"You cari apa?" tanya Aaron, dia duduk di katilnya.
Neil garu kepalanya. Rasa malu pula tengok burung majikan nya.
"Cincin saya jatuh Tuan. saya rasa dekat sini jatuhnya, sebab saya perasan tadi masa saya nak bawa baju kotor Tuan keluar." Aaron kerut dahi.
"Cincin? hm, jomlah kita cari sama-sama." dia bangun dari duduknya. Masing-masing meliar matanya mencari cincin tersebut.
Aaron pandang Neil. Naik burungnya bila nampak Neil tertonggeng mencari cincin tersebut di bawah katil Aaron.
Aaron merengus sikit. "Ish, memang nak kena betul la dia ni." dia tarik towel nya menutup burungnya yang naik.
Dia pandang lampu tidur nya, matanya ternampak sesuatu yang menyilaukan. Cepat dia ambil, dia tersenyum.
"Neil Ace." cepat sahaja Neil pandang.
"Ye, saya tuan?"
"Cincin you?" cincin tersebut ditayangkan. Neil tersenyum teruja.
"Cincin saya tu tuan!" Neil mahu sambut tapi cepat Aaron menyembunyikan nya. Dia tersenyum penuh makna.
"Eh, kenapa Tuan?" Neil ketap bibir. Main-main pulak dia ni.
"Disebabkan i dah jumpa you punya cincin..." langkah Aaron mendekati Neil. Entah kenapa Neil gerun dan mengundurkan dirinya sehingga ke dinding.
"I nak upah." bisik Aaron. Neil ketap bibir. Dia terasa sesuatu besar bergesel dengan perutnya.
Matanya membulat. Dia nak suruh aku suck dick dia ke?
"Upah apa, Tuan?" Neil tanya dengan nada getar. Aaron ketawa kecil.
"Buat-buat tanya pulak..."
Neil telan liur.
"Sedap tak, Tuan?" tanya Neil dengan wajah gelisah.
Aaron tersenyum. "Sedap. Nanti buat lagi. I suka."
Neil senyum lagi. "I nak lagi."
"Nak lagi?" Aaron angguk. Pingan dihulurkan lagi.
"Hari-hari macam ni, gemuk la i." kata Aaron sambil ketawa. Kuew tiaw dimakan dengan berselera sekali. Neil senyum senang.
Neil perhatikan Aaron. Comelnya dia tersenyum..
Tadi, dia ingatkan kena suck dick. Rupanya Aaron suruh goreng kuew tiaw je. Pasal gesel tu Aaron saja menyakat Neil. Cuak juga Neil tadi.
Mata Neil ke arah towel Aaron. Dia telan liur. Dia teringat kejadian dulu.
"Dengan dia... sedap.." Neil tersengih sorang-sorang. Mana ade dia kata tak suka. Dia suka je. cuma terkejut sebab Aaron hukum dia dengan cara macam tu..
Aaron.. gay ke? terpikir juga dia. Tapi, mustahil.. kalau gay kenapa dia ade Becca? Tapi.. ish tak mustahil jugak ya..
"Apa yang you fikirkan tu? lepastu senyum sorang-sorang.. are you okey?" tanya Aaron. Wajahnya nampak risau.
Neil tersengih. "Takde papelah Tuan. saya cuma happy Tuan suka masakan saya."
Aaron senyum senget. "Semua you buat, i suka." ujarnya dengan nada mengoda. Jantung Neil berdegup kencang mendengarkan itu.
"Btw, esok you cuti kan? i nak ajak you pergi zoo dengan Becca. Becca asyik cakap bila nak bawa dia pergi zoo. so, you ikut eh?"
"Sure, Tuan!" Aaron hanya senyum lebar.
YOU ARE READING
A A R O N
RomanceSelepas kematian isterinya, Aaron mengambil Neil bekerja dengannya sebagai babysitter anaknya, Becca. Melihat Neil melayan anaknya dengan baik dan sentiasa ceria, dia terjatuh cinta pada jejaka muda itu. Akhirnya mereka berdua bercinta apabila masi...