الواحد والعشرين

283 12 0
                                    

وعندما وصلت قمر ومحمد إلي لوس انجلوس في المساء.
محمد وهو غاضب جدا من هذه الفتاه المجنونه وقال: قوليلي يا فالحه هنام فين اسعادي واحني في الشارع كده .
نظرة إليه قمر: طبعا هنروح نقعد في فندق يا فالح.
محمد وهو ينظر إليه بغل شديد: أنتي عرفه إحنا فين.
قمر: طبعا عرفه إحنا في لوس انجلوس.
محمد بشلل: الحمد لله يعني يا بقره لزمن يكون معانا نفس العمله بتاعت البلد وأنا أساسا مغيرتش الفلوس اللي معايا يا بهيمه أعمل ايه دلوقتي بقى لزمن نعدي على بنك الأول .
قمر نصفع رأسها وتقول: معاك حق والله العظيم نسيت.
محمد وهو ينظر إليه ويقول: هو أيه اللي شاغل تفكيرك لدرجادي يا قمر ومين ده اللي احنا رايحين علشان نشوفه ده أنا لغاية دلوقتى معرفش إحنا رايحين فين بس أنا عمري ما هسيبك لوحدك ابدأ.محمد وهو يحاول يمازح قمر:
بس المفروض أن إللي يكون مكاني هو الواد سيف لكن هنقول أيه بقى كل واحد ورزقه هو لقي غزال وأنا داير مع معزه.
قمر بغضب: أنا معزه يا صايع يا ضايع يالي مش لقي وحده تلمك يا معفن ونتن.
محمد وهو ينظر إليه ويقول: الله يرحم  مين الصيعه الضيعه اللي مش ليقى حد يلمها.
قمر وهي تقول: هو أنا هجي فيكي أيه اردحي يا مديحه وايه كمان قولي ماحنا سبنا مصر وجينا نردح في امريكا وماله انشري غسيلك الوسخ في امريكا يا مديحه.
لم يتمالك محمد نفسه ووقعه من شدت الضحك على هذه المجنونه آلتي أهنته دون أن تعرف لكن هي لا تعرف أنه كان يحاول أخرجها من هذا الملل لكن بآخر المطاف اتهانت كرامته وتلقب باسم امرأة.
قام محمد من على الأرض وأخذا قمر وذهب وبعد ما ينتهوا من تحويل المال إلي عملت هذه البلد وبعد ذلك ذهبوا إلى فندق وكل واحد فيهم ذهب باتجاه غرفته وبعد انتهاء هذه الليلة واتا يوم جديد على أنحاء لوس انجلوس وكمان على عيون سفيان أو كما يلقب نفسه بLucifer واستيقظ لوسيفر من نومه وذهب إلى الحمام يستحم وبعد ما انتهاء من الاستحمام ارتدا ملابسه ويأخذ مفاتيح سيارته ويذهب إلى مطعمه ويفتح باب سيارته ويسير بها في أنحاء لوس أنجلوس ويضحك ويلقي التحيا على كل شخص يسلم عليه وبعد ما وصل إلى مطعمه ودلف اللي الداخل لكن وهو يسير إلى الداخل رأي قمر تجلس في المطعم وتتحدث مع شخصاً ويضحكون سويا لكن في آخر لحظة أوقفه نفسه وقال: أنا مش شوخشاخه في أيديها أنا هدوس على قلبي بالجزمه وهي بنزبالي ولا حاجه .
وذهب وجلس فى الطاولة آلتي أمامهم ويطلب الجرسون ويطلب منه أن يجلب إليه القهوة وينصرف الجرسون.
وتنظر إليه قمر وتقول باستغراب: هو ازاي ده عده من جمبك ولا عملك حاجه هو ده سفيان ولا لا.
محمد وهو ينظر إليها باستغراب: هو أنتى اتجننتي يا بنتي ولا أيه بتكلمي نفسك ولا أيه.
قمر وهي تقوم من على الطاولة وتذهب إلي طاولة سفيان وتقول: هو انت ليه أناني كده حرام عليك مامتك واخوك اللي لسه ما جاش على وش الدنيا وكمان باباك كمان ميستهلش المعمله ديه حرام عليك.
وبعد ما انتهات من هذا الكلام نظر إليه سفيان أو لوسيفر نظره عاديه جدا وابتسامة واسعه وقال
باللغة الإنجليزية:من أنتي يا أيتها الامراه الجميله.
نظرة إليه قمر بازهول شديد: نعم أنت بتقول ايه.
لوسيفر بعين وقحه وهو ينظر إلي مفاتن جسدها
ويقول:ما أسمك أيتها الفاتنة الجمال.وصار ينظر إلى مفاتنها بوقاحه.
محمد بغضب شديد:يا ابن نل*************
بقلم الكاتبه ليلى سيد حسن 😘♥️

رواية عندما يقع الجن العاشق في الغرامحيث تعيش القصص. اكتشف الآن