"Tak guna betul. Aku sayang kau betul-betul. Kau curang dengan aku. Kau fuck dengan lelaki lain! Sial!" maki Neil. Dia minum arak dengan banyak. Nasib baik dia minum dekat rumah. Kalau minum dekat club, entah siapa lah yang akan hantar dia balik nanti.
Tiba-tiba pintu rumahnya di buka. Dia melihat Niki menghampirinya. Terus wajah Neil berubah.
"Kau, masuk rumah aku apahal ha?!" dia bangun dalam terhuyung hayang.
"Sayang, im sorry." ujar Niki dengan wajah serba salah.
"Pergi mampos la dengan kau sorry kau tu! Lelaki curang! Menyesal selama ni aku setia dengan kau!" kata Neil dengan tubuh yang terhuyung- hayang.
"Jangan cakap macam tu baby, i tak curang dengan you. Lelaki tu yang ajak i fuck dia." Niki memegang lengan Neil tetapi Neil menepis.
"Pergi mampos dengan kau! Kau balik! Balik!" dengan sekuat tenaga, dia menolak tubuh Niki ke luar.
"Neil! Let me explain!"
"Jangan datang rumah aku lagi!" Neil terus mengunci rumahnya. Badanya terlorot jatuh sambil menangis teresak. Tak selama itu, dia jatuh pengsan.
*****
Seminggu berlalu, sudah seminggu dia tidak pergi kerja. Dia mengurung dirinya di rumah. Sudah berkali-kali Niki memujuknya, tetapi Neil tidak layan. Kunci rumah pun dia dah tukar. Dia masih sakit hati lagi dengan Niki.
Loceng rumah Neil berbunyi. Neil mengeluh. Niki lagi ke? Tak habis lagi nak kacau aku mamat tu! Dia merengus geram.
Loceng rumah makin menjadi kuatnya, dengan perasaan geram dia membuka pintu rumahnya. Dia terpaku melihat wajah bekas staffnya.
"Hai sir Neil." James tersenyum lebar.
____
"Asal datang rumah aku ni?" tanya Neil mendatar.
"Asal kau seminggu tak datang kerja ha?" tanya Fikri. Neil mencebik.
"Aku dah taknak kerja situ lagi." Fikri mengeluh. Dia tahu kenapa Neil taknak kerja situ lagi.
"Tapi, takde sir Neil rasa macam lain lah.." kata James dengan wajah yang sayu. Easa mencebik.
"Memang lain. Tapi pada kau lain, sebab dah tak ada orang backup kau." perli Easa. James hanya menjeling tajam. Neil hanya tersenyum.
"Jantan tu ada cari aku ke?"
"Hm, dah 3 hari dia gantikan kau."
"Garunk." kata James pula. Neil senyum.
"Kerja baik-baik. Aku dah tak kerja situ lagi dah."
"So, sekarang kau kerja apa?" tanya Easa. Neil mengangkat bahunya.
"Tak tahulah. Sekarang aku tengah cari kerja. Semua aku dah mohon. Babysitter pun aku sapu." mereka terkejut. James tiba-tiba ketawa.
"Seriuslah, sir Neil nak jadi babysitter?" Neil mengangkat keningnya.
"Why not?"
"Hm, macam pelik je."
"Aku dah tak boleh pilih kerja dah. Aku ni belajar setakat form 4 je. Selama ni aku kerja manager sebab bos korang juga." mereka hanya terdiam.
"Yelah kalau dah cakap macam tu. Good luck Neil." kata Easa. Neil hanya tersenyum hambar.
******
Aaron check satu persatu resume di tangannya. Kebanyakkannya semua perempuan yang memohon menjadi babysitter.
Dia senyum sinis. Macam dia tak tahu, diorang nak jadi babysitter nya sebab diorang tahu bapaknya Becca kacak orangnya. Aaron senyum bangga.
Sedang leka dia check resume tersebut, dia terkedu melihat satu resume seseorang. Lelaki? Dadanya berdegup kencang melihat wajah lelaki di resume tersebut. Dia mengecilkan matanya.
"Jap, budak ni.. bukan ke yang aku.. fuck hari tu?" mengingatkan kejadian itu, tiba-tiba burungnya mencanak naik.
"Ouh god, my burung dah naik. Cis." dia memandang gambar lelaki itu.
"Neil Ace. Its that you. I got you." dia membuka kancing seluarnya lalu mengocok burungnya. Matanya terpejam sambil membayangkan tubuh seksi Neil. Dia tersenyum.
YOU ARE READING
A A R O N
RomanceSelepas kematian isterinya, Aaron mengambil Neil bekerja dengannya sebagai babysitter anaknya, Becca. Melihat Neil melayan anaknya dengan baik dan sentiasa ceria, dia terjatuh cinta pada jejaka muda itu. Akhirnya mereka berdua bercinta apabila masi...