BAB 28

16.8K 943 23
                                    

"Aira? Okeyh tak?"Tanya Darren bila gadis tu dari tadi hanya sandar di bahunya sahaja. Aira mengangguk perlahan.

"Aira okeyh cuma kepala ni dari semalam asyik sakit."Darren mengurut perlahan dahi Aira.

"Aira ada fikir apa apa ke?"Aira mengeleng kepalanya.

"Semalam masa abang keluar ada orang hantar minuman boba. Dia cakap dari abang."Menegak terus badan Darren.

"Bila abang pesan boba? Aira minum air tu?"Dilihat gadis tu menganguk. Penumbuk dikepal erat.

"Aira minum sikit ja tak habis."Balasnya semula. Darren meraup wajahnya kasar. Dikeluarkan telefonnya, nombor sahabat nya dicari.

"Nicho, kau check CCTV kat rumah aku. Cari orang yang datang hantar minuman tu. Aku syak dia letak sesuatu."Tegas suara Darren dengan tangan kanan mengusap rambut Aira perlahan.

"Serah dekat aku" ditamatkan panggilan nya. Darren menoleh ke arah Aira semula. Wajah tu diusap sayang.

"Pening."Darren menarik tubuh Aira untuk baring di pehanya. Dicapai minyak cap kapak dan dituang di jarinya. Diurut perlahan tepi dahi Aira.

Siapa lagi yang tak puas hati dengan mereka berdua? Tak habis habis nak ganggu kebahagian orang.

Seketika telefon Darren berdering. Pantas dia menjawab panggilan dari Nicho.

"Aku dah jumpa. Anak buah aku dah pergi cari orang tu. Nanti apa apa aku bagitahu kau."

"Okeyh bro thanks."Dihela nafas lega. Dia berharap selepas ni takkan ada yang mahu menganggu mereka berdua lagi.

Dia bersyukur mempunyai sahabat seperti Nicho. Kerjanya pantas saja kerana tu dia cepat naik pangkat. Family Nicho bukan tidak ada syarikat malah mempunyai syarikat yang turut terkenal tapi disebabkan Nicho minat dalam pekerjaan polis jadi orang tua nya hanya mengizinkan sahaja.

"Abang."Darren menunduk memandang Aira.

"Ya sayang."

"Kenapa setiap kali kita bahagia ja mesti ada orang dengki?."Jejaka tu mengukir senyuman nipis.

"Biasalah, lumrah kehidupan. Kita duduk diam tak bergerak pun akan ada orang yang tak suka dengan kita. Sebab tu jangan terlalu percaya dengan orang sekeliling kita. Belum tentu orang tu berniat baik."Tutur Darren sambil mengusap lembut pipi Aira.

"Walaupun ramai yang tak suka, Aira tak kesah sebab Aira ada abang yang sayangkan Aira."Dia tersengih menampakkan gigi putih nya.

"Always love you Aira. More than I love myself." Baginya Aira adalah bidadari kedua setelah mama nya. Kerana itu Aira sangat berharga untuk dirinya sahaja.

"Sekejap ya sayang."Darren membuka whatsapp nya. Pesanan suara ditekan.

"Saya mengaku saya bersalah. Cik stesy yang arahkan saya untuk bagi minuman yang ada ubat dekat Cik Aira."

Rakaman suara tu telah diambil oleh Nicho semasa soal siasat sebentar tadi. Bibir Darren terukir senyuman sinis.

"Kau dah dengar kan apa aku hantar tadi? So stesy tu staff kau. Nak aku dengan anak buah aku pergi cari dia atau kau settle sendiri?"

"Kalini biar aku settle sendiri. Thank again bro." Telefon ditangan digengam erat. Stesy stesy, stesy. Kau memang sengaja nak cari pasal kan.

Dipandang wajah Aira yang sudah tidur di pehanya. Jari telunjuknya yang nakal naik mengusap lembut pipi tersebut.

"Disebabkan Aira dah sakit..."

"Aku akan sakitkan kau pula stesy"

KING DARREN : HIS LITTLE ANGEL✓Where stories live. Discover now