12.b.

13.8K 872 167
                                    

....

Huzurdan ayrılıktan sonra artık gelip gitmekten kanka olduğum cemaat ile ufak bir hal hatır muhabbetinden sonra camiden ayrıldım.

sakin adımlarla eve yönelirken gecenin ilerleyen saatleriyle kalabalık sokaklar tenhalaşmıştı. Tek tük insanların gezdiği sokaklarda adım seslerimin böldüğü sessizliği dinliyordum.

Huzur bazen sessizlikte saklanıyordu.

Eve varınca elleri cebinde terastan gözlerini kırpmadan beni izliyen Azer  karşıladı beni.

Kısa süreli bir bakışmanın ardından ifadesiz sesi yankılandı sessiz avluda.

"Yine geciktin.. evde kılınamıyor mu bu namaz ?"

Çehremi saran huzurlu bir tebessümle cevap verdim .

"Kılınıyor ama camide kılınca ecri kadar aldığım zevki de yetmiş kat daha fazla..da sen hayırdır bir sorgu sual yoksa benim için endişeleniyor musun Azer ?
çok iyisin gözlerim yaşarıyor ama bu kadar endişelenme benim için." dedim sona doğru alayla sahte göz yaşlarımı silerken.

Azerin anında kaşları çatılırken
hafif agrasif bir sesle cevap verdi.

"Saçmalama. En son yanlız kaldığında seni karakollarda toplamıştık yine toplamak zorunda kalmayayım diye dedim endişelendiğimden değil."

Ellerimi cebime koyup sırtarak başımı sağa yatırdım.

"Yaaa çok tatlısın Azer..sen benimi düşünüyorsun canım benim ya  çok romantiksin !

Alaycı tavrım Azeri iyice sinirlendirdi.

"Kes saçmalamayı ayrıca sensin tatlı kimsenin canı değilim ben !"

Agresifçe bir anda ağzından kaçanlarla kaşlarım havalandı.
Ne dediğini fark eden Azerin buruşan yüz ifadesine kahkaha attım.

"Demek tatlıyım ha Azer ?senden böyle romantik sözler duymak beni şaşırtıyor .Bu arada benden nefret ettiğine emin misin sen tatlımlar falan şaşırtıyorsun."

Azer buruşturduğu yüzünü düzelterek gözlerini devirdi homurdanarak arkasını dönüp gitti.

"Sana cevap bile vermiyorum Ali..Ne saçma sapan sorular bunlar !  yürü gir içeri seninle uğraşamam , gece yarısı eve gelmiş bir de ayaz da durup saçma sapan konuşturuyor hayır hastalanacak son biz uğraşacağız !"

Azerin arkasından seslenmemle durup omzunun üzerinden baktı bana.

"Babanın söylediği kadar varmışsın Azer. Ama deli olduğun konusuna dengesiz olduğunu da eklemek istiyorum. Gerçi tam olarak ne olduğunda belli değil söverken övüyor döverken seviyor gibisin ne çeşit bir psikopat olduğunu çözemedim. Bence net olda anlayalım ne ayak olduğunu ? ona göre davranalım birbirimize böyle çok saçma bir ilişki yaşıyoruz."

Azer psikopat gibi bakarken güldü.  Dönüp ellerini balkonun demir trabzanına sarıp cıkladı.

"Tı ! Dediğin gibi yapmak keyfimin isteğine ters ama sana bir güzellik yapıp ne olduğumu söyleyebilirim. Düşündüğünden de daha psikopatım.."

Tehlikeli çıkan sesi ufaktan tüylerimi ürpertirken sempatik bir şekilde gülümsedi.

"Başka soru ve tavsiyen yoksa müsaadenle, daha fazla seninle konuşmak istediğimi sanmıyorum."

~Aksak Ali ~ Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin