״אתה לא רציני לגבי הטיפול הזה?״ השד עם העיניים הסגולות שאל.
״אני נראה לך כמו בן אדם רציני?״ בנג׳מין שאל הפעם השלישית להיום. השד הזה לא קולט.
אז כדי לסדר לכולם את האוזן, אורוס הזמין לבנג׳מין פסיכולוג, שד שעובד בתור אחד הפרופסורים הגדולים ביותר בעולם לפסיכולוגיה ומתחזה לאנושי מעל שלושים שנה. השד הזה בעל עיניים סגולות, אף גדול ושיער שחור, ושמו הוא מיליארד. ואיך שהוא מצפים שהוא יטפל בבנג׳מין.
״אם אתה רוצה שהטיפול זה יצליח, אתה חייב להיות רציני.״ אז הוא לא צריך שהטיפול יצליח. זה לא כזה קשה. הוא הורס את הטיפול להנאותו שלו, שישחררו ממנו.
״הדבר היחיד שאני חייב להיות, זה חי,״ בנג׳מין גיחך, אם לא הוא בחיים העולם יתהפך והגיהנום יעלה בלהבות של אורוס. החיים שלו זה הדבר היחיד שמונע הרס עולמי, אפוקליפסה, שיגעון, הרס של הגיהנום וגן העדן. בקיצור, הוא סוג של עוגן עבור השד החזק ביקום ועבור העולם כולו, אז החיים שלו מאוד חשובים. אפילו שטן חיכה שיתעורר לאחר השינה העמוקה לה נכנס בעודם בחדר הקטן, בו נחטף.
״תראה, בדרך כלל אני לא מקבל אנשים כמוך, גישה שלילית לא מאפשרת טיפול מקסימלי, אבל שטן בכבודו ובעצמו פנה אלי, הוא הסביר לי את הסכנה הכרוכה במוות שלך, בכאב שלך, ובחוסר שביעות הרצון שלך.״ הפסיכולוג צפה בבנג׳מין לכמה שניות. בנג׳מין ידע שהוא התקשה להאמין שילד קטן ואנושי כמוהו, אוחז בכוחות היקום ושולט בדמויות החזקות בעולם. הקיום שלו מהווה סכנה, אולם גם חוסר הקיום שלו מסוכן, אולי אף יותר.
״אני שמח לדעת שאתה לא רוצה לטפל בי, אבל אין לך ברירה כי איימו עליך,״ בנג׳מין גיחך.
״המילים שלך מייצגות דיכאון, אבל נראה שאתה מודע לבעיות שלך,״ מיליארד התעלם ממילותיו של בנג׳מין, והמשיך בטיפול הלא מוצלח שלו. כלומר, אי אפשר לטפל במי שלא רוצה להיות מטופל.
״אני? יודע שאני דיכאוני וחרדתי? בכלל לא!״ אורוס צחק.
״תספר לי על המחשבות שלך.״ בנג׳מין נאנח. איך הוא יתאר את החרדה שלו יחד עם הדיכאון שלו, זה שילוב קשוח, שילוב כואב, שילוב שאומר, אני כל כך קופצני ולחוץ אל מול אני רק רוצה ללכת לישון. דיכאון וחרדה זה כמו שתי דמויות שהן החברות הכי טובות אבל הפכים גמורים בסרט מצוייר.
״דיכאון וחרדה זה כמו כלב וחתול שרבים כל היום, אבל אצל כל כל אחד הריבים שונים, אז תספר לי, מה הריבים שלך?״
״הם יותר כמו זוג גרוש,״ בנג׳מין מלמל, הם רבים על מזונות והילד ומשמורת, הם רבים על כל מה שאפשר לריב, והם תמיד אומרים ההפך אחד מהשני.
YOU ARE READING
Into the hell again
Roman d'amourלכל סרט אימה יש מבנה קבוע, גם אם מדובר בסרט שיצא באלפיים עשרים וגם אם מדובר בסרט מאלף תשע מאות תשעים. יש חוקיות קבועה שחוזרת על עצמה, אם זה ילדים שרואים את הרוחות, או שהדמות הכי לא צפוייה שורדת את הרוצח. ולא משנה בכמה סרטים תצפה, זה לא יכין אותך לדב...