Kev
"Abang kenapa semenjak beberapa harini abang selalu balik lewat malam?" Soal Aira takut tatkala mata helang tu tajam menikam matanya. Hujung baju digengam erat.
"Kau tak payah sibuk urusan aku Aira." Datar suara Darren. Maafkan abang Aira. Abang terpaksa buat semua ni untuk balas apa stesy buat.
"Tapi Aira kan adik abang"
"Aku tak pernah anggap kau sebagai adik aku." Sejurus berkata bergitu, Darren melangkah ke arah tangga untuk naik ke biliknya. Setitik air mata Aira mengalir ke pipinya. Darren sudah berubah.
"You, jom shopping." Jelas suara stesy dihujung talian.
"Sekejap lagi I pergi ya sayang." Setelah ditamatkan panggilan, suara Aira jelas kedengaran di belakangnya.
"Siapa perempuan tu abang?"Darren mengetap gigi nya. Takkanlah Aira dengar apa yang dia bualkan dengan Stesy.
"Tak perlu untuk kau tahu."balas Darren tenang.
"Abang dah lain. Abang bukan abang Ren yang Aira kenal."Aira berlari masuk ke dalam biliknya.
"Encik Uwais ada orang nak jumpa." Berkerut dahi Uwais dan bangun melangkah keluar dari penjara tersebut.
Terkejut Uwais apabila gadis yang dia sayang datang melawatnya. Telefon yang berada di tepi diambil.
"Kau datang?"
"Aira datang ni ada satu tujuan."Ternaik kening Uwais namun Aira tersenyum.
"Tujuan apa?"
Gari di tangan Uwais dibuka dan dia melangkah keluar dari balai polis. Matanya menangkap satu susuk tubuh Aira yang menunggu nya.
"Kenapa kau jamin aku?"Soalnya dan merendahkan badannya.
"Aira nak uwais tolong Aira."balasnya dengan riak tenang.
"Tolong apa?"
"Kau pergi mana? Baru tahu jalan balik rumah?"Darren berpeluk tubuh. Aira menoleh ke arah jejaka tu.
"Tak payah sibuk urusan Aira."Ayat yang Darren lontarkan kepada nya kini berbalik kepada jejaka tu semula.
"Jaga mulut kau Aira Aku abang kau so respect."Menajam mata Darren memandang wajah cantik Aira. Gadis tu mengangkat bahu seolah tidak kesah dan melangkah ke bilik. Darren mengepal penumbuknya erat.
"Ya sayang, I tahu you rindu I walaupun baru ja jumpa tadi"Sengaja Aira kuatkan suaranya apabila ternampak Darren mahu melintasi depan biliknya.
Terhenti langkah Darren nendengar Aira sedang bercakap dengan seseorang. Diintai sedikit untuk mendengar. Gigi diketap kuat.
"Berani kau bersayang sayang dengan orang lain."Perlahan suaranya dengan celahan gigi. Tak betah disitu dia berlalu keluar.
Aira menoleh ke arah pintu. Senyuman sinis terukir di bibir. Kalau Darren boleh buat, dia pun boleh.
YOU ARE READING
KING DARREN : HIS LITTLE ANGEL✓
Romance[SELESAI] KING DARREN : Seorang jejaka tinggi lampai dan berwajah yang tampan. Lahir dalam keluarga yang kaya raya iaitu King'Family. Wajah yang ketat dan dingin mampu buatkan semua orang gerun dengan nya. Melindungi dan menjaga adik angkatnya sudah...