gözler

456 30 5
                                    

Bugün dersimin akşam olduğunu düşündükçe yatakta günün tadını çıkarmaya karar verdim.tabiki alışverise gitmemistim dolap yine bomboştu . En iyisi kalkıp bir tabak gevrek hazirlayip yatagima geri girmek.tabiki tabletimi ve kedim cesetide yanima almamak ayip olurdu.
Okumaya kitabim kalmadigi zaman tabletten kitap okuyacak kadar kitaplarla dost olduğumu düşündükce sıcak yatagimin icinde gülümseyerek gurur duymanin verdigi tat tabiki anlatilamaz.
Ben kitabimi okurken cesetin yanimda mışıl mışıl uyumasi oldukca sinirimi bozdu.kaldirip onu yataktan atmayi düsunecek kadar sinir bozucuydu.çünkü dersim aksam ,yatagin tadini cikarmam icin koskaca bir gun var onumde ve kedicik uyurken benim bir gram uykumun olmamasi harika.tabiki cesedi atmadim yataktan cunku uzerime dalacagini deneyimlerimden dolayi iyi biliyordum.
Kendi kendime dusunurken yatagin titremeye basladigini hissettim .telefonum çaliyordu.elimle telefonu bulmaya calistim ama bulamadikca yine sinirlenip oturup telefonu yatagin icerisinden cikarttim.arayan ceysuydu.
-gunaydin ceys-
-ceysu sen agliyorsun,evet gercekten agliyorsun
-nil etgayla tartistik .size gelsem olur mu bu gece ?
-tabiki olur hayatim bekliyorum uzulme gelince konusuruz.
Telefonu kapattigim gibi havaya baktim.tamda tahmin ettiğim gibi güneş gökyüzünde dans ediyordu. benimle ne sorunu vardi bu gunesin anlamiyordum ki.gunesli olup iyi gecti dedigim gun olacakmi acaba .
Aslinda ceysunun bizde kalmasi iyi olacakti .tek basima evde sıkılmayacaktim fakat oda sabaha kadar etga'yi konusacakti.
-off en iyisi alisverise cikayim deyip yataktan kalktim ve dolaptan elime gecen kot pantolon ve kapisonlu bir tisortu uzerime gecirdikten sonra anahtarlarimi ve gozlugumu alarak kendimi disari attim.kapisonumu kapatmistim ve gozlugumu takmistim.gunesli havadan inanilmaz nefret ediyordum.icimden havaya saya saya markete gelmistim.markette olabildigince yavas hareketlerle kasaya gectim
-hanfendi kartiniz varmi? Varsa daha indirimlerden yararlanabilirsiniz.
-hayir maalesef.
-zamaniniz varsa cikartabiliriz.
Aslinda baska bir zaman olsa sonra cikartirim deyip gecerdim ama bugun yapmaya birseyim olmadigi icin cikartirmaya karar verdim.
-olur cikartabiliriz.
Bana bir kac kagit verip
-su kagitlari doldururmusunuz dedikten sonra aldim kagitlari doldurmaya basladim.bir yandanda kedimi yanima almadigim icin uzuldum onunla dolasirdim bugun derken yine daldigimi fark etmedim tabiki.
-hanfendi doldurduysaniz artik alabilirmiyim kagidi?
Bu soruyu sormasiyla basimi kaldirdigimda sanki hayal kirikligi yasadim.iki gun ust uste bu soru sorulmustu bana.arkamdaki cocuk gelmisti aklima.o keskin sinirli bakislari ,iğneleyici sesi...
-tam bir aptaldi.. sozleri döküldü agizimdan.
-anlamadim?
Ölümüm kendi kendime konusmam yuzunden olacakti kesin.
-pardon size soylemedin deyip kagidi uzattim islemleri yaptirip kagidi aldim ve marketten ciktim.
Sansima onumden taksi gecti ve bostu.direk havaya baktim gunesliydi.gunes arada bana gozmu kirpiyordu ne .
Oğrenci olarak taksiye binmem ama elimdeki posetlerle otobus kesinlikle cekilmezdi.
Eve geldiğimde posetleri yere koymamla guzel bir dus alma karari verdim.
Dustan ciktiktan sonra dolabimin karsisina gecince kendi kendime pekala nil hanim bu sefer ozenli olalaim diyerek guzel bir deri siyah etek ve uzerine beyaz gomlek giydikten sonra saclarimi daginik olarak birakip okulun yolunu aldim.
Okula geldiginde daha dersin baslamasina cok verdi sinifa girip bos bir siraya oturup telefonumu karistirmaya basladim.sonra istemeden bazi konusmalar kulagima carpti
-kiZim o kadar tatli ki derste sadece onu izliyorum
-aynen ben bir kere konusmaya calisicam.
Butun kizlari etkileyen bu cocuk kimdi acaba?
-geldi geldi
-keske buraya baksa
Bu sozleri duyunca istemsizce basimi kaldirdim ve kapinin onunde dunku cocugu gordüm.kimseye bakmadan iceri giriyordu. Arkadaki kizlar konusmaya devam ediyordu
-cok guzel guluyor.
Guzel mi guluyor dedi.o cocuk gulmeyi mi biliyormus.
-kizim su havasi yeter gercekten cocukla konusmak istiyorum
Havaymis. O hava bize islemez
-gercekten cok tatli.
Gercekten cok tatliymis yesinler.basi cok hafif cocuga baktim.oturmus onune bakiyordu.kizlar hakliydi gercekten tatliydi ama tam bir aptaldi.
Hocanin girmesiyle yoklama kagidini onumdeki kiza verdi sirayla dolastir dedi.kiz adini yazdiktan sonra bana verdi ve istemsiz olarak gozum cocuga kaydi bana bakmiyordu.ama guluyordu.adimi yazio imzaladiktan sonra bir kere daha baktigimda bana bakip guldugunu gordum ve bur kez daha nefret ettim.tam bir aptaldi.bir daha ona bakmayacagima soz verip kendimi derse vermeye calistim
-evladim ,evladim
-kizim uyuyup kalmissin bir Allah in kuluda uyandirmamis seni.ne olcak bu gencligin hali.
Birisi kolumu cekistirip duruyordu.gozlerimi acmamla 50-60 yaslarinda bi amca gordum karsimda etrafa baktigimdada bombos sinif .ne sahane ama uyuyakalmistim.
-tamam amca sagol uyandim
-dikkatli git kizim bayagi gec oldu.
Cama baktim hava kararmisti ve yagmur yagmaya baslamisti.
Telefonumun titredigini hissettim.Kahretsin ceysu ariyordu.
-alo
-nil nerdesin.
Siradan kalktim kapiya dogru ilerledim.
-siniftayim simdi cikicam gelicem.
-tamam bende size geciyorum.
-tamam ceysu gorusuruz.
--aa ceysu yuruyerek gelicem biliyorsu-
Sert bir yere carpmamla bir an sarsildim.bir kol beni tutmustu .diger kolum hala kulagimda telefonu tutuyordu.
Basimi kaldirip gozlerine bakarken,sozume devam ettim.
-biliyorsun yagmurlu havayi cok severim.

--

YAĞMURHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin