Seminggu sudah pun berlalu. Hendry dan Hanna masih tidak sedarkan diri. Keadaan masih sama seperti sebelum ini. Manakala, Harraz pula...
"Okey bye sayang...See you again.." Harraz melihat kepergian Melissa yang menghilang masuk didalam perut kereta itu.
Bibirnya tidak henti-henti menguntum senyuman.
"Haih...Kenape lah you ni comel sangat.." Bisik Harraz perlahan dan tersengih. Ye, angau.
"Ehem.." Harraz terus menoleh ke belakang.
"Bukan main sweet lagi orang tu... Agak-agaknya yang nyawa-nyawa ikan kat dalam wad tu ingat lagi ke tak.." Sindir Amanda pedas. Ye, Amanda sudah kembali ke sekolah.
"Kann? Bukan main lagi.. Dulu cakap akan selalu ada... Puihh.. Dasar.." Disokong oleh Amy.
"Jangan masuk campur hal aku boleh tak?" Soal Harraz dengan dingin.
"Asal kau berubah sampai macam ni sekali ek?" Soal Amanda dengan geram.
"It's none of your business." Balas Harraz dengan mendatar dan terus berlalu pergi dari situ.
"Sial punya jantan.." Amanda menyumpah seranah akan sikap lelaki itu.
"Haih...Ape nak jadi lah... Jom... Kita pergi lawat Hendry and Hanna.. Kelas pun takde harini.." Ajak Amy dan menilik jam ditangan kirinya.
"Jom!"
"Nak ikut!!" Celah beberapa suara. Mereka berdua menoleh ke arah itu.
Aisyah dan Rafiq menunjukkan simbol '✌️'
Manakala Faiz dan Faiqal berwajah dingin. Sejak Shikin berpindah sekolah minggu lepas, Faiz mulai berubah. Dia tidak seceria dulu.
Manakala, Faiqal pula masih mengelak daripada bercakap dengan Amanda.
"Jomlah..Kang lambat pulak sampai.." Ajak Faiqal dengan dingin.
"Harraz?" Soal Rafiq.
"Jantan tu bukan ambik kesah pun pasal Hanna, yang dia tahu, perempuan tu.. Menyampah lak aku.." Bebel Amanda.
"Kannnn??" Disokong oleh Amy dan Aisyah.
"Sape nak naik dengan aku?" Soal Rafiq.
"Aku!" Jawab Aisyah, Amy dan Amanda serentak.
"Aisyah, Amy, Faiz, naik dengan aku..Amanda, kau dengan Faiqal, tak muat dah.."
"What? Kejadah kau tak muat..Korang bukannya gemuk pun sampaikan tak muat.." Balas Amanda tidak puas hati.
"Takde takde... Kereta aku, peraturan aku.."
"Hishh..Jantan ni.." Omel Amanda perlahan.
🌹🌹🌹🌹🌹
"Ehem.." Amanda berdehem memecahkan kesunyian itu. Manakala, Faiqal buat-buat tak dengar.
"Ehemm.."
"Ehemmmmmmm"
"Ye... Kau nak ape?" Soal Faiqal dengan dingin.
"Lahh...Ade suara, aku ingatkan bisu." Sindir Amanda dan tersenyum sinis.
"Kau nak ape?" Soal Faiqal dengan malas.
"Asal kau cam lain eh sekarang?" Soal Amanda dengan hairan.
"Apa yang lain? Biasa je.."
"Kau cam nak mengelak dari aku.. Aku ada buat salah apa-apa dekat kau ke?" Soal Amanda curious.
"Takde."
"Tipuu"
"Takde."
"Hishh..Kau ni... Ape masalah kau sebenarnya?"
YOU ARE READING
MUSUHKU, JODOHKU?? ( COMPLETE ) ✔️
Подростковая литератураBefore read this story, make sure korang baca story 'NERD ITU MAFIA????' dulu ye... 'MUSUHKU JODOHKU??' ni sambungan dari cerita tu...☺️👌 Mengisahkan Tengku Hanna Alexandra, Tengku Irelia Amanda dan Tengku Hendry Rachael yang berpisah sewaktu berum...