9 rész

12 0 0
                                    

20 perc múlva az osztály kettes sorban felsorakozva elindult a bájiitaltan terem felé. Az osztályfőnök azt mondta, hogy az állatokat a teremben kell hagynunk, így Huba nélkül indultam el. Mikor odaértünk, már a hawneri és qworderi osztály is ott volt. Valamilyen üvegeket, folyadékokat és tárgyakat osztottak szét köztük.

-Figyelem osztály!- kiáltja az ofő.- Most mindenki kapni fog egy üvegcsét, némi békanedvet, vizet, és pár különleges hozzávalót, ami a bájitalhoz fog kelleni, amit az edzőpályán fogtok elkészíteni.- magyarázza.

Miután mindenki megkapta a hozzávalókat az egész elsős évfolyam átvonult az edzőpályára, ahol kábé 50 asztal volt felállítva.

-Kérem minden elsős foglaljon el egy asztalt!- mondja a hangosbemondóba egy démoni erejű nő.- miután ez megtörtént, folytatja.- A feladatotok az lesz, hogy elkészítsetek egy bájitalt, ami a levegő megtisztítására alkalmas. 35 percetek van rá. Ha letelik az idő, fullasztó gázt fogunk engedni az edzőpálya területére. A gáz hatására nehezebben fogtok levegőt kapni és a mellkasotokban is érezhettek némi fájdalmat. Viszont ha a bájitalt lélegzitek be a fullaztó gáz helyett, biztonságban kijuthattok a pálya területéről. A bájitalt nem szabad meginni, kizárólag szagolni lehet! Ez nagyon fontos! Az asztalon megtaláljátok a levegőtisztító bájital receptjét, egy kést, stopperórát, csipeszt, gyufát, tálakat és pár mérőeszközt. A hozzávalók és az üvegcse pedig már a kezetekben van.- mondja.- Jólvan, a visszaszámláló mindjárt elindul 3, 2, 1 kezdjétek. Hajrá elsősök!- fejezi be a nő.

Na jó, erre azért nem számítottam. Fullasztó gáz?! Komolyan képesek bevetni ilyen dolgokat?! És máris álljunk neki? Nem kéne megmutatni mit hogyan kell használni vagy valami?! De most nem foglalkozhatok ezzel, minél hamarabb el kell készítenem a bájitalt. Nem akarok megfulladni sem fájdalmat érezni a mellkasomban.

Kipakoltam a hozzávalókat és az üvegcsét az asztalra, és elkezdtem elolvasni a levegőtisztító bájital receptjét.

Levegőtisztító bájital

Recept

Hozzávalók:

· Víz

· Békanedv

· krajván szőre

· neonnyúl karma

· lepkeláp levele

Öntsünk 1,5 deciliter vizet egy üvegcsébe, majd adjunk hozzá 3 csepp békanedvet. Fél perc kevergetés múlva adjuk hozzá a lepkeláp összemorzsolt (vagy összevágott) levelét. A következő hozzávaló a krajván szőre, amiből pontosan 50 szál kell. A szőrt porrá kell égetnünk, majd bele kell öntenünk a bájitalba. Az utolsó hozzávalónk a neonnyúl karma. A karmot meg kell pörkölnünk. Ha a nyúlkaromnak elkezd fű illata lenni, abba kell hagynunk a pörkölést. A karmot bele kell pottyantanunk a vízbe, majd 5 percig várunk. Ha a neonnyúl karma elkezd neonos színt ölteni akkor tudhatjuk, hogy a főzet jó. 5 perc elteltével vegyük ki a nyúlkarmot a főzetből. Ha a főzet a karom eltávolítása után neonos színt kezd ölteni akkor tudhatjuk, hogy a főzetünk elkészült és működőképes.

Nem tűnik olyan nehéznek, de könnyen el lehet rontani. Elég eggyel több csepp, és már el is baltáztuk az egész főzetet.

Az összes hozzávalót megkaptuk felcímkézve, bezacskózva: egy lepkeláp levelet, egy neonnyúlkarmot és (valamiért) 100 darab krajván szőrt. Örültem volna ha nem kell egyesével megszámolgatnom a szőrszálakat, de ez van. A tanárok megszívattak minket.

Kimértem a másfél deci vizet, sikeresen hozzáadtam a 3 csepp békanedvet is (volt egy olyan eszköz amivel egyszerre csak egy csepp békadnedvet tudtam hozzáadni a bájitalhoz). A levelet összevágtam és beleöntöttem az üvegcsébe. Nagy nehezen kiszámoltam az 50 krajván szőrszálat (2x is ellenőriztem, biztos ami biztos), nagy nehezen porrá égettem (gyufával elég nehéz volt), belöntöttem a bájitalba és már el is kezdtem pörkölni a neonnyúlkarmot. Pörköltem és pörkölte, de nem éreztem a fű illatát. Már elment rá a gyufák fele, de még mindig semmi. Körbenéztem és a többiek is a karom pörkölésével szenvedtek. Persze olyan is volt aki már (!!) készen volt és olyan is, aki már feladta.

-12 percetek maradt.- figyelmeztet a hangosbemondóbeli a nő.- Hajrá elsősök!

Még próbálkoztam egy darabig a gyufával, de sehogy sem sikerült eléggé megpörkölni a karmot. Teljesen kiakadtam, egyre több embernek volt a bájitalában a nyúlkarom. Valamiért nekem nem megy? Mit rontottam el?

-8 perc gyerekek!- szólal meg ismét a hangosbemondó.

Nagyon bepánikoltam. Idegességemben az összes elhasznált gyufát egy kupacba raktam, aláraktam a nyúlkarmot és felgyújtottam a kupacot. Igaz azt mondták, hogy meg kell pörkölni, de én pörkölgettem kábé 10 percen keresztül és nem éreztem a fű illatát.

A következő egy percben a lángoló gyufakupac fölött görnyedtem és vártam a fű illatát, amit nagy meglepetésemre hamarosan meg is éreztem. Eloltottam a lángot a maradék vízzel és ismét megszagoltam a nyúlkarmot. Tényleg fű illata volt! Szóval egy elég intenzív pörölést kellet végrehajtani. Szinte már égetést.

-5 perc maradt.- halljuk a hangosbemondóból.

Gyorsan beleraktam a nyúlkarmot a vízbe és vártam.

-1 perc.- halljuk újra a figyelmeztetést.

Gyerünk már! A neonnyúlkaromnak egyáltalán nincs neonos beütése. Egy ici-picit sem. Lehet, hogy mégsem csináltam jól?

-Fél perc.

A nyúlkaromnak mintha kezdene zöldes beütése lenni. És tényleg! Már csak 40 másodperc, és kész lesz a főzet. Jeeej!!

-5, 4, 3, 2, 1 lejárt az idő!- és ebben a pillanatban elkezdett beteríteni minket a fullasztó gáz füstje.

Titkos bosziWhere stories live. Discover now