Şeker Portakalı

411 11 7
                                    

küçük zeze'nin, büyük dünya'sı.

ve birde gerçek mi gerçek şekerportakalı..

Nesillerdir elden düşmeyen 1968 çıkışlı bu eserin bir de filmi varmış. "Aa cidden mi??!!" demeyin çünkü olmasa ayıp olurdu. Malumunuz artık kitap  oku(ya)muyoruz hemencik filmi çıkıyor gidip izliyoruz. Bu filmi de çok geç keşfettim (izledikten sonra en sevdiğim filmler hep böyle geç kaldığım filmler nedense :)) ama, geç olsun güç olmasın diyerek hemen izledim. Ve küçük Zeze'ye (ve bi de küçük kardeşine) hayran oldum.. O büyümüş de küçülmüş halleri, Portekizli'yle olan muhabbetleri, göğsünde ki şarkı söyleyen kuş...

Oyunculuk dersek, ben bayıldım..!!

Tamam bu filmden daha fazla bahsetmeyeceğim çünkü ne demem gerektiğini bilmiyorum ve zaten yazsam da (yukarıda ki gibi) söylediklerimi çorba etme ihtimalim yüksek :))

Iste bu dram-komedi(!) türünde ki film hakkında, internetten bir tanıtım:

Film, Brezilyalı yazar José Mauro De Vasconcelos'un kendi çocukluğundan esinlenerek kaleme aldığı ve tüm dünyada büyük bir ilgiyle karşılanıp unutulmaz eserler arasına giren Şeker Portakalı kitabından beyazperdeye uyarlandı.

Brezilya'da geçen hikayede sekiz yaşındaki küçük Zezé'nin hikayesine konuk oluyoruz. Zezé şehir dışında bir kasabada, oldukça büyük ekonomik sıkıntılar çeken bir ailenin çocuğudur. Son derece hassas ve olgun olan Zezé'nin en sevdiği şey hayalgücüyle başbaşa kalıp yeni hikayeler üretmektir. Yeni taşındıkları evde karşısına çıkan portakal ağacı ise tam anlamıyla sığınabileceği tek varlık olur. Karşısına çıkan zorlukları aşabilmenin tek yolu portakal ağacının dallarının altındadır; bu ağaç güvenebileceği, sırlarını, korkularını ve sevincini paylaşabileceği tek şey olmuştur artık.

Ve (bence),
Hayaller, diyor Zeze bize, hayaller hiçbir zaman canını yakamaz senin. Sana asla ihanet etmezler. Kurabildiğince hayal kur. Çünkü bir tek hayaller kalıyor elinde.

Şefkat, diyor Portekizli bize, şefkat, çocuk veya büyük, bir insanın ilk ve tek ihtiyacıdır.

Ne kadar da haklı..

Büyümek her yaşta sancılıdır.

Iyi seyirler~

Hanımkız'ın Not DefteriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin