BAB 24

18K 932 118
                                    

"heh abang."Ditolak bahu Darren perlahan. Jejaka tu yang sedang duduk di sofa berkerut dahi nya.

"Nak gaduh ke hah?"Ternaik kening Darren.

"Sini lah."balas Darren tenang.

"Bangun sekarang"Arah Aira. Darren bangun dari duduknya dan itu buatkan Aira terdongak.

"Duduk balik."Darren duduk semula.

"Ha nak gaduh ke?"Darren tergelak kecil dan ditarik pinggang Aira dekatnya. Tubuh kecil tu diletak ke atas pehanya.

"Bosan sangat ke yang datang cari gaduh dengan abang hm?"Dilihat gadis tu tersengih menampakkan gigi putih nya.

"Ha ah. Hm abang Aira nak bela ular boleh?"Soalnya dengan mata membulat bersinar.

"Kenapa nak bela? Abang pun ada."Wajah Aira yang ceria tadi bertukar bingung.

"Sejak bila abang bela ular?"Tanya Aira
hairan.

"Dah lama dari abang kecil lagi abang dah bela. Kalau Aira nak tengok, Aira kena jadi isteri abang dulu."Makin berkerut dahi Aira.

"Huh? Kenapa perlu jadi isteri baru boleh tengok?"Darren hanya beriak tenang sahaja.

"Sebab ular abang bela ni akan jinak kalau abang ada kaitan dengan seseorang tu macam suami isteri or adik beradik kandung."Aira menganguk faham. Walhal dia masih fikir bagaimana rupa ular tu.

"Nak jadi isteri abang lah biar Aira boleh tengok ular tu!"Katanya teruja. Darren tersenyum saja.

"Boleh sayang tapi dia tak berbisa pun. Kalau kena tu sakit tapi tak mati pun."Disangkut dagu nya di bahu Aira.

"Apa nama dia abang?"Darren diam seketika untuk mengingati kerana dia agak jarang untuk menjenguk ular yang dia bela.

"Rasanya nama dia Kev. Ganas lah jugak."Setahunya ular yang dia bela agak ganas. Warna hitam legam.

"Ganas? Jenis liar ke macam mana?"Darren mengeleng kepalanya tanda tidak.

"Dia tak liar cuma kalau dia tak kenal orang tu dia macam ya memberontak sedikit. Terancam."Aira mengangguk faham.

"Aira haus lah. Nak pergi dapur sekejap."Dia bingkas bangun dari riba Darren dan mengatur langkah ke dapur.

"Aira bancuh air nescafe dekat abang!"Jerit Darren diruang tamu.

"Beres boss!"Sahut Aira semula. Dia mencapai mug dan mula membancuh air.

"Malam ni kita dinner dekat luar nak?"Soal Darren sambil menyambut huluran gadis itu. Air nescafe dihirup perlahan.

"Nak nak! Yeay dinner dengan abangg!"ditepuk tangan nya teruja. Jejaka tu tersenyum saja melihat Aira yang gembira.

"Aira. Aira gembira tinggal dengan abang?"Diletak mug di meja ruang tamu dan fokus kepada Aira.

"Gembira lah! Mama papa dengan abang Ren jaga Aira baik sangat. Kasih sayang dari keluarga yang Aira cari selama ni dah jumpa. Aira sayang mama papa dengan abang Ren."Sengihnya sehingga nampak lekuk di tepi bibir.

"Abang minta maaf sebab dulu abang selalu sakitkan hati Aira."Meredup mata Darren memandang wajah cantik tu.

"Tak apa, Aira tak ambil hati pun."Dia bingkas bangun dan mendekati Darren. Dipeluk leher abang angkatnya.

"Sayang abang."Darren mengukir senyuman dan mengusap belakang adiknya perlahan.

"Love you too little angel." Dikucup pipi gebu Aira dengan geram.

[Kalau nak tengok ular tu baca sampai bab 29]

KING DARREN : HIS LITTLE ANGEL✓Where stories live. Discover now