"Abang buat apa tu?."Darren mengangkat muka memandang ke arah pintu dimana Aira sedang mengintai nya.
"Kerja." Aira berlari kecil ke arahnya.
"Aira dapat nii sebab mahir semua alat musik. Hehe"Sengihnya sambil menunjukkan satu kotak.
"Aku busy ni Aira."Datar saja suaranya.
"Hmm okeyhlah Aira taknak ganggu abang."Dia melangkah ke arah katil Darren dan duduk di tengah tengah katil.
Dibuka kotak tu dan dilihat seutas jam tangan yang cantik berwarna putih. Dipakai di tangannya.
Darren hanya melihat di meja kerjanya saja. Dahinya berkerut kerana wajah Aira langsung tidak menunjukkan dia gembira mendapat jam. Apa yang dia tahu, Aira akan teruja bila mendapat sesuatu.
"Aira" Panggil Darren.
"Hm"Aira memandang wajah jejaka tu. Darren memanggil nya. Dia bingkas turun dari katil dan melangkah mendekati abangnya.
"Tengok jam. Cantik warna putih sesuai dengan Aira. Kenapa macam tak suka?"Aira mengeleng kepalanya perlahan.
"Mana ada tak suka. Suka ja. Dah la Aira nak pergi makan."Ditarik perlahan tanganya dari pegangan Darren dan melangkah keluar dari bilik tersebut.
Kalini Darren memang pelik dengan Aira. Sikap gadis tu berubah rubah sampaikan dia naik pening.
"Aku ada salah ke?" Nak salahkan orang lain tak boleh juga sebab ada mereka berdua saja di dalam bilik sebentar tadi.
"Macam mana dengan kelas musik adik? Okeyh?"Tanya papa.
"Alhamdulillah okeyh ja pa. Cikgu cakap Aira mahir dalam semua alat musik. Lagipun dah empat tahun Aira masuk kelas musik."balasnya tenang.
"Aira are you okeyh? Kenapa nampak lain?"Soal Mama yang perasan sikap anak perempuan nya berubah.
"Tak ada mood ja ma."Dia kembali fokus makan.
Mama dan papa menoleh ke arah bunyi derapan kaki seorang yang melangkah masuk ke dalam dapur.
"Ha Darren lama berkurung dalam bilik buat apa?"Ditoleh ke arah papa nya.
"Buat kerja yang ada dekat office."Dicapai mug dan dituang air sejuk. Kering tekak nya.
"Aira selepas habis kelas musik taknak kerja?"Tanya mama.
"Nak ja tapi tengok lah dulu macam mana."Dia bangun ke sinki. Darren hanya memerhati saja sikap adik angkatnya yang tiba tiba lain. Datang bulan agaknya. Husnuzon jelah.
"Aira jumpa abang dalam bilik sekejap lagi."Aira memandang abangnya yang melangkah keluar dari dapur.
"Kamu berdua bergaduh ke?"Soal papa apabila melihat mereka berdua seakan bergaduh.
"Tak pun pa. Aira pergi jumpa abang dulu."diatur langkah ke tingkat dua. Setelah mendapat keizinan baru lah Aira melangkah masuk ke dalam bilik Darren.
"Abang nak apa?"Soalnya. Darren menoleh.
"Ada yang tak kena? Just tell me. Kau dah nampak lain. Mana sikap manja kau tu?" Jika diberi pilihan antara Aira manja dan Aira dingin, dia lebih pilih Aira yang manja.
"Dah hilang."Ternaik kening jejaka tu.
"Why?"
"Sebab abang tak hargai. Sesuatu akan hilang bila dah tak hargai. Sama dengan sikap manja Aira. Lagipun abang tahu sikap manja Aira dekat abang ja tapi abang tak hargai. Lebih baik Aira cari abang angkat yang lain ja."Tuturnya dan sudah memusing kan badannya untuk keluar.
"Siapa bagi keizinan untuk kau keluar? Aku tak cakap lagi."Datar saja suaranya. Aira menoleh semula.
"Abang angkat kau hanya aku seorang saja. Kalau kau berani cari abang angkat yang lain, hanya jasad saja yang kau boleh nampak."
Aira mulai gerun dengan mata kelabu yang memandang nya tajam. Semakin Darren mendekati semakin Aira mengundur.
Kedua tangan sasa milik Darren terletak di kiri dan kanan Aira dan gadis tu sudah dikepung.
"Faham sweetheart?" Jari telunjuk kirinya naik mengelus lembut pipi tersebut. Tidak pernah pipi tu dicium oleh bibirnya.
"F..faham" Tergagap gagap Aira mahu menjawab.
"Aku taknak tengok sikap kau yang ni. Kalau kau buat sikap kau macam tadi lagi, You will get a punishment ." Tajam mata tu ke arah Aira yang menunduk takut.
YOU ARE READING
KING DARREN : HIS LITTLE ANGEL✓
Romantik[SELESAI] KING DARREN : Seorang jejaka tinggi lampai dan berwajah yang tampan. Lahir dalam keluarga yang kaya raya iaitu King'Family. Wajah yang ketat dan dingin mampu buatkan semua orang gerun dengan nya. Melindungi dan menjaga adik angkatnya sudah...