Joonas
Heräsin hirveään pään särkyyn. En tiennyt missä olin. Nousin ja huomasin itseni Joelin sängyssä. Joel nukkui ja en viitsinyt nousta sillä hän heräisi muuten, hän on edessäni ja minä seinää vasten. Sitten muistin viime yön.. Kaulassani on fritsuja että sellainen pullonpyöritys tällä kertaa. Joel kääntyi minuun päin.
"huomenta", tuo toivotti minulle haukotuksen kera. "Öitä", vastasin ja painoin kasvoni tyynyyn. Pitempi vain naurahti ja lähti. Tai no koitti, sillä otin hänen kädestä kiinni ja sanoin: "älä mee tai tulee kylmä". Joel käveli takaisin luokseni ja antoi pusun poskelleni, jonka jälkeen lähti uudestaan.
-
Kello oli 15.39 joten hyvin olin nukkunut. Tai itseasiassa pitkään, en kauhean hyvin mutta päätä ei enään särkenyt. "Uu no sieltä se tuleekin", Aleksi sanoo samalla kun laitan käteni hänen hartioilleen. "Hui saakeli älä säikyttele", tuo sanoo. "sä pelkäät lokkeja, et mua", naurahdan. "nii mut sä taidat olla Joonas Lokki", tuo huutaa perääni ja kaikki repeävät nauruun. Sille ei näkynyt loppua.
Aleksi
Olin menossa suihkuun asuntolassani kunnes tunsin huulet kaulallani. "Joonas?" kysyin. "väärin meni", tuttu mies ääni sanoi jonka tunnistin nikoksi. "Niko?", kysyin. "no se on mun nimi" "okeihh", sanon tai no oikeastaan huokaisen, kun Niko tekee minun kaulaani fritsuja. Toiha on ku joku päihde, niihin jää koukkuun ja haittaa elämää, mä en voi opiskella tai käydä suihkussa ku oon addiktoitunu tän kosketuskeen ja itse ihmiseen.
-
Olimme opiskelleet, syöneet, peseytyneet ja katsoneet elokuvaa yhdessä. Ja toki myös sitä kauneinta tehneet. En tiedä ihana ihminen tämä mutta vieläkin minua mietityttää että mihin Joonas katosi. Kuitenkin hän kuvasi kun teimme sitä kauneinta ja kohta salee se löytyy ph:sta.
Joel
Joonas oli todella huomion kipeä. Nytten hän nukkuu ja huomenna olisi koulua mutta mitenköhän tuo selviää siitä kun ei saa nukuttua yöllä. No NuOReNa JaKsAA. Joonas puhuu unissaan jostain veitsestä. "Kyllä mä sen veitsen vielä hyödykseni saan, se on myös hyödyllinen muillekki ku kuolisin siihen ja sit kenenkään ei tartte jaksaa mua", hän puhuu unissaan. Viilteleekö hän? Päätän nostaa hihaa joka on hänen tai oikeastaan minun hupparissani mutta hänen päällään. Hihan alta paljastuu viilto jäljet.. Joonas alkaa itkeä unissaan. "ei! Ei älkää MÄ EN HALUA", Joonas huuto itkee unissaan. "rakas, rakas. Herää, se oon mä, Joel tässä, sulla ei oo mitään hätää", Joonas Herää ja pyyhkii kyyneleensä. "haluuks puhua jostain", kysyn. "mistä?", hän kysyy. "vaikka siitä et viiltelet ja siitä et mitä näit unta", sanoin Joonakselle. "m-mistä tiiät et viiltelen?? Tai et mistä tiiät? Enhän mä vaan kertonu unissani", Joonas sanoo panikoiden. "hei heihei rakas ei mitää hätää kaikki on iha hyvin. Sä näit painajaista ja siitä kertominen voisi auttaa", rauhoittelin tuota blondia.
"Se on traumaperäinen painajainen ku mut haettiin laitokseen". Voi häntä, kokenut niin paljon, kokenut liikaa.-
"Ottakaapa matikan kirjat esille", sanoo opettaja. Joonas jäi huoneeseeni, sillä en halunnut että hän rasittaa itseään opiskelulla vaikeitten ajatusten alla. Voi Joonas, voi Joonas. Päätän käydä katsomassa häntä välitunnilla ja keittää nuudeleita hänelle valmiiksi jotta hänen ei tarvitse itse tehdä ruokaa, jos hänelle tulee nälkä.
Oli ruokailu ja en syönyt mitään. "mikset syö mitään", kysyy Niko. "ei tee mieli", vastaan, eihän minun tee mieli joten menen käymään huoneessani. Astun sisään ja näen Joonaksen makaamassa lattialla. "JOONAS! JOONAS VASTAA", huudan, päätän soittaa hätäkeskukseen. En näe verta eikä hän ole syönyt, voi olla että hän on pyörtynyt.
-
Olin soittanut jo pojat tänne mutta en kertonut että miksi. He tulivat nopeasti. "terve", Niko sanoi ja istuu kuten muut pojat. En ehdi sanoa mitään ennenkuin alan itkeä ja lääkäri tulee. "oletteko Joonas Porkon läheisiä?", lääkäri kysyy ja kerron myöntävän vastauksen. Voimme mennä joonaksen huoneeseen nro. 337
Sanoja 582
ESTÁS LEYENDO
YOU KNOW THE NIGHT IS DARKEST 'FORE THE DAWN - JOONAS x JOEL
FanficJoonas ja Joel eivät olleet minkäänlaisia kavereita puhumattakaan ystävistä, kunnes kerta, kun he näkivät puistossa sattumalta. Välit paranivat ja lopulta jaettiinkin ilo, suru ja muu vastaava. Bc ff Joonaksesta ja Joelista Suomen kielinen Sisältää...