رواية « جريئه اقتحمت حياتي »البارت التاسع...(9)....
بسم الله الرحمن الرحيم....
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في منزل أحمد الخولي.....
نظر والد ووالدة ايوب لهم بصدمه بينما ركضت جنه للداخل لترتدي شيئًا لكي تستر نفسها....
اغمض ايوب عينيه مردفآ: هفهمكم كل حاجه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وبعد مرور بعض الوقت خرجت جنه وهي تنظر للأرض بخجل ويبدو على عينها الدموع ثواني وأرفت بحزن: اسفه جدآ يا أيوب اني حطيتك في موقف زي ده بجد.. وشكرآ اوي على كل الي عملتو معايا... انت انسان طيب ومحترم وعمري ماهنسى وقفتك جنبي... بس انا مضطره أمشي.....
نظر لها هو الأخر بألم على تلك الدموع ونبرة الانكسار التي تتحدث بها ولكن ثواني وفتح عينه بصدمه عندما وجد والدته تحتضن جنه بحنان مردفه: ماتقوليش كده يابنتي... وماتفكريناش مضايقين من الي أيوب عمله ابدآ... بالعكس ده احنا فخورين بيه..انو ماسبش بنتوته قمر زيك لواحدها في نص الليل وخصوصاً بعد ما حكالي الموقف...
نظرت لها جنه بدموع لتمسح هي لها تلك الدموع قائله: بس بقى مش عايزين دموع.. وبعدين انا كان نفسي يبقى عندي بنوته بس ربنا ماأردش ده.. ودلوقتي ربنا كرمني بيكي انتي وآمل.....
أحتضنتها جنه وهي تبكي بشده بينما أبتسم ايوب بسعاده وهو ينظر لوالدته وحنانها التي تغرق به الجميع أياً كان غريباً او قريباً....
ابتعدت جنه عنها وهي تمسح دموعها نظرت لأيوب لتجده ينظر لها بإبتسامة وسيمة اخفضت نظرها سريعآ بخجل بينما اردفت والدت ايوب: اومال فين ايهاب يا أيوب
نظر لها ايهاب وهو يضحك وأردف: لأ ده ايهاب حكايته طويله ياماما... أقعدي بس أحكيلك......ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
علي الناحيه الاخرى في الچيم......
كانت وتيت تمسك بيدها وزن ثقيل جدآ وتحاول بشتى الطرق حمله ولكن لافائده تفشل بكل بمره.....
نظر لها أكرم وهو يضحك بخفوت على منظرها المتذمر.....
ذهبت هي له واردفت بملل: أكرم تعال نمشي من هنا ونروح مكان تاني.. بجد زهقت من ام الحديد اللي مالي المكان ده....
نظر لها اكرم وأومأ برأسه ثم ارتدى تيشرته على عجله وذهبو الى خارج الچيم....
اكرم: عايزه تروحي فين.....
فكرت هي قليلآ ثم اردفت: لأ تعال نروح.. انا قلقانه على أيمان وبعدين نبقى نطلع احنا التلاته... ايه رأيك.....
أنت تقرأ
رواية جريئه اقتحمت حياتي( مستمره) ❤🙏🏻
Diversosسأظل احبك بجنوني بغيرتي وبعنادي بغضبي وتقلباتي وقلبي الذي تملكه انت ❤❤