14 rész

92 10 0
                                    

A gyakorlat végeztével, a tündérek elmentek a szárnypróbára Rodhio tanár úrral, a varázslók és a boszorkányok pedig visszamentek a tornaterembe seprűt készíteni.

Az egész termet átrendezték, és mindenkinek volt egy saját üstje.

-Sziasztok gyerekek, - áll fel az emelvényre egy idős boszorkányhölgy.- Matilda tanárnő vagyok, és most seprűt fogunk készíteni.- Először keressetek magatoknak egy párt!- mondja.

Flórát kerestem a tekintetemmel és mikor megtaláltam, ismét párba álltunk.

-Minden pár válasszon egy asztalt!- mondja a következő utasítást Matilda tanárnő.

A padok kétszemélyesek voltak, két üsttel, hozzávalókkal, segédeszközökkel és egy recepttel.

-Gyerekek, csöndesedjetek el és figyeljetek!- kezdené a boszorkányhölgy, de nem hallgatott el mindenki. Hátul 2 boszorkány nem bírta abbahagyni a csacsogást. A tanárnő mérgesen és nagy hangerővel folytatja:

- A varázsseprű készítés nem annyi, hogy megfogsz egy botot és rákötözöl egy adag szénát, nem! Ezt komolyan kell venni!- néz rá a komolytalan társaságra, akik lesütött szemmel elhallgatnak.- Az üstben egy bájitalt fogunk elkészíteni, amibe majd bele kell mártanotok a seprűnyeleteket. Ha nagyon elakadnátok segíteni fogunk, de ezt magatoknak kell megcsinálni. Ha túl sokat segítünk, akkor a seprűtök nem fog engedelmeskedni nektek. A seprűk a készítőjüknek engedelmeskednek, de ha egyszerre 2 ember készíti el, akkor a seprű összezavarodik és senkinek sem fog engedelmeskedni.- magyarázza.- A hozzávalókat az asztalon találjátok. Az üstötöket már megtöltöttük vízzel. Ez elég bonyolult bájital egy elsőévesnek, aki még nem is nagyon tud bájitalt csinálni, így igyekszünk segíteni ahol csak tudunk. A hangosbemondóba fogom mondani az utasításokat. Ha valaki ügyes, egyedül is elkészítheti a bájitalt, minden asztalon van egy recept. Ha elrontjátok a bájitalt, ne aggódjatok, a jövő hónapban újra megpróbálhatjátok! A repülést majd csak félévkor kezditek el tanulni.- mondja.- Ha elakadtok, segítsetek egymásnak, de csak óvatosan, nehogy túl sokat segítsetek!- figyelmeztet minket az idős boszorkányhölgy.

Az asztalon különböző üvegcsék és zacskók sorakoztak, mérőedényekkel, stopperórával és egyéb hasznos dolgokkal együtt. Az asztal mellett volt még egy adag széna, pár zsinórral és dróttal együtt.

Seprűkészítés receptje

Hozzávalók:

· korompók mérge

· házimacskanyál

· rotkafa virága

· aranyalma magja

· sárkánygyík vére

· radírvirág gyökere

· karold leve (gyümölcs)

· egy tincs a saját hajadból

· éjpillangó szárnya

· qvarc morzsalék (Qvorderből)

· víz

Öntsünk 10 liter vizet egy üstbe, majd adjunk hozzá 1 deciliter házimacskanyálat. 25-60 másodperc elteltével szórjunk bele 5 darab aranyalma magot. 5-6 perc múlva adjuk hozzá a bájitalhoz a rotkafa virágát (1db), átitatva sárkánygyík vérrel (a virágnak fél perc kell, hogy elegendő vért szívjon magába). 1-3 perc múlva tegyük bele a feldarabolt radírvirág gyökeret (3db) az üstbe. Újabb 1-3 perc elteltével öntsünk bele 1 centiliter korompók mérget (vigyázat, ne érintkezz a méreggel semmilyen formában, életveszélyes!!). Rögtön ezután szórjuk meg a főzetet 3 csipet qvarc morzsalékkal, majd szórjuk bele a hajtincsünket az üstbe. Végül óvatosan tegyük a bájital felszínére az éjpillangó szárnyait. Ezt követően a pillangószárnyak, mintha egy élő pillangóvá válnának, „repülve" leúsznak az üst aljára. Ezt követően 20 másodpercen keresztül intenzíven kell kevergetni a főzetet (ha jól csináltad, akkor a pillangószárnyak az üst aljához „ragadtak"). Ha a főzet felszínén halvány füsfelhő alakul ki, akkor a bájital elkészült.

- Kezdjük el gyerekek! Először is olvassák el a receptet!- mondja.- Mindenki elolvasta?- kérdezi 1 perc elteltével. Páran bólogatnak.- Jólvan, először daraboljátok fel a radírvirág gyökerét! A 4-es számú üvegcsében találjátok.- magyarázza.- Mindenki feldarabolta?- kérdezi ismét, pár perc elteltével.- Jólvan akkor kezdjünk neki!- és elkezdtük a bájital elkészítését.

Én is a többiekkel haladtam egy darabig, de a vége felé lehagytam őket. Végül sikeresen elkészítettem a bájitalt, a pillangószárnyak leúsztak az üst aljára és a halvány füst is megjelent a bájital felszínén.

Ránéztem Flórára, hogy kell e neki segítség, de úgy tűnt, hogy nagyon koncentrál a tanárnő utasításaira, úgyhogy nem szakítottam félbe.

Ez után felnyújtottam a kezem, hogy szóljak hogy elkészültem és mi a további teendő. Az egyik tanár már siet is felém. Egy manó tanár úr.

- Jó napot, kész vagyok.- mondom, ahogy ideér.

-Jó napot!- mondja, majd szemügyre veszi az üstöm tartalmát.- Rendben, jó lett.- mondja.

- Most mit kell csinálnom?- kérdezem.

- Egyenlőre nincs semmi dolgod, várd meg hogy a többiek is befejezzék, és majd utána a tanárnővel együtt tovább fogjátok folytatni a seprűkészítést.- mondja és már megy is tovább egy másik diákhoz aki jelentkezik.

Hamarosan mindenki a bájitalkészítés végére ért. Flóra is majdnem befejezte, már a pillangószárnyaknál járt. A szárnyakat sikeresen a víz felszínére rakta, de azok valamiért nem akartak a víz aljára úszni. Várt pár másodpercig, de még mindig nem történt semmi.

-Segítsek valamiben?- jön felénk az egyik segítő tanár.

- A pillangó nem úszik le az üst aljára.- mondja gondterhelten Flóra.

A tanárnő pár pillanatig az üstöt szemléli, majd megszólal.- Ó látom mi a baj, a hajszálak nem érintkezhetnek a pillangó szárnyakkal a víz tetején.- magyarázza.- De ezt már a tanárnő is mondta, figyeljetek oda rá! Nem véletlen, hogy ezt a bájitalt együtt készítjük el.- mondja.- A pillangószárnyakat egy csipesszel szedd ki az üstből! Nem tesz jót a bájitalnak, ha érintkezik a bőrünkkel!- mondja és máris siet tovább a következő diákhoz.

Flóra szomorúan szedi ki a pillangószárnyakat az üstből. Szegény egész végig nagyon figyelt és mégis leszidták, hogy figyeljen jobban.

Most már én is figyeltem a tanárnőre és Flórára, hogy ha elront valamit, akkor szólhassak neki. Mivel már a bájitalkészítés végén járt, nem volt szükség rám, és Frida is sikeresen befejezte a bájitalt.

- Mindenki befejezte?- kérdezi Matilda tanárnő.- Jólvan akkor, akik elrontották, jövő hónapban újrapróbálhatják! Erről majd az osztályfőnök tájékoztat titeket.- fejezi be. 2-3 diák egy tanár kíséretében el is hagyja a termet.- A következő feladat, hogy összerakjátok a saját seprűtöket.- A padok mellett találtok szénát és madzagot! Nem baj, ha nem lesz szép, de legyen erős!

Titkos bosziWhere stories live. Discover now