Ben odamda başıma gelenleri idrak etmeye çalışırken içerden annemle Ömer abinin sesi geliyordu.
Gerçi artık abi dememem gerekiyordu, beni kardeşi olarak görmediğini söyledi.
Üstelik benimle evlenmek istiyor.
Peki ben ne yapacağım şimdi?
Onu abi olarak mı görüyorum, nişanlı ya da sevgili olarak mı görmeliyim, hoşlanıyor muyum?
Ne hoşlanması Deniz du bismillah ya!
Ama deniz gözlüm diyince çok heyecanlandım, yalan mı diyeyim kendi kendime?
Of off napayım, nerelere gideyim, kime sorayım?
Tam içsel konuşmalarımda tavan yapıyordum ki Türkan Sultan odama baskın yaptı.
Neyse ki onunla görülecek bi hesabım vardı, iyi oldu.
" Oğluşum niye saklandın buraya, ne kadar ayıp, ben seni böyle mi yetiştirdim?
Ömer oğluma alışverişi de yaptırmışsın, bu ne canım ilk günden?"Daha konuşacaktı belli ki kestim sözünü.
Şimdi sıra bendeydi.
" Anneee sen biliyordun dimi dışarda karşılaşacağımızı, konuşmamızı istedin ki akşama hayır demeyeyim diye, oldubittiye getiriyorsun her şeyi.
Sanki evet demişim gibi davranıyorsun. Napıyım gittiyse alışverişe, pek sevgili Ömer oğlunun eline mi yapışır?
Hem benden kurtulmaya çalışıyorsun, anladım ben."Sinirim bozulmuştu, duygusallaşmıştım üstelik açtım yahu.
Kimse beni yargılamasın şu an.
Annem başını yana doğru eğdi, kollarını açtı.
" Gel bakıyım sen.
Hiç olur mu öyle şey.
Sen benim bitanemsin.
Senden kurtulmak ne demek?
Bilakis, benden uzaklaşma diye seni sevdiğim, beğendiğim Ömer oğluma vermek istiyorum.
O seni mutlu edecektir Deniz'im.
Sabah da tesadüfen karşılaştınız, arkandan seslenecektim bi şey daha al diye ama ikinizi öyle görünce ses etmedim."Annemin boynuna iyice gömüldüm, tontiş kolları beni rahatlatıyordu. Kedi oldum resmen.
Çenemden tutup gözlerine bakmamı sağladı." Deniiz söyle bana annecim, Ömer eşin olsun istemez misin?
Hayır dersen seni anlarım ve yanında olurum.
Ama şunu da bi düşün Ömer gibi bi adam kaç defa karşına çıkacak, onun başkasıyla olmasını ister misin?
Yaşı gelmiş, mesleğini eline almış, iyi bir ailenin oğlu, saygılı, herkesçe sevilen biri üstelik seni seven birini istemediğine emin misin?"Annem böyle diyince bunları düşündüm.
Haklıydı Ömer abi evlenilecek bi adamdı.
" Erken değil mi annem, ben daha küçüğüm, hazır değilim bi evin, kocanın sorumluluğunu almaya. Okuyacağım hem. Nasıl hepsini bi arada götüreceğim ki?"
" Kuzum ev işi kolay, yemeklerinizi de birlikte yaparsınız biz de destek oluruz. Hem hemen evlenmek zorunda değilsiniz ki adı konulsun birbirinizi tanıyın.
Bizi biliyorsun canım öyle sevgili olmak, çıkmak falan ailemize ters.
Sen de bugüne kadar ailemizi utandıracak hiçbir şey yapmadın. Hem istemez misin sevdiğin, güvendiğin biri olsun yanında?
Küçük falan da değilsin, benim güzel oğlum evelallah her şeyin üstesinden gelir, maşallah benim yavruma, ayy iyi ki doğurmuşum şu tatlılığa bak."Annem yine mıncırma safhasına geçti ki kucağından kalktım, hem ne ara kucağına oturdum ki ben. Ah bu annem var ya acayip bi kadın.
Çok iyidir, çok minnoştur ama tersi pistir."Anne ya bebek miyim ben, napıyorsun?"
" Aaa sen de bi karar ver hani küçüğüm diyordun az önce şimdi bebek miyim diyorsun.
Sen 50 yaşına da gelsen benim bebeğimsin tamam mı?
Şimdi kaytardım sanma, hadi iş başına."Annem temizliğe girişirken ben mutfağa yollandım, herkesin afiyetle yediği incirli nescafeli tatlımı yaptım önce, sonra poğaça hamurunu yoğurup mayalansın diye kenara bıraktım. Börekti, kurabiyeydi, sarmaydı, salataydı derken kaç çeşit yaptığımızı ben de sayamaz oldum.
Meğer akşama sadece isteme olmayacakmış, söz de kesilecekmiş. Dolayısıyla kalabalık olacakmış ve biz bu yüzden bi sürü şey yapmıştık işte.İşler bittiğinde ben de bitmiştim ama gün bitmemişti, kendimi banyoya atıp kısa bi duş aldığımda azıcık da olsa rahatladım.
Misafirlerimizin gelmesi yaklaştığı için annemin de yönlendirmesiyle üzerime beyaz gömlek ve siyah pantolon giymiştim.
Kendi tarzımı eklemeyi ihmal etmemiştim tabi.
Küpelerim ve yüzüklerim vazgeçilmezimdi.
Saçlarımı da dalgalı doğal halinde bırakmıştım, fena olmamıştım hani.Zil çaldığında ailecek kapının önüne sıralanmıştık, açtığımda karşımda ciddiyetle duran Ömer ve gülümseyerek bakan ailesi, akrabaları ve birkaç komşumuz vardı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ağır Romantik (B×B)
RomanceMahallenin ağır abisi, minik sevdası Deniz'e görücü gidince hikaye başlar. Mahalle aşkında klişe sayılan olaylar yaşanırken tatlı bir telaşla okuyacağınız tadımlık bi hikaye olacaktır. Homofobiyi bi kenara bırakalım ayrıca gay evliliğinin normal ve...