الفصل الثامن عشر
********************************
نور بسـرعه: يوسف انا ماشيه وهتأخر النهارده لاني عندي شغل كتير.
يوسف باستعجال: وانا كمان احتمال مرجعش النهارده.
نور بتساؤل: طيب وإياد هنسيبه فين؟
يوسف بانشغال: خدي حاجته ووديه عن امي (ملك الكفراوي)
نور بإيماء: تمام.. هحضر حاجته..
اخذت اغراض ابنهاا واتجت الي منزل اهل زوجها.. دلفت الي الحديقه فوجدت هذه التي كانت تجلس بشرود كبير.. اتجهت اليها وجلست امامها واردفت بابتسامه: صباح الخير يا دوك!. ملك الكفراوي
لم تكن منتبهه الي اي شيئ مطلقاً.. فقط كل تفكيرها في هذه الرؤيه التي التي رأتها.. لم تفق الا علي صوت نور التي اردفت بغضب: انتِ يا زفته
نظرت اليها بتوهان واردفت: نعم!
نور بغضب: انتي مبلمه كدا ليه؟
اعتدلت في جلستها واردفت بهدوء زائف: مفيش!! انتي جايه الصبح بدري كدا ليه؟ ملك الكفراوي
نور بضيق: انا ويوسف مش هنرجع النهارده واياد لواحده.. فجايه اجيب حاجته لان هيجي علي هناا وقت المدرسه.. ملك الكفراوي
جني بشرود: تمم خلاص ابقي عرفي ماما
نور بتساؤل: مالك يا جنا في اي انتي كويسه!!؟
جني بحيره: مش عارفه؟ بقولك اي.. فاكره الحلم بتاع كل يوم؟
نور بتذكر: أهاا
جني بتوضيح: مش انا كنت قلتلك ان آخر كلمه مش ببقي سامعاها؟
نور بتأكيد:اها.. قلتي بينقذك وبيقول حاجه مش واضحه ليكي.. ملك الكفراوي
جني بتوتر: سمعت الكلمه.
نور بترقب: اي هي؟
جني بشرود: قالي بحبك.. وقالي في بينا كتيير هيمنعني.. قالي حطي ايدك في ايدي ونحارب علشان نكون سوا.. وانا عملت كداا.. ملك الكفراوي
نظرت لها نور بذهول شديد وهي لا تعلم ماذا تقول لهاا.. صمت حل عليهم قليلاا بين توتر وحيره جني وبين مراقبه نور لها.. ثواني واردفت نور بترقب: بتحبيه؟!
جني بنفي: مش عارفه.. اه.. لا.. ملك الكفراوي
نور بهدوء: بتحبييه.. وهو دا السبب انك ترفضي اي حد كداا.. وعلشان كداا مكنتيش بليث امبارح!!.
جني بضيق: حقيقي انا تعبت اوي وكرهت نفسي..
نور بابتسامه حنونه: متفكريش في الموضوع كتير.. سيبيها لتساهيل ربنا يحلها.. قومي يلا اغسلي وشك علشان متتاخريش علي شغلك وانا همشي علشان اتاخرت.. ملك الكفراوي
اومأت لها جنا وغادرت نور.. دلفت جنا الي منزلها ووحدت والدها الذي اردف باستغراب: اي دا انتي لسه هنا فكرتك مشيتي بدري!.
جنا بنفي: لا موجوده.. كنت في الجنينه.. هلبس علطوول لاني اتاخرت..
دلفت الي غرفتها بسرعه وبعدها الي حمامها.. ناثرت قطرات الماء علي وجهها ونظرت الي نفسها في المرآه واردفت بقوه: ازعلي في البيت وكملي شغلك براا كويس..
ارتدت ملابسها بسرعه فكانت ترتدي dressing باللون الاسود وحجابها الاحمر واخذت حقيبتها وخرجت!. وجدت والدتها التي اردفت بابتسامه: صباحك هناا يا عروسه..
كادت ان تجيبها لولا الكلمه الاخيره التي جعلتها تصمت لثواني..ثم تابعت بابتسامه: صباح الخير يا حبيبتي..اياد هنا النهارده لان يوسف ونور عندهم شغل كتيير وشنطته علي سريري جواا..
هبه بايماء: ماشي يا حبيبتي هلي بالك من نفسك وانا هطبخله النهارده الاكله اللي بيحبها..اومأت لها جنا بضحك واتجهت للخارج..استقلت تاكسي واتجهت سريعا الي عملهاا..
دلفت الي المستشفي بهدوء..اتجهت سريعا الي مكتبها..كانت تشعر بالم شديد في رأسها..امسكت الهاتف الموضوع امامهاا..وطلبت القهوه الخاصه بها ووجدت باب مكتبها يُفتح..ودلفت ماسا التي اردفت: صباح الخير
جني بابتسامه: صباح النور
ماسا بهدوء: اخر حالات اللي كنتي متابعاهم ملفاتهم معاكي؟
جني بنفي: لا..دكتور عدي طلبهم؟
ماسا برجاء: ممكن معلش تجيبيهم..مش بعرف اطلع سلالم كتيير..
جني بابتسامه: تمم ولا يهمك هجيبهملك حالااً
ماسا بشكر: شكراا يا جوجو
خرجت ماسا من الغرفه وتقابلت مع يزن اللذي اردف بتساؤل: هاا؟عملتي اي؟
ماسا بضيق: مش عارفه اي هدفك يا يزن تبعتها ليه ليي؟
يزن بضحك: هتعرفي في الوقت المناسب يلا روحي لشغلك..
اومأت له واتحهت تكمل عملهاا..وضحك يزن بحمااس واتجه يراقب خطته..
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دقت باب المكتب فلم يأي لها اذن الدخول.. قررت عده مرات ولـــكن بلا فائده.. تنفست بقوه واتجهت الي الداخل.. وقعت عينيها علي مكتبه الفارغ.. فتغيرت ملامح وجهها للضيق الشديد.. بحثت في النلفات الموجوده علي مكتبه.. فلم تجدهاا.. بحثت كثيراا حول المكتب وفي مكتبته ولم تجد شيئا.. فأردفت بتفكير: ممكن يكون في جزء الاجتماعات.. اتجهت الي الطاوله الكبيره.. فوجدت عليها الكثير من الملفاات.. بحثت بينهم.. فوقعت عينيها اخيراا عليهم.. امسكت بهم وهبت بالخروج.. ولكــن لفت نظرها صوره لبنت.. موضوعه في جزء مخفي من المكتبه التي امامها.. اتجهت اليها بفضول وامسكت بالصوره وكادت ان تديرها لكي تراها ولـــكن تفاجأت بصوته من وراءهاا..
وهو يردف بهدوء: كويس انك جيت.. جبت الهدوم؟
صمت حينما سمع صوت اصطدام.. وازال المنشفه من علي وجهه.. واردف بزهوول: انتي!!؟
بينما هي حينما سمعت صوته.. سقطت الصوره من بين يديها فـ التفتت اليه ولـكنها صرخت بقوه.. حينما رأته امامها عاري الصدر.. وضعت يديها علي عينيها بسرعه واردفت: انا اسفه جداا معرفش ان حضرتك موجود..
أنت تقرأ
سـأكــــون ( مكتمله بقلم ملك الكفراوي)
Romanceكانت ستبكي... فتذكرت انها انثي... فتغيرت اللعبه..!،