TUJUH TAHUN KEMUDIAN,
"Baa!!" Sergah Eric dan ketawa terbahak-bahak.
"Opocot! Woi! Kau buta ke aku tengah push mobile leg-" Kata-kata Amanda terhenti dan terus berpusing menghadap orang itu.
"ERICCC!! RINDU KAU GILA!! HUAA! BILA SAMPAI?!!" Jerit Amanda dengan teruja.
"Hahahahha Aku baru je sampai.. Kenapa? Haa rindu aku ke?" Soal Eric seraya mengangkat beg pakaiannya dan diletakkan di atas sofa. Dia juga turut melabuhkan punggung di atas sofa itu menghadap Amanda.
"Gila tak rindu.. Gila.. Kau pergi Jerman seminggu kot... Si twins tu, asyik buli aku je.. Sedih aku, takde orang backup.." Adu Amanda dengan bersungguh-sungguh.
Eric hanya mampu tersengih. Sejujurnya, dia juga turut merindui gadis itu.. Dia pergi ke Jerman atas urusan kerja. Ye, umur mereka sudah mencecah 24 tahun.
"Tengku Wafiy Riyad and Tengku Wafiyah Raudhah!!!" Jerit Hanna dengan kuat. Bergema rumah besar itu.
"Haa..Sudah..Singa dah mengamuk.. Ade lah tu si twins tu buat hal.. Padan muka diorang hahahah" Gelak Amanda terbahak-bahak.
"Korang ada nampak budak-budak tak? Geram betul la... Mandi pon tak lagi, tiba-tiba hilang.." Hanna bercekak pinggang dihadapan mereka berdua. Muka jangan dicakap, memang macam singa dah.
"Rileks la wei..Ni kan hari minggu.. Mesti diorang pergi ikut Hendry jalan-jalan ke.. Takpon, diorang pergi restoran ibu.. Rindu pulak aku dekat kat budak-budak tu." Eric cuba membela nasib kedua-dua anak buahnya itu. Hahaha.
"Takdenya Hendry bawak pergi jalan-jalan.. Hendry awal-awal lagi dah keluar, ada meeting dengan pekerja-pekerja restoran tu.." Hanna melabuhkan punggung di atas sofa bersebelahan dengan Amanda.
"Haa..Kalau camtu, diorang ikut ibu la tu.. Ade je dekat Restoran tu..Kau tak masuk kerja ke harini?" Soal Eric dan melirik ke arah Hanna.
"Aku malas hehe.. Special day kot harini.." Hanna mengenyitkan sebelah matanya kepada Eric. Eric hanya tersenyum. Ya, ada makna disebaliknya.
Amanda terpinga-pinga. Special day?
"Ape maksud korang?" Soal Amanda dengan hairan.
"Takde papelah..Haa Aisyah dengan Rafiq mana?" Soal Eric dan matanya melilau sekeliling.
"Macam kau tak tahu dua ekor tu.. Mentang-mentang la taken, asyik berkepit je 24 jam.. Pergi dating la tu.." Amanda membuat wajah menyampah.
Tiba-tiba,
seseorang menekup mata Amanda dari belakang. Dan budak itu tersengih. Hanna dan Eric turut tersengih melihat celoteh comel budak itu.
"Hye girl... You know me?" Budak perempuan itu berdekah-dekah ketawa.
"Emm... I don't know.." Balas Amanda dengan malas.
"Ohh really? I'm princess.. You know me?"
"Princess..Werk.." Amanda buat-buat nak muntah.
Eric dan Hanna hanya ketawa.
Tiba-tiba,
"Happy Birthday my lovely aunty, you are the best aunty in the world! I Love you Aunty!" Raudhah terus memanjat sofa itu dan memeluk Amanda.
"Happy Birthday To You!~
Happy Birthday To You!~"Amanda menekup wajahnya dengan kedua-dua belah tapak tangannya. Ya, dia memang tidak jangka. Sungguh dia terharu apabila melihat Aisyah yang membawa kek yang besar berwarna biru bersama lilin-lilin yang terpacak di atasnya. Rafiq, Riyad dan ibu turut ada bersama, mereka tersenyum melihat Amanda yang kelihatan SPEECHLESS itu.
YOU ARE READING
MUSUHKU, JODOHKU?? ( COMPLETE ) ✔️
Подростковая литератураBefore read this story, make sure korang baca story 'NERD ITU MAFIA????' dulu ye... 'MUSUHKU JODOHKU??' ni sambungan dari cerita tu...☺️👌 Mengisahkan Tengku Hanna Alexandra, Tengku Irelia Amanda dan Tengku Hendry Rachael yang berpisah sewaktu berum...