti jealous kan? Yelah aku ni handsome en?" Kata aryan perasan. Iris pandang jijik ke aryan.
"Takde masa aku nak jealous dengan kau! Dah sana ah kau semak je aku nak buat kerja sekolah!" Kata iris dan sambung buat kerja sekolah begitu juga dengan lana.
Aryan dan rykarl angkat kening dan senyum sinis sambil pandang mereka berdua.
To Be Continued
Agak-agak nya ada perang 3 tak eh bila diaorang gaduh? Takpe-takpe tunggu next page okey!
Don't forget to vote and comments guys!!❤️❤️
YOU ARE READING
Psycho Twins [COMPLETE/ED]
Humor[ My Book 2 ] | 💯 My Idea | Adek beradik yang tinggal berangsingan hanya takut dunia menjadi hancur. Psychophat yang pandai mengawal minda orang telah membuatkan mangsa membunuh diri sendiri. Cerita yang penuh dengan pembunuhan dalam masa yang sam...