Drie.

806 28 0
                                    

Als Esmee en ik de kleedkamer inkomen staan de jongens zich om te kleden. Owen die net zijn broek wisselde, Daan die net zijn schoenen aan deed, Rein die net zijn shirt uit deed en Nils die aan het kijken is of zijn hoed op zijn outfit staat. Ik ga op de bank zitten. " Shar, blijf je na het concert ook bij Owen slapen of ga je dan naar huis naar mam en pap? " Vraagt Nils terwijl hij nog steeds aan het kloten is met zijn hoed. " Ja hoor, thuis kan ik toch niet veel doen, want Stijn moet leren en mam en pap zullen wel weer alleen maar TV kijken. " Zucht ik. " Och arm kind. " Daan komt naast me zitten en slaat een arm om me heen. " Ja kijk, het is echt niet leuk de jongste te zijn thuis. Vooral niet als Nils je broer is. " De jongens beginnen hard te lachen en Nils kijkt me met een vernietigende blik aan. " Zusje, ik zou echt maar oppassen, want inderdaad, ik ben nog altijd ouder dan jij. " Ik grijns naar hem en haal Daans arm van mijn schouder af. Daan kijkt me beledigd aan. " Waarom mag ik geen arm om jou heen slaan? " Mompelt hij. Nils lacht en ploft naast me neer. " Geen van jullie mag met mijn zusje flirten. " Zucht hij. Ik kijk hem met opgetrokken wenkbrauw aan. " Flirten? " Nils knikt. " Ja oke, als je het zo zegt klinkt het ook dom. " Ik schud lachend m'n hoofd. Esmee zit stilletjes in een hoekje van de kamer voor zich uit te staren. " Es, als je je verveelt moet je 't zeggen he? " Ze knikt. " Weet ik. " Ik draai mijn hoofd weer richting Nils. " Ik denk dat wij zo bij mama en papa gaan staan, want hier zitten is niet leuk. " Nils knikt begrijpend. " Hier kan je je knappe broer ook niet zien. " Grijnst hij. Ik kuch even en pak mijn telefoon erbij. " Nils heeft een ego van hier tot Tokyo mensen, no jokes. " Tweet ik. Nils kijkt me beledigend aan. " Leuke familie zijn jullie zeg. " Lacht Rein. Ik knik. " I know. " Nils geeft me een duwtje en staat op. " Over tien minuten begint de show guys. " Meteen schieten de andere jongens overeind en lopen ze met Nils mee. " Geen doei ofzo. " Mompel ik als ze de deur achter zich dicht hebben gemaakt. Esmee lacht. " Es, wat ben je stil. Als er wat is kan je me dat vertellen he? " Ze knikt. " Ik vertel het je na de show. " Ik knik. " Is goed. " Lachend staan Esmee en ik op het balkon naar de fans te kijken. Man, wat heeft mijn broer het toch ver geschopt. Net zoals de andere jongens. Ik kijk richting Esmee en volg haar ogen naar het punt waar ze naar kijkt, Nils. Ik bijt even op mijn lip. Als ze op Nils zou zijn, dan ben ik gewoon bang ervoor dat ze mij zouden vergeten. Dat is de reden dat Nils en ik hebben afgesproken dat we niet met elkaars vrienden zouden nemen. Niemand kon dan tussen ons in komen. Van de drie die bij ons thuis woonden, hadden Nils en ik de beste band. Stijn, die was vaak niet thuis, want dan ging hij met zijn vrienden naar de kroeg. Nils en ik, we hadden nog nooit ruzie of wat dan ook gehad, want een lieve broer was hij wel. Hij beschermde me, en als hij mijn broer niet was geweest snapte ik ook wel wat Esmee in hem zag. Maar het kon niet, Esmee wist dat Nils en ik niet met elkaars vrienden zouden daten. Zou ze dat vergeten zijn? Of negeerde ze het gewoon zodat ze met Nils kon gaan? Ik schudde die gedachte van me af en keek glimlachend toe hoe Rein een hand van een meisje vast hield en voor haar zong. Hij was een jongen, waar ik mee kon lachen, maar waar ik ook serieuze gesprekken mee kon voeren. Rein was als een 2de broer voor me, en af en toe konden wij ook close met elkaar zijn. Met Daan en Owen, had ik net zoals de rest een goede band, maar met Rein, damn, dat was de beste band die ik ooit met jongen had gehad. Ik leunde wat voorover met mijn armen op het hek. Esmee stond wat meer naar achter met haar armen over elkaar. Ze was stil, stiller dan normaal, wat wel een beetje raar was, want druk kon ze wel zijn. Esmee en ik waren al vriendinnen vanaf groep 2 op de basisschool en sindsdien waren we ook niet meer uit elkaar te halen. Het was duidelijk dat ze Nils leuk vond, maar zou dat ook de reden zijn wat ze me wou vertellen? Ik draai mijn hoofd weg van haar richting en kijk weer naar de jongens die over het podium rennen. Dit maakte ze zo gelukkig, met hun albums en hun fans. Het afreizen van het hele land voor een videoclip. Het maakte ze niet uit, ookal moesten ze langer doorgaan vanwege de fans, de fans waren wel de reden dat MainStreet bestond. Door de fans stonden zij nu in uitverkochte zalen, in voorprogramma's en kwamen ze in bijna elk programma op RTL 4 of SBS. Door de fans leefden zij nu hun droom, en ik wist dat het Nils blij maakte om al die meisjes gelukkig te zien. Nils was gevoelig, daar kon je niet vanaf zien. Het deed hem veel als iemand ongelukkig was. Esmee had een zwak voor jongens zoals Nils en daar zat het punt ook in. Esmee viel voor Nils, en Nils viel op types zoals Esmee. Of ik het goed zou keuren? Nee, mijn voorkeur ging meer naar iemand van zijn eigen leeftijd of klas. Esmee was daar soms een beetje geïrriteerd over, maar ik wilde mijn broer gewoon niet met mijn beste vriendin samen zien, en dat wist Nils. Hij begreep me, maar tegelijkertijd vond hij het grote onzin. Ik gaf hem daar af en toe gelijk in, want damn, Rein was knap en hij flirtte soms wel met me. Maar, dat keurde Nils ook niet goed. Ik keek op mijn horloge en zag dat het concert over een kwartier was afgelopen. Ik liep naar mijn moeder. " Mam, ik ga na het concert met de jongens mee oke? " Mijn moeder knikte. " Als je morgen ook maar weer met Nils samen terugreist. " Ik knikte en gaf haar een kus op haar wang. " Thanks mam. " Ze glimlachte naar me en ik liep weer naar mijn plek naast Esmee. " Ga je ook mee naar Owen? " Ze knikte. " Had al gevraagd aan mijn moeder want ik wist dat je dit ging vragen. " Ik grinnikte. " Je kent me te goed Es. "

1119 Woorden! 👽🎉 wat een feest

Hard to love. (Finished)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu