𝑪𝑯𝑨𝑷𝑻𝑬𝑹 34: 𝑨𝑴𝑵𝑬𝑺𝑰𝑨✨

289 29 5
                                    

"Hendry!!" Laung Amy dengan teruja dan terus mara ke arah Hendry. Namun Hendry memandangnya dengan pandangan yang kosong.

"Kau siape?"

Semua orang terdiam seribu bahasa. Kecuali Rose, Harith dan Shikin yang sudah tahu akan hal itu dari awal lagi.

"Aunty, kenapa dengan Hendry?" Soal Amanda menginginkan jawapan.

"Hendry.. Dia.. Dia.. Amnesia." Jawab Rose dengan sayu.

Semua orang terkejut akan hal itu. Perlahan-lahan air mata Amy mengalir.

"Kau tak ingat aku ke Hendry?" Soal Amy dengan sayu.

"Tak." Jawab Hendry dengan dingin.

"Amanda, Hanna mana?" Soal Hendry. Semua orang memandang ke arah Hendry dengan hairan.

"Dia just ingat Amanda dengan Hanna je.. Memori waktu dia kecik dulu." Terang Rose lagi.

"Assalamualaikum." Seseorang memberikan salam di pintu dan menutup kembali pintu itu sebelum memandang ke arah sepupunya itu.

"Hanna!" Hendry memanggil dengan girang.

"Opocot!" Latah si Hanna apabila terkejut akan perangai pelik Hendry itu.

"Kau dah kenapa?" Soal Hanna dengan hairan dan menggaru kepalanya yang tidak gatal itu.

"I miss you, honey.." Ucap Hendry dan mata mereka semua terus membulat. Hanna apa lagi? Lagi lah terkejut diantara diorang semua.

"Aku rasa aku salah wad.. Aku keluar dulu.." Hanna terus menarik semula pintu wad itu dan pergerakannya terhenti apabila wajah seseorang muncul di pintu.

Pandangan Hanna kosong, sungguh kosong memandang gerangan itu.

Harraz kaku disitu. Perlahan-lahan dia menolak pintu itu dan masuk ke dalam tanpa menghiraukan Hanna yang berada di situ. Dibuatnya seperti Hanna tidak wujud disitu.

"Panas lah pulak...Aircond ni pun, haih" Sindir Amanda pedas apabila melihat wajah Harraz.

Harraz menjelingnya tajam sebelum matanya jatuh pada Hendry.

"Kau okey tak bro?" Soal Harraz acah-acah prihatin.

"Kau sape sia tiba-tiba datang tanya aku okey ke tak.." Soal Hendry dengan wajah tidak suka.

"Kau pun benci aku jugak ke sampaikan buat-buat tak kenal aku?" Soal Harraz dengan dingin.

"Dia amnesia." Terang Faiqal dengan dingin.

"AMNESIA?!" Soal Harraz dan Hanna serentak.

Mereka berdua berpandangan untuk seketika sebelum riak wajah masing-masing berubah menjadi kosong.

"Tapi Hanna, dia just ingat aku dengan kau je.." Terang Amanda pula.

"What??" Soal Hanna dengan wajah tidak percaya.

"Hanna.. Why you duduk jauh sangat? You tak rindu I ke? Dah la lambat datang.." Soal Hendry dengan manja.

"Rindu kejadah kau.. Apemende ni wei?" Soal Hanna dengan blur. Tersangatlah blur.

"You kan girlfriend I." Amy terus terbatuk-batuk di situ. Manakala mulut Hanna ternganga luas.

"Dugaan apelah pulak ni?" Keluh Hanna perlahan.

"Hanna..Aunty nak cakap sikit boleh tak?" Soal Rose kepada Hanna.

"Boleh aunty, pasal ape tu?" Soal Hanna kepada Rose.

"Jom.." Rose menarik lembut lengan Hanna keluar dari situ.

"Aunty nak cakap ape?" Soal Hanna dengan lembut.

"Aunty nak mintak tolong dengan Hanna, boleh tak sepanjang Hendry tak ingat apa-apa ni, Hanna jadi girlfriend dia? Aunty taknak tengok anak aunty sakit.. Masa mula-mula dia sedar tadi, asyik sebut nama Hanna je." Terang Rose separuh merayu.

"Tapi aunty rose.."

"Tolong aunty, Hanna..." Rayu Rose.

Hanna mendiamkan diri untuk seketika.

"Tapi kalau aku buat macamni, macamana dengan Amy? Mesti dia terluka sangat-sangat.. But, this is the one options I have, I'm so sorry Amy.. I'm do this for Hendry as my cousin and bestfriend." Bisik hati Hanna dan melepaskan keluhan yang berat.

🌹🌹🌹🌹🌹

Meanwhile,

Setengah jam kemudian, disudut lain pula,

"So, how your life after leaving us?" Soal Faiz dengan dingin diatas kerusi diluar bilik wad itu.

"A...Emm.. Macam tu la.. Persekitaran baru, kawan baru.." Jawab Shikin dengan janggal.

"New friend huh? You're selfish.." Faiz tersenyum sinis.

"What the hell are you talking about?! If you know the truth, Faiz! I'm sure you will never blame me in this situasion!! I'm do this for you guys! So, stop pretending like you know everything but the truth is you know nothing! I hate you!" Shikin terus beredar dari situ dengan perasaan marah yang membuak-buak.

Faiz terkesima. Untuk pertama kalinya Shikin meninggikan suara kepadanya.

"Kau pindah sekolah sebab kitorang? Ape maksud kau, Shikin?" Keluh Faiz sendirian dengan perlahan.

🌹🌹🌹🌹🌹

"Bukak lah mulut tu!" Hanna meninggikan sedikit suaranya apabila Hendry tidak ingin makan bubur.

"Taknak!"

"Hish mamat ni.. Aku terajang kang pape pun tak dapat.." Omel Hanna perlahan.

Tiba-tiba,

Tok! Tok! Tok!
Pintu bilik diketuk dan dibuka oleh seseorang dari luar.

"Aku tak suka diganggu when aku tengah spend time dengan girlfriend aku." Dingin sahaja bunyinya.

Amy kaku dihadapan pintu manakala Hanna terus berdiri di situ. Ya, perasaan bersalah dia terhadap Amy semakin menebal.

"S.. Sorry." Ucap Amy dan menundukkan kepalanya.

" Honey, duduk la... I love you honey." Ucap Hendry dan tersenyum manis.

Hati Amy terasa sangat pedih. Seperti dicarik-carik.

"Hendry... Sebenarnya-"

"H.. Hanna.. Aku kena pergi dulu, jaga dia baik-baik." Pintas Amy dan berlalu keluar dari situ. Sebaik sahaja jauh dari wad itu,

"Takkan kau tak ingat aku langsung, Hendry?" Setitis air mata Amy jatuh. Sungguh sakit. Dia tidak menyalahkan sesiapa dalam hal ini, termasuk Hanna.

🌹🌹🌹🌹🌹

Kring! Kring! Kring!
Iphone milik Hanna berdering.

Hanna terpisat-pisat bangun dari tidurnya. Dia mengangkat kepalanya daripada katil Hendry. Ya, dia yang menjaga sepupunya itu hari ini.iPhone miliknya yang berada di atas meja itu diambil.

Tanpa melihat nama gerangan yang menelefon itu, Hanna mengangkat panggilan itu.

"Hello?"

"Hello..Em..Kau tengah buat ape tu?" Soal seseorang lelaki di hujung talian.

Mata Hanna terus terbuka luas apabila mendengar suara Harraz.

"Ada apa call?" Soalan di balas dengan soalan. Dingin sahaja bunyinya.

"Saje..Nak borak dengan kau.."

"Pfft.. Awak takyah nak acah baik dengan saya la.. Menyampah tahu tak?"

"Kau marah aku ke?"

"Eh tak lah.. Takkan lah nak marah awak pula kan? Awak mana ada buat salah apa-apa pun dekat saya, kan?" Sinis Hanna.

"Hanna... Aku-"  Hanna terus mematikan panggilan dan sambung tidur kembali.





954 word
Thanks kpada yg vote 🌹✨

MUSUHKU, JODOHKU?? ( COMPLETE ) ✔️Where stories live. Discover now