(5) Legenda o sześciu światach i jednym pośrednim

174 5 5
                                    

-No, bo najprawdopodobniej to legenda o sześciu światach i jednym pośrednim.
-Co?! - dziadkowie Sorensonowie równocześnie krzyknęli z niedowierzania

------------------------------------------------------

-No bo to nie przypadek, że obydwoje zemdleli, a to najprawdopodobniej jest wywołane dużym napływem mocy co mogło wywołać tylko to. Chyba, że o czymś nie wiem co się dzieje w Baśnioborze.
-Jestem pewien, że powiedziałem Ci wszystko  - odparł Stan
-No to musimy się nastawić na spełnienie legendy.
-Obyśmy tylko szybko ICH nie spotkali.

Szykuje się kolejna przygoda.

~Stan~

Tak jak ostatnio Kendra się przebudziła po półtorej godziny tak teraz też tylko razem z Sethem. Ten drugi opowiedział wszystkim o swoim spostrzeżeniu, a to tylko potwierdziło to, że legenda to nie tylko legenda.

-A właściwie co to za legenda? - zapytał młodszy z rodzeństwa
-Dalibyśmy wam po prostu książkę abyście się zapoznali, ale wiedząc, że nie lubisz czytać postanowiliśmy, żeby Paprot wam to opowiedział.
-Tak więc:

Kiedyś nie było takiego świata jaki jest teraz, było tylko sześć innych światów, były  stworzone z: wody, ognia, powietrza, ziemi, mroku oraz światła. Czyli ze znanych nam żywiołów i nieodłącznych składników każdej magii. Każdy ze światów miał dwójkę monarchów króla i królową. Wszyscy żyli ze sobą w zgodzie do dnia. Dnia, w którym w świecie światła urodziło się dziecko mroku i na odwrót co spowodowało kłótnie pomiędzy tymi światami, bo jeden posądzał drugiego o wtargnięcie na jego teren i tak zaczęła się wojna pomiędzy tymi światami. Po 2 latach nieustannych walk światło zwróciło się do wody o pomoc, a ta stwierdziła, że woli zostać neutralna podobnie było z mrokiem, który stwierdził, że warto uczyć się od wroga, i ogniem. Po 3 latach mrok, ponieważ zniszczenia i utracone życia po obu stronach konfliktu były już kolosalne, znowu spróbował swoich sił u innych poprosił więc ziemię, wtedy powtórzył się scenariusz. Po tym wydarzeniu królowa mroku urodziła córeczkę imieniem Trille, a król światła chciał zabić ją aby pokazać swoje zwycięstwo. Na szczęście królowa światła przemówiła mu do rozsądku i postanowiła podpisać rozejm pomiędzy światami, na który król mroku pozornie się zgodził lecz gdy tylko mieli podpisać pakt król mroku zabił przeciwną monarchinię. Od tamtego czasu Trille znienawidziła ojca i gdy tylko skończyła 13 lat zabiła go przejmując tym samym stanowisko króla. Przez co w świecie mroku wybuchły bunty więc Trille stwierdziła, że jedynym sensownym rozwiązaniem aby przetrwać była ucieczka do światła gdzie żyła także Anomalia (tak nazwali dziecko mroku monarchowie światła). Lecz załamana królowa mroku po stracie męża i ucieczce córki postanowiła ponownie wyjść za mąż za księcia ognia, który już wcześniej pokazywał, że czuje do niej mięte. Co spowodowało wojnę domową także w świecie ognia, ale dzięki Anomalii i Trille monarchini mroku zerwała zaślubiny. W ten sposób monarcha ognia popełnił samobójstwo, a jego żona, której cały czas nie podobało się podwójne małżeństwo z jego strony została sama na tronie. Gdy reszta żywiołów dowiedział się o pokonaniu ognia postanowiła pokonać światło i mrok, aby nie podzielić jego losu lecz sprytny król światła zastawił pułapkę i aby upamiętnić swą żonę zaproponował kontrakt gdzie wszyscy się połączą w jeden wspólny siódmy świat, na którym obecnie żyjemy.

Kontrakt aby działać musiał zawierać opcje przemieszczania się między pośrednim światem, a tymi pierwotnymi, a przejście otwiera się co milion lat.

-I teraz chcecie nam wmówić, że przejście jest otwarte?! - niedowierzał Seth
-Nie wmówić, a uświadomić. - poprawiłem go
-A co to zmienia? - spytała Kendra 
-Zmienia to wszystko, bo przybędzie bardzo dużo nowych nie znanych wcześniej istot światła i mroku.
-Czemu tylko światła i mroku? - spytał Seth
-Podejrzewamy, że na podstawie tej legendy, bo przekazaliśmy wam tylko wielki skrót po prostu żywioły nie chcą mieszać się w te sprawy, bo po stworzeniu ludzi Ci zaśmiecają świat, na którym istnieją i nie chcą jeszcze pogorszyć sytuacji. - odpowiedział Paprot
-No to kolejna przygodo nadchodzimy - zawołał Seth

---------------------------------------------------------------------

Korekta 3.08.2023: Teraz już 600, ta legenda była największym wyzwaniem, bo musiałam zmienić jeden wątek aby wszystko miało sens.

590 słów.

-Do kolejnego rozdziału!

~Kallo-Cat

Między światamiOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz