Neil melihat rumah banglo di hadapannya.
"What a suprise.. tak sangka aku akan jadi babysitter Becca." dia memandang sekeliling rumah itu. Ini kali ketiga dia ke rumah itu. Hari tu pun, dia tolong hantar Becca ke rumahnya.
"Ehem." Neil terkejut mendengar deheman tersebut. Dia memandang lelaki itu. Kacak!
"Kau siapa?" tanya lelaki itu sambil bercekak pinggang.
"Saya Neil. Babysitter Becca Aurora?" ujar Neil. Tak berkelip dia memandang lelaki di hadapannya. Sungguh la kacak nak mati.
"Ouh i see. Btw im Dean. Abang ipar Aaron." kata Dean sambil tersenyum lebar. Neil hanya mengangguk faham.
"Sayang, siapa tu?" Neil nampak Lukas datang ke arah Dean. Tanpa segan mereka bercium di hadapannya. Oh god, lelaki ni berpunya rupanya. Faham sangatlah apa itu 'abang ipar'.
"Eh Neil? Ada apa datang sini?" tanya Lukas dengan wajah yang pelik. Neil tersenyum.
"Saya datang sebab saya dah diterima untuk bekerja di sini." kata Neil dengan sopan. Lagi berkerut wajah kacak Lukas itu.
"Ha, kerja apa?" tanya Lukas dengan wajah blur.
"Ish jadi babysitter Becca la!" kata Dean. Membulat terus mata Lukas.
"What? Dia?"
*****
"No, its means no!" bantah Lukas. Wajahnya tegang.
"Kau ni dah kenapa bang? Sukahati aku lah. Aku ayah Becca kan!" kata Aaron acuh tak acuh. Balik rumah je kena bebel dengan Lukas.
"Aku dah cakap kan, cari perempuan! Bukan LELAKI! are you stupid?"
"Stupid pula? Lantak kau la bang! Aku dah nekad, Neil akan jadi baby sitter Becca!" ujar Aaron lagi lantas berjalan ke arah tangga.
Lukas merengus geram.
"You ni kenapa Lukas, biarlah dia tu nak amik babysitter lelaki. Whats are you problem?" Lukas menjeling ke arah Dean.
"I tak suka! I tak nak dia jadi macam dulu lagi." Dean menjulingkan matanya.
"You ni macam budak-budak!" lantas itu, dia berlalu dari situ. Lukas hanya merengus geram.
_____
"Neil."
"Yes, sir?" Aaron menghampiri Neil. Neil sudah lama duduk di bilik Becca.
"Thanks tau sebab sudi duduk rumah i, jadi babysitter Becca. You tak kisah kan? Keluarga you tak kisah?" Neil mengelengkan kepalanya.
"I okey. Lagipun i takde family."
"Ouh, im sorry. I tak tahu."
"Its okey."
"Hm, jom i temankan you ke bilik you?"
"Ouh, okey." Neil terus mengekori punggung Aaron.
"Okey ni bilik you. Sorry kalau you tak selesa." Neil memerhatikan bilik itu. Tak selesa apa? Bilik bukan main besar. Katil pun saiz king. Berbeza betul dengan katilnya di rumah.
"I like this room." puji Neil. Aaron simpan senyum.
"You rehat la ya."
"Ok thanks sir Aaron." Aaron hanya tersenyum, lantas dia menutup pintu bilik tersebut. Aaron menghembus nafasnya.
"Huh! Leganya. Tapi dia marah tak kalau dia tahu aku amik dia bekerja sebab nak fuck dia?" ya itu la satu puncanya dia ambil Neil bekerja. Nak Neil melayan nafsu songsangnya.
Aaron meraba burungnya. Mencanak naik.
"Aku tak boleh la tengok muka dia! Shit!" malam itu dia bermain dengan burungnya itu dan seperti biasa, membayangkan tubuh seksi Neil.
******
"Good morning my dear Becca." ucap Neil sambil mencuit pipi gebu Becca.
"Good morning my handsome babysitter!" ujar Becca dengan teruja. Neil hanya ketawa.
"Hari ni brother masakkan you roti bakar. You eat this?" Becca hanya menganggukkan kepalanya. Lantas roti tersebut dia menyantap.
"Hmm, smell delicious." tegur Dean. Neil tersengih-sengih. Apa taknya, sungguh kacak lelaki itu walaupun baru bangun daripada tidur.
"Jemput makan sir Dean." Dean hanya tersenyum senang. Dia makan roti bakar dengan rasa senang hati.
"Dean? You tak siap lagi ke? Kita nak pergi outstation kan kejap lagi?" ujar Lukas lantas duduk di kerusi. Tidak berkelip Neil melihat penampilan Lukas. Hensem gila.
"Alah, you la mandi lambat. Apa entah digosoknya." perli Dean, lalu dia bangun dari duduknya. Lukas hanya menjeling.
"Cepat makan sayang, uncle hantar ke sekolah." kata Lukas.
"Eh takpelah Sir, saya boleh hantarkan." ujar Neil pula. Lukas memandang Neil seraya menarik senyumannya.
"Its okey, lagipun i nak keluar juga. I dengan Dean pergi outstation dekat Bali. Seminggu."
Neil hanya menganggukkan kepalanya.
"Takpe ke?"
"Takpe. Lagipun selama ni memang i yang hantar Becca ke sekolah. Balik nanti you ambil la Becca." kata Lukas seraya menghirup teh.
"Okey. Erk, sir Aaron tak bangun lagi ea? Nak saya kejutkan tak?"
"Tak payah. Baru pukul 7 pagi. Pukul 7:45 dia bangun la tu." Neil hanya mengangguk faham.
******
Aaron menutup mulutnya yang terganga luas. Dia mengeliat kecil. Matanya ke arah jam.
"Hm, baru pukul 7:15.." dia berbaring. Setelah itu dia terbangun apabila terbau masakan sedap.
"Hm, apa si Neil masak ni? Sedap nau bau. Macam kue tiaw je." dengan air liur menjejes, dia keluar daripada biliknya. Terliur oi.
Aaron ke dapur dan wajahnya teruja melihat hidangan di hadapannya.
"Eh sir Aaron, arghh!!" Aaron terkejut apabila Neil menjerit dan menutup wajahnya.
"Hey, you ni kenapa?" Aaron bercengkak pinggang.
"Erk kenapa sir Aaron telanjang?" tanya Neil. Dia memalingkan wajahnya. Sesekali lirikan matanya ke arah pisang Aaron yang layu. Dia telan air liur.
Mendengarkan itu, muka Aaron berasa panas. Dengan muka selamba, dia duduk di meja makan.
"Sorry i lupa nak pakai boxer. Abaikan jelah." kata Aaron dengan selamba.
Neil amik kue tiaw lalu menghidangkan makanan tersebut di hadapan Aaron. Dia menahan perasaanya melihat badan sado Aaron. Aaron makan dengan teruja.
"Pandai la you tahu makanan kegemaran i. Dulu mendiang isteri i selalu masakkan kue tiaw ni." cerita Aaron sambil memejamkan matanya. Menikmati rasa sedap kue tiaw itu. Neil senyum sedikit.
"Saya tak tahu sir suka makan apa. Saya masak je." Aaron hanya terangguk angguk.
"Eh, duduk lah makan sama." ajak Aaron.
"Eh, boleh ke?"
"Apa pula tak boleh? You yang masak. Duduk. And eat." Neil hanya tersenyum senang.
YOU ARE READING
A A R O N
RomanceSelepas kematian isterinya, Aaron mengambil Neil bekerja dengannya sebagai babysitter anaknya, Becca. Melihat Neil melayan anaknya dengan baik dan sentiasa ceria, dia terjatuh cinta pada jejaka muda itu. Akhirnya mereka berdua bercinta apabila masi...