done update!
sambungan part di atas —tumpukan pada bahagian bawah boleh skip this part. story bermula from starting ; yang aku highlightkan tu.
"Zhen! Zhen!"
_______________________
Khair Zhen meneruskan agenda yang tergendala sebentar tadi. Pisau lipat yang dijumpai di celahan dashboard diambil lalu dipusing-pusingkan. Tajam anak mata memerhati Kalsom yang sedang terkulat-kulat mahu merampas pisau lipat yang berada di genggamannya.
"Asal kau nak ambil?"
"Bukan kau tak suka aku ke?"
"Ada bagusnya kalau aku mati kan, at least hidup aku berakhir. Aku dah tak perlu seksa diri aku untuk ingat orang macam kau!"
Prak!
Pisau lipat terjatuh dari genggaman Zhen. Dia diam menikus. Air mata jatuh kembali. Shit! I hate this! Kenapa dia perlu lemah dalam keadaan sebegini. Layu pandangan matanya menerpa ke arah Kalsom.
Wanita yang dicintai sepenuh hati. Namun dia tiada dalam kisah wanita itu. Layaknya mungkin hanya bergelar antagonis yang kejam.
Kalsom diam. Dia kaku. Dia takut. Dia takut jika Zhen melakukan perkara seperti itu. Dia tak sanggup kehilangan kawan baik yang sudah dianggap seperti abang sendiri. Zhen, ada di waktu susah senangnya. Zhen, perilakunya seakan seorang abang yang melindungi sang adik. Zhen, lelaki budiman yang dia pernah kenal sekitar 5 tahun yang lalu. Lelaki yang penuh tawa. Lelaki yang membawanya kepada kebahagiaan. Tapi nyatanya hatinya masih tidak terbuka lagi buat insan yang bernama Khair Zhen.
Pisau lipat ditikam sehingga mengena urat tangan, cecair yang mengalir lebat tidak diendahkan. Ketawa memecahkan kesunyian yang tercipta. Darah yang memercik keluar memuaskan hatinya.
Hahaha, poor you.
"Zhen! Zhen!"
"Jangan macam ini..."
Ark!
"Apa lagi yang kau nak! Tak puas hati kau sakitkan hati aku!"
"Engkau sepatutnya tak patut hadir dalam hidup aku, aku menyesal kenal kau. Men-ye-sal. Kau tahu!"
Pang!
"Kau tampar aku lagi Kal? Hahahahaha that i'm rubbish for you?"
"5 tahun! 5 tahun kita kenal dan sekarang ini baru kau nak balas cinta aku huh? Pergi jahanamlah dengan cinta kau tu!"
YOU ARE READING
Hitam Putih | H
Romansa[a flashback story, ditulis pada usia yang masih mentah di tahun 2019, dan diolah semula pada tahun 2021 dengan jalan cerita yang lebih baik]. Gambar imbasan ultrasound itu dipegang lama. Gusar apabila melihat 'anugerah Allah' itu bakal m...