Mereka semua mati kata, masing-masing memandang di antara satu sama lain. Ya, 12 tahun tidak bersua.
"Aa...Em... Macamana keadaan anak korang?" Soal Alex memecahkan kesunyian itu.
"A...Anak aku takdelah teruk sangat.. Anak kau?" Balas Irfan dengan awkward.
"Hanna still tak sedarkan diri.." Jawab Alex dan menggaru kepalanya yang tidak gatal.
"Hendry kena bedah kejap lagi.." Terang Harith pula dengan sayu.
Mereka semua terkejut.
"Bedahh???" Soal Alex, Irfan, Olivia dan Aliya serentak dengan terkejut.
Harith menganggukkan kepalanya.
"Encik Harith, saya doktor Azli... Saya nak bincang sesuatu dengan Encik kejap." Panggil seorang doktor yang bernama Azli itu.
Harith menganggukkan kepalanya dan mengikuti langkah doktor itu.
"Alex, aku nak bincang something dengan kau, tapi kat luar..." Ajak Irfan dengan wajah yang serius. Alex dan Irfan terus berlalu pergi dari situ.
Tinggallah Olivia, Aliya dan Rose disitu.
"Doktor cakap macamana keadaan Hanna?" Soal Aliya setelah sekian lama berdiam diri.
"Entah... Lantak dia lah... Bukan masalah aku pun..." Balas Olivia dengan mendatar.
Berdesing telinga Rose apabila mendengarkan hal itu.
"Bukan masalah kau?! Hanna tu anak kau!" Marah Rose.
"Yang kau nak tengking tengking aku kenapa?" Soal Olivia dengan mendatar.
"Aku ingat dah berubah.. Tapi dari dulu sampai sekarang same je..Tak berubah.. Hahaha" Aliya ketawa sinis.
"Excuse me... So, kau nak salahkan aku la dalam hal ni?" Soal Olivia dengan wajah tidak percaya.
"Kalau bukan salah kau, salah sape lagi? Eh..Kau pun tahulah macamana perasaan bila your mum benci kau.. Kau kena ingat benda tu!" Saje Rose menekankan perkataan BENCI itu.
"Don't you dare cakap pasal tu lagi! Past is past!!" Marah Olivia.
"Ape yang past hah?" Soal Aliya pula.
"Ape masalah korang hah? Budak tu bukan anak aku, korang nak suruh aku sayangkan budak tu macamana? Setiap kali aku pandang muka budak tu, aku nampak perempuan jalang tu! Aku benci perempuan tak guna tu! Disebabkan perempuan tak guna tu lah! Anak aku mati!!" Jerit Olivia mula hilang sabar.
FLASHBACK:
"Husband... Mana awak ni..." Olivia tidak henti-henti menelefon suaminya itu. Namun tidak diangkat oleh Alex.
"Arghhh..." Olivia memegang perutnya yang sakit itu.
Tiba-tiba,
iphone milik Olivia berdering dan lantas Olivia mengangkat panggilan itu."Hello Husband... Sakit...Awak pergi mana?... Tolong saya... Saya dah nak bersalin dah ni..Arghhh!"
"Hah?! Wife tunggu...Abang balik sekarang..." Alex terus mematikan panggilan. Tetapi Olivia hairan, dia mendengar sesuatu dari corong telefonnya tadi. Ya, kedengaran seperti bayi menangis.
*DI HOSPITAL*
"Maafkan kami encik, kami dah buat sehabis baik.. kandungan puan Olivia tidak dapat diselamatkan." Alex jatuh terduduk.
"A...Anak aku..."
Alex terus berdiri semula,
"Doktor.. Boleh tak tolong rahsiakan hal ni dari isteri saya?" Soal Alex penuh harapan.
YOU ARE READING
MUSUHKU, JODOHKU?? ( COMPLETE ) ✔️
Novela JuvenilBefore read this story, make sure korang baca story 'NERD ITU MAFIA????' dulu ye... 'MUSUHKU JODOHKU??' ni sambungan dari cerita tu...☺️👌 Mengisahkan Tengku Hanna Alexandra, Tengku Irelia Amanda dan Tengku Hendry Rachael yang berpisah sewaktu berum...