Vier.

663 30 4
                                    

Na het concert wachten Esmee en ik bij Owens moeder in de auto. " Wat moest je me nu vertellen? " Esmee kijkt me aan en schudt haar hoofd. Ze geeft een knikje naar de moeder van Owen die voor zich uit zit te kijken. Ik knik naar haar en leg mijn hoofd tegen het raam. Na een kwartiertje hoor ik een klopje tegen het raam. Ik kijk naar buiten en zie door de regen door Reins gezicht die vrolijk naar me zit te kijken. Ik glimlach naar hem en schuif op zodat ze in kunnen stappen. " Mam, stoppen we zo even bij de Mac, ik heb echt honger. " Daan en Rein stemmen in en Nils? Die zit stilletjes naast Esmee. Ik kijk richting de andere jongens die hun schouders ophalen. Esmee zit er ook maar verdacht stil bij, zal wel niks zijn.. Bij de Mac aangekomen rennen de jongens zowat de auto uit. Nils en Esmee stappen rustig uit en lopen er achter aan, en ik? Ik loop maar wat er achter aan. Alleen. Ik weet niet wat er met Nils en Esmee is, maar ze houden iets achter. Ik weet het zeker. Als ik de Mac inloop zie ik dat de jongens zich al een plekje hebben uitgekozen. " Owen is bestellen. " Zegt Daan en hij slaat zijn armen over elkaar heen. Ik knik. " En waar zijn Nils en Esmee? " Mompel ik. Daan haalt zijn schouders op. " Daar. " Wijst Rein. Ik draai me om en zie Nils en Esmee hand in hand zitten aan een tafel. Ik frons mijn voorhoofd en loop boos op ze af. " En wat heeft dit te betekenen? " Mompel ik boos. Esmee en Nils schrikken op en kijken me schuldig aan. " Sorry. " Mompelt Esmee. " Ik vroeg wat dit had te betekenen. " Mompel ik weer. " Esmee en ik zijn samen. " Zegt Nils zelfverzekerd. Ik haal een wenkbrauw op. " En daar zul je mee moeten leven Sharon, ik kan haar niet zomaar vergeten omdat ik zo nodig geen vriendinnetjes van jou mag daten. " Ik zucht even. " We hadden een afspraak Nils, daar gaat het me om. " Hij haalt zijn schouders op. " Nu niet meer. " Ik schud mijn hoofd. Niet te geloven dit. " Dus als ik een van de jongens date mag dat ook van jou? " Nils schudt zijn hoofd. " Nee, dat is anders. " Wow, wat een egoïst. Ik draai me om en loop naar de jongens die van hun frietjes zitten te genieten. " En? " Ik rol mijn ogen. " Hij is dus samen met Esmee. " Mompel ik. De jongens halen hun wenkbrauwen op. " Maar jullie hadden toch die afspraak? " Zegt Owen terwijl hij nog een frietje in zijn mond propt. " Precies. " Zucht ik. Ik voel een arm om mijn schouder. Rein kijkt me glimlachend aan. " Dan mag jij dat ook, of Nils dat nou goedkeurt of niet. " Hij drukt een kus op mijn wang. Ik voel mijn wangen gloeiend heet worden. " Hier, frietje? " Ik glimlach naar hem en stop het frietje in mijn mond.

Hard to love. (Finished)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu