024 - הג׳וק העליון או ילד שמנפח את החולצה בתוך המים

198 16 8
                                    

בוריק ידאג לך הם אמרו, אתה תיהיה בכיתה של מתקדמים הם אמרו, יהיה לך כיף הם אמרו. כרגע בנג׳מין יושב בכיתה, לצד שד מנופח ששמו בוריס, כן, סטיגמטי, הוא יודע. כל הכיתה מסתכלת עליו כאם מדובר בחייזר, המנהל של בית הספר עשה לו סיור מודרך אישית כי הוא האנושי שמשפחת המלוכה שלחה, והכי גרוע, אורוס היה עסוק מידי כדי לקחת אותו ללימודים. השד שלו, היה עסוק מידי. בלתי יאומן.

״אדון בנג׳מין, הכל בסדר?״ המורה שדה ניגשה אליו ושאלה כאם דובר בבובה שברירית. הלא הכינו אותם למפלצת שהם הביאו לכיתה?

בנג׳מין אהב לעשות צרות, כלומר, להסתבך עם בריונים ומורים ומורים שהם בריונים. הוא אהב שהיו דרמות, הוא אהב את הבלגן, הוא אהב את העקשן. הוא מתכון לצרות.

״עדיין חי, לשאלתך,״ בנג׳מין ענה בחוסר אכפתיות. כלומר, המורה הזו שאלה אותו מה שלומו רק כי הוא חצי שוכב על השולחן הריק שלו ומנסה למצוא תנוחה נוחה לחרוף בה את שנה החורף שלו.

״אה, מעולה.״ כן, מדהים.

המורה חזרה להעביר את השיעור המשעמם שלה על שטויות של שדים שגם ככה לא קשורות לאנושי. כלומר, הם לומדים כרגע מלא חומר על מעבר ממקום למקום דרך השער הדו ממדי שבו אורוס משתמש לרוב, הם לומדים איך לא להיתקע ואיך להגיע לאן שבאמת רצו. קיצר, מלא חומר מיותר עבור בן אדם ללא יכולות של שד.

בזמן שהמורה החליטה לפתוח בסיפור מרתק על מקרה עבר של איזה תלמיד, בנג׳מין מצא את עצמו שוקע בזיכרון נחמד מהעבר. כן, הוא היה הפריק הזה בבית הספר ולא היו לו חברים, מידי פעם היו כאלה שניסו להתחבר איתו ונכשלו, הוא כמו תוכנה עם פגם, פגם שאי אפשר לתקן. לבכל מקרה, זה קרה בסוף כיתה י׳, היה להם מבחן מסכם ובגלל שבנג׳מין לא זכר שיש מבחן מסכם באותו היום ובגלל שהילד היהודי החדש רצה להתחבר אליו, הוא החליט לרשום שהשם שלו זה דויד, השם של הילד היהודי, רק שהוא לא ידע שזה שם שכמעט חצי מהיהודים שנשלחו לבית הספר שלהם דרך המשלחת נקראו דויד. הוא זכר שהמורה האהובה עליו ראתה כמה דויד יש ושאלה בקול אם דויד הפך לשם קולקטיבי, כי הוא לא היחיד שרשם שקוראים לו דויד. מצחיק, מצחיק שגם הוא, היוצא דופן לכאורה לקח חלק במהלך כיתתי מבלי לשים לב.

״בנג׳מין מה דעתך?״ המורה שאלה. עכשיו, הוא יכל להגיד שלא אכפת לו ושהוא לא הקשיב למילה ממה שאמר, אבל הוא מנומס, כשבא לו.

״אתה לא יכול לנצח מישהו שאין לו מה להפסיד,״ בנג׳מין ענה. זה מרגיש חכם. אין לו מושג על מה ענה, אבל התשובה הזו אמורה לספק את המורה לשיעור הזה עם לא לשנה הזו. הוא כבר השתמש בחצי מהמילים שהשתמש בשנת לימודים שלמה.

״זה נכון, אבל מה דעתך לגבי הבחירה של השד?״ המורה הזו לא משחררת.

״שאני מחכה לפגוש אותו בגיהנום.״ כמה מהשדים בכיתה צחקו וגיכחו ואף התלחששו.

Into the hell againWhere stories live. Discover now