BAB 9

22.5K 1.2K 37
                                    

Aira dengan mamai nya mencari Darren. Susuk tubuh seseorang yang duduk di sofa membelakangi nya didekati dan dipeluk erat leher tu.

Terkejut Farraz sepupu Darren apabila lehernya dipeluk oleh seseorang. Ternaik kening Darren dibuatnya.

"Aira"Panggil Darren.

"Hmm"Gadis tu hanya bergumam saja dengan mata masih terpejam.

"Siapa yang Aira peluk tu?"Soal Darren dengan senyuman nipisnya.

"Peluk abang lah."Dicelikkan matanya memandang wajah jejaka tu dan terkejut.

"Arghh abang! Penceroboh!"Tergelak Farraz apabila dia dikatakan penceroboh.

"Ni abang Farraz lah. Apa cakap mcm tu hm?"Farraz menarik lengan Aira dan diletakkan di peha nya.

"Taknak abang Farraz. Nak abang Darren. Abanggg"terngapai gapai tangannya mahukan abang nya. Darren berpeluk tubuh dan mengeleng.

"Duduklah dengan abang Farraz. Tadi bukan main peluk."Sindirnya. Aira masih mahukan nya.

"Nak abang nak abang. Lepas lah nak abang Darren."Dia cuba mahu merungkaikan tangan Farraz dipinggang nya.

"Duduk lah dengan abang Raz. Abang Darren taknak dekat Aira dah."Aira memandang wajah Farraz dan memandang wajah Darren.

"Mamaaaaa abang Darren dah tak sayang Airaaaa"Manik putih mengalir ke pipi mulus tersebut.

"Apa lah kamu dua ni Farraz, Darren."Mama Zianina meletakkan dulang di meja ruang tamu.

Darren tergeleng perlahan dan kedua tangannya didepakan. Aira segera melepaskan tangan Farraz dan berlari ke arah Darren.

"Erm"Aira menyembamkan mukanya di dada tegap abang angkatnya. Darren mengusap kepala Aira perlahan.

"Masih tak berubah"kata Farraz. Mama Zianina tergelak kecil.

"Biasalah Raz, Aira tu manja sangat dengan Darren. Kemana Darren nak pergi mesti dia nak ikut."Terlepas ketawa kecil dari bibir Farraz mendengar kata kata mama Zianina.

"mengantuk hm? Tak cukup tidur?"perlahan suara Darren bertanya kepada Aira dengan tangan mengusap rambut tu perlahan.

"Ngantuk."dianggukkan kepalanya. Darren mengucup ubun-ubun Aira.

"Tidur."Ditepuk tepuk bahu tu perlahan seperti mendodoikan bayi. Aira hanya membiarkan saja Darren mendodoi nya.

"Aunty dengan uncle macam mana sihat?"tanya Darren setelah adik angkatnya sudah tidur.

"Diorang sihat ja tapi tulah sibuk sikit nanti ada masa baru diorang datang sini."tutur Farraz dan menghirup air teh panas dengan perlahan.

Farraz Anaqi berumur 30 tahun. Masih bujang dan merupakan seorang CEO yang terkenal.

"Abang, nak tepuk tepuk."pinta Aira. Darren menunduk sedikit dan diusap seluruh wajah tu. Dia kembali menepuk bahu Aira.

"Dah boleh terima?"Dianggkat muka memandang Farraz. Dianggukan kepalanya perlahan.

"Dah. Bila fikir balik sampai bila aku nak antikan dia. Dia tak ada salah."jawabnya dan memandang wajah tenang Aira.

Jika difikirkan balik, sampai bila dia tidak suka kepada Aira. Lagipun gadis tu sangat manja dengan dirinya saja. Lihat lah seperti tadi, Aira sampai menangis kerana Farraz berkata yang Darren tidak sayangkan Aira lagi.

Jauh di sudut hati Darren. Dia sangat sayangkan Aira.

KING DARREN : HIS LITTLE ANGEL✓Where stories live. Discover now