Bab 15

30 1 0
                                    

11 bulan kemudian.

Semua manusia disana berasa gembira akhirnya markah yang mereka idamkan jadi kenyataan dan ijazah mereka sudah tamat.

"Weyhh!!! Aku macam tak percaya dho!" Kata zayden yang terlebih happy tu.

"Yekan? Aku pun macam tak percaya je!" Kata rykarl.

"Btw korang aku rasa hari ni aku double happy! Aku dapat keputusan yang baik and then ella pregnant!!" Kata ayden. Ella sudah tunduk malu.

"Congratulations!!" Kata mereka serentak dan ketawa gembira. Tapi bukan dengan iris. Dia hanya buat fake smile saja.

"Eleh! Fikir kau sorang jeke? Aku pun pregnant lah!" Kata elviana tak mahu kalah. Zayden pandang elviana dengan pandangan tak percaya.

"Oppss baru nak buat surprise" Kata elviana. Zayden terus peluk erat. Zayden memang triple happy punya.

"Eleh aku un mengandung lah!" Kata lana. Rykarl disebelah hanya senyum mengejek.

"Eleh tu pun nak bagitau!" Kata ella. Lana dan rykarl berpandangan and senyum sinis.

"Kitaorang ada twins! Kau hado?" Kata rykarl. Mereka yang dengar terkejut.

"Bapak lah! Sayang kita kena buat twins juga!" Kata badrul tak mahu kalah. Mereka disitu sudah ketawa besar. Iris hanya melihat mereka yang gembira itu.

"Rahsia aku banyak tapi diaorang boleh terima ke tak eh?" Kata hati iris. Tiba-tiba lamunan nya mati apabila seseorang sentuh bahunya.

"Kau okey ak? Asal termenung? Kau pregnant tak?" Soal lana bertubi-tubi. Mereka yang dengar hanya ketawa saja dengan perangai lana.

"Aku okey je and aku pregnant anak twins! Buttt 3 twins!" Kata iris dan senyum mengejek ke arah mereka. Rykarl di sebelah terkejut besar. Ye dia mengaku sudah banyak kali lakukan projek tu tapi tak tahu pulak sampai 3 twins?

"What?!!! Kau serious lah wey? Bapak tahan juga kau eh dengan suami otak blue tu?" Kata badrul tak percaya.

"Aku un otak blue jugak tapi tak sampai lah 3 twins dho! Aku tak nak lana sakit time mengandung nanti!" Kata rykarl.

"Eleh kau fikir aku perempuan aku lemah lah?" Kata iris. Aryan yang melihat sikap iris itu terus tersenyum. Dia berharap kebahagiaan dia selama-lamanya.

Seorang perempuan yang memakai serba hitam tidak lupa, mask, topi dan kasut nya juga hitam. Apa tak panas ke? Dah lah matahari terbit pahtu hitam menyerap haba pulak tu!

"Can i meet you sis?" Kata perempuan itu. Iris pandang perempuan itu dengan senyum sinis.

"Okey! Aryan tunggu sini tau? Nanti sayang back! Okey!" Kata iris dan ikut langkah gadis itu. Semua melihat itu pandang satu sama lain.

"Aku rasa tu lah orang yang selamat kan aku dari kena raba oleh lelaki tua tu! Yang peliknya iris kenal dia?" Kata lana pelik.

"Lantaklah! Entah-entah iris nak sampai kan thanks kau kat dia?" Kata ella. Mereka mengangguk setuju.

Skip!

"Asal nak jumpa aku? Lama kau kat korean tup tup balik Malaysia?" Kata iris.

"Rileks ar! Aku saja je nak buat surprise!" Kata perempuan itu. Iris senyum sinis pandang perempuan itu.

"Dani... Dani.. kau ingat aku tak tau kau balik? Kawan aku kata seorang perempuan pukau dengan mata cantik nya. So aku boleh agak tu kau?" Kata iris perlahan takut orang lain tahu kerja nya.

"Cieee Black Queen. Aku nak bagitau yang aku dah lakukan tugas aku! Aku penat lah asyik aku je buat kerja ni! Ris cuba kau pulak turun padang sekali sekala?" Kata dani.

"You know me airis danielle! Aku pun belum bagitau rahsia ni kat suami aku and kawan-kawan aku. Aku takut diaorang jauh dengan aku?" Kata iris sayu.

"Sokey lah! Aku tak paksa kau boleh turun padang bila-bila masa je tapi kot ye pun kasi aku rehat ke apa ke? Ni setiap hari ada je kau suruh aku!" Kata dani tak puas hati.

"Rehat lah seminggu biar aku turun padang pulak. Dah lah aku nak balik malam ni keluar nak cari mangsa." Kata iris dan ingin berlalu tapi perkataan dani buatnya geram dengan manusia tu.

"Btw cantik contact lens kau? Warna coklat? Bukan mata kau warna merah ke? Tak rimas ke pakai tu waktu malam-malam?" Tanya dani.

"Eh suka hati akulah! Kau pergilah! Sebelum aku tarik balik cuti kau yang seminggu jadi 2 hari kau nak?" Ugut iris.

"Yelah! Aku gurau je pun!" Kata dani tak puas hati dengan angah nya itu.

"Gurau jepun ke korea ke italy ke Turki ke kesah apa aku? Dah sana shuh shuh!" Halau iris dan berlalu ke tempat mereka tadi.

Skip!

Pada malam itu aryan dan rakan-rakannya yang lain sudah ke luar lepak. Iris pulak terpaksa menolak pelawaan kawan-kawannya kerana mahu ganti kerja dani.

Sampai saja dimana lelaki itu berada iris seorang lelaki yang masuk ke dalam sebuah club. Iris mengambil mask dan topi. Contact lens iris sudah lama dibuka dengan matanya yang berwarna sebelah merah dan biru itu dapat pukau orang lain.

Sedang sibuk memantau tiba-tiba ada orang ketuk pintu keretanya. Iris mendengus geram apabila wanita itu ketuk pintu kereta nya sambil makan ais krim dengan muka selamba.

"Kau apa kat sini?" Kata perempuan itu. Iris geram dengan perempuan dia ni macam nak cekik-cekik je! Dah lah ganggu dia buat kerja.

"Kau tu asal ada kat sini? Aku kasi cuti tak nak guna dengan baik! Aku buat kerja lah asal?" Kata iris sambil keluar dari keretanya. Iris mematikan enjin kereta dan kunci pintu keretanya.

"Aku bosan lah! So aku datang sini nak buat masalah jugak" kata dani sambil makan ais krim vanilla dengan tenang saja. Maisarah dan tina memanggil mereka. Mereka toleh melihat siapa yang memanggil mereka.

"Korany kitaorang ada berita buruk! Alang-alang ada kat sini sekali so kita boleh buat sebab ni pasal keselamatan kawan-kawan kau iris" kata tina dengan panjang.

"Pasal kawan aku? Asal dengan kawan aku? Diaorang kat mana?" Tanya iris dengan wajah risau.

"Zafran Mikael dah amik kawan kau semata-mata nak suruh diaorang layan dia malam ni! Kawan kau ada dekat dalam club night tu" kata Maisarah sambil tunjuk ke arah club yang berdekatan dengan mereka.

"Okey bagus! Kau settle kan lelaki topi tu biar aku dengan dani uruskan kawan aku" kata iris. Mereka mengangguk faham dan mula mengekori lelaki yang bertopi itu.

"Kau ingat kau hebat sangat lah zafran? Aku takkan biarkan kau lagi! I want you die in this night!" Kata hati iris geram.

To Be Continued

Agak-agaknya apa yang buat eh? Nak spoiler tapi takpelah.ᕙ(  • ‿ •  )ᕗ

Don't forget to vote and comments guys!!❤️❤️

Psycho Twins [COMPLETE/ED]Where stories live. Discover now