last bonus chapter, happy 3k viewers! (alhamdulillah)
________________
"I'm sorry. Tunggu, aku belikan kau ubat."
"Thanks..."
"My pleasure."
Hannan segera memerhatikan badannya jika ada luka kecil yang dia tidak perasaan. Jujur sebentar tadi dia agak mengagumi sikap Qayyum.
Ya, Qayyum. Dia sudah mengenali nama lelaki ini. Bermungkinan selepas ini mereka boleh berkawan.
"Nah..."
Qayyum segera mengambil tempat duduk yang ada di terminal bas ini. Hanya disitu sahaja tempat dia boleh rehat sambil mengubati luka kecil di kawasan siku, tangan dan tapak tangan.
"By the way, kenapa kepala kau berdarah tadi? Tapi tak ketaralah sebab aku perasan sikit je"
"Berdarah?"
"Awak seriuslah?"
"Ya, aku perasan tadi dan tudung yang kau guna pun light colour kak..."
"Saya pun tak perasan tapikan saya nak story. Dengar tau."
"Cerita ah..."
"Tadi masa saya pergi hospital, sebab nak melawat my new nephew (baby). Saya sengaja lah lalu dekat kawasan kolam dan awak tahu... kepala saya kena baling dengan sesuatu. Sakit jugalah walaupun batu tu kecil je. Kalaulah saya tahu siapa yang buat, tunggulah esok lusa dia bertongkat."
"Huish serius ah? Kau ni laki ke perempuan. Haihlah..."
"Serius, awak jangan memain. Tengok je saya ni lembik tapi saya ada black belt. Silap-silap muka awak yang kacak ni saya boleh pecahkan. Hehe..."
"Amboi mulut, sesedap je mengata. Aku tahulah aku ni kacak tapi aku tak buat apa-apa yang buruk dekat kau kira selamat lagi lah ni hahaha..."
Penutup air botol mineral dibuka, lantas diteguk air tersebut. Qayyum menebarkan pandangan ke arah Hannan yang sedang ligat membuka penutup minyak gamat.
"Mai sini, itu pun tak boleh buka. Lembik..."
"Kata ada black belt..."
Pak!
"Kenapa cakap macam tu, terasa saya. Awak ni tolong ikhlas ke tak?"
"Gurau je hak alah kau ni sikit-sikit cengeng. Aku memain je."
YOU ARE READING
Hitam Putih | H
Romansa[a flashback story, ditulis pada usia yang masih mentah di tahun 2019, dan diolah semula pada tahun 2021 dengan jalan cerita yang lebih baik]. Gambar imbasan ultrasound itu dipegang lama. Gusar apabila melihat 'anugerah Allah' itu bakal m...