"Kau.. nak pergi mana pulak lepas ni?" tanyaku.
"Aku nak pergi 7 Eleven, nak ikut sekali tak?"
"Boleh boleh, tapi.. kau belanja boleh tak?"
"Memang aku kena belanja kau pun. Kan aku dah cakap tadi," katanya sambil memandangku.
Aku berjalan disebelah Haruto. Ye lah. Takkan nak jalan dekat belakang? Dia tu jalan laju tau. Tak ke aku kena tinggal nanti.
Setelah kami tiba di kedai runcit itu, pintu kaca kedai itu ditolak perlahan sebelum kami berdua melangkah masuk.
"Kau pergi lah ambik apa yang kau nak. Nanti datang dekat aku," Haruto menghulurkan bakul kecil kepadaku.
"Thank you, Haru!" aku mengambil bakul yang dia berikan sebelum berlalu pergi.
Haruto's POV
"Thank you, Haru!"
Aku cuba untuk menahan diriku dari tersenyum. Padahal dalam hati..
'Alah, Chika! Apasal comel sangat ni?'
Aku kemudian menggeleng sendiri sebelum berjalan ke arah rak makanan untuk memilih barangan yang ingin dibeli.
Hyeon Ju's POV
Aku masih berfikir apa yang ingin dibeli.
ting!
'Um, siapa pulak yang mesej ni?' aku mengeluarkan telefonku dari poket seluar untuk melihat mesej.
[one new message from kura-kura : Woi, kau kat mana sia? Apasal..]
Aku membuka mesej tersebut. Ye lah, takkan nak bagi dia risau.
kura-kura
________
Woi, kau kat mana sia? Apasal tak ada dalam bilik?
Weh, sori tak bagitau kau duluu
Tulah kauuu. Ni keluar pergi mana?
Aku keluar dengan Haruto kejap. Dia ajak
Woww.. dah dating kerrr
Kepala otak kau lahh. Dia ajak aku keluar je pun
Okey, rilek lah. Kau pergi mana?
7E. Nak kirim apa-apa tak?
Nak susu dengan samyang saya, maseh. Sayang kau
Time ni jelah kau nak sayang aku. Okey lah, aku belikan
Aku menutup telefonku dan mencari barangan milikku dan barang yang Sakura kirim.
Aku mencapai satu botol susu coklat dan satu botol susu strawberi. Setelah itu, aku capai pula dua bungkus samyang carbonara di rak lain.
Semua barang itu aku masukkan ke dalam bakul.
'Okey barang dia dah siap, sekarang barang aku lak'
Setelah hampir tiga pusingan aku tawaf kedai tu, bakul kecil itu sudah terisi. Tak ada lah penuh tapi ada lah.
"Haruto sayang~ Nah, terima kasihh. Nanti aku ganti balik," aku menghulurkan bakul kecil itu kepadanya.
Aku lihat dia cuba tahan senyum sebelum berkata; "Ha, okey." Dia mengambil bakul kecil yang dihulur olehku.
Aku hanya mengikut dia berjalan ke arah kaunter untuk membayar barang kami.
Setelah Haruto selesai membayar, dia mengajakku untuk keluar dari kedai itu. Kami melabuhkan duduk di sebuah kerusi yang tersedia di luar kedai.
"Nah barang kau," Haruto menghulurkan plastik yang berisi barangan milikku dan Sakura.
"Thanks for today," aku senyum kepadanya.
"No problem," "Dah jom balik, pukul berapa dah ni," dia melihat jam di pergelangan tangannya.
"Ha, jomlah"
Aku memegang tangannya dan berjalan bersama.
Haruto's POV
'Why did I fall in love with you, Ichika? And I think, I will not able to get rid of this feelings..'
YOU ARE READING
My Crush Is My Husband | Watanabe Haruto
Fanfiction[completed] [repub] "Weh, aku rasa aku suka kau lah. Apa aku nak buat ni?!" Friends to lovers. Is it possible?