رواية جريئه اقتحمت حياتي....
البارت السابع والعشرون...(27)
الفوت قبل القراءة...(★)
بسم الله الرحمن الرحيم....
___________________________
اشرقت الشمس بداية يوم جديد مع أحداث جديده ليوم مميز لأبطالنا....
في غرفة وتين ......
وتين : يا ايمان اخوكي هيشلني
ايمان : خير بس يابنتي
وتين بشتعال : طول الاسبوع مفيش قراءة رويات لا علشان متنشغليش عني ...والفستان لا مش ضيق ياماما مش هعرضك أنا في الخطوبه... انا كنت عايزه اجيبه اسطيل السمكة مرضيش وقلب وشه جبته واسع علشان نعدي الليله طيب اجيبه موديل جديد اللي هو الدانتيل لا ياماما دا هبيبن دراعك وانا مش بحب كده جبته موديل تاني وعديتها انما مفيش ميك اب لا كده اووووڤر خالص يا ايمان اووڤر ....
ايمان بضحك : معليش استحمليه اللي بيحب حد بيحبه بعيوبه قبل مميزاته ياوتين ...
وتين : أنا مش موافقه علي كده انا ...
ايمان بإبتسامة: اكرم متحكم علشان غيور عليكي يابنتي
وتين : لا دا يوم بعد يوم بيقتل حريتي...
ايمان بموساه : يابنتي انتي شايفاه بوجهة نظر مختلفه وبعدين متعكننيش علي نفسكم النهارده يوم مميز ليكم ...
وتين بعتاب : لا أنا استحملته كتير ما بيقعد قدام التلفزيون اربعه وعشرين ساعه في الاجازه قدام افلام ومسلسلات محمد رمضان وغيره اشمعنا أنا يمنعني من هوايتي للقراءة للرويات لا ومتحكم كمان لا وبيحاول يقتلي حريتي ومش هسمح أنه يعملني لعبه في ايديه لا يمكن اتجوز واحد زي ده متحكم .....
اكرم وهو واقف علي باب الغرفة يكاد الاشتعال يتطاير من عينيه : وانا مش عايزك... تكوني سلعه معروضه لمن هب ودب في خطوبتي بتحكمي عليه بإني متحكم انا لو فعلاً متحكم كان هيبقى في حاجه اسمها تملك أو حجات مش حاجه واحده أنا مش بتحكم أنا كل الحكايه اني شخص غيور حبتين واخاف علي الحاجه اللي تخصني وملكي لكن مش اي حاجه تانيه ومعاكي بقى انتي حرة الاختيار......
وتين بندم : اكرم أنا مش قصدي أنا حاسه بضغط اليومين دول سامحني أنا مش قصدي اسيبك كل الحكايه أن حسيت أن غيرتك عليه مبالغ فيها
ايمان بضحك: والله انتو الاتنين فاضيين أنا طالعه في الصاله ولما تتفقوا ابقو اندهولي...
اكرم: لا يعتمد عليكي يا ايمان اطلعي ياما
وتين بإبتسامة: امممم الباشا زعل من كلامي ...
اكرم : لا ميقدرش يزعل من بنت قلبه بصي بقى الصلونات والكلام دا لا ممكن الخبيره تجيلك هنا زيي كده انما خروج من البيت لا ...
أنت تقرأ
رواية جريئه اقتحمت حياتي( مستمره) ❤🙏🏻
De Todoسأظل احبك بجنوني بغيرتي وبعنادي بغضبي وتقلباتي وقلبي الذي تملكه انت ❤❤