Hanna membuang pandangannya ke luar tingkap itu dengan sayu. Hujan yang mulai turun seakan-akan tahu betapa hancur hatinya tika ini.
"Harraz..." Hanna tersenyum kelat apabila nama itu disebut olehnya sendiri.
"Macamana aku nak move on? kau first love aku.." Setitis air matanya jatuh.
Sudah seminggu Hanna menemani Hendry di sini. Khabar Harraz langsung tidak didengari. Tetapi, setiap saat, setiap detik, fikirannya akan memikirkan lelaki itu. Sungguh susah untuk melupakan cinta pertama, bukan?😔
"Hey...Are you crying?" Soal Hendry yang baru keluar dari toilet itu.
Dengan laju Hanna mengelap air matanya dan tersenyum memandang Hendry.
"Takdela... Masuk habuk tadi." Tipu Hanna.
"Ooowh i see.."
"Hanna.. Boleh ke kita saya mengambil tempat di hati awak?" Soal Hendry. Hanna tersentak.
"Ha?"
"Saya boleh nampak awak macam tak berapa selesa dengan saya.. Kenapa Hanna? Awak dah ada orang lain ke sepanjang saya tak sedarkan diri?" Soal Hendry memandang tepat ke dalam anak mata hazel Hanna.
"T..Tak...Hendry..Betul ke awak tak ingat langsung apa yang terjadi sebelum ni?" Soal Hanna.
"Tak..Saya dah cuba, Hanna..Tapi tak boleh..." Jawab Hendry dengan sayu.
"Saya just ingat awak, amanda, mama and papa.. Tu je."
"Amy?"
"Penting sangat ke Amy tu dalam hidup saya sampaikan saya nak kena ingat dia?" Soal Hendry dengan pandangan kosong.
Hanna kelu.
Manakala, seseorang yang mendengar perbualan mereka dari tadi menekup mulutnya apabila mendengar soalan itu diajukan oleh Hendry. Ya, sungguh sakit rasanya.
"Hendry... Sebenarnya.."
"Dah dah.. Jom tolong saya kemas barang.. Mama dah tunggu kat rumah." Ajak Hendry dan tersenyum manis.
"O..Okey."
🌹🌹🌹🌹🌹
#Disebelah malam pula#
"Hello? Haa...Kau kat mane?" Soal Amanda dengan bengang.
"Aku ada hal sikit malam ni..Takleh join korang pergi rumah Hendry.. Sorry wei.." Balas Amy.
"Okeyla...Aku pergi dulu..Kau tu jangan lewat sangat balik dorm.." Pesan Amanda dan terus mematikan panggilan.
"Nape? Takleh join pulak?" Soal Aisyah.
"Ha ah... Dia cakap ada hal.." Terang Amanda.
"Pulak dah.." Keluh Rafiq.
"So, kita berempat je la kan?" Soal Faiqal.
"Ha ah..Jom." Sebaik sahaja Amanda ingin membuka pintu kereta, dia berasa seperti diperhatikan.
Matanya melilau sekeliling.
"Woi! Cepatla masuk!" Laung Rafiq. Amanda tersentak dan terus masuk ke dalam perut kereta.
🌹🌹🌹🌹🌹
"Jemput masuk korang.. Dudukla..Buat macam rumah sendiri.." Pelawa Hanna.
"Amboii... Buat macam rumah sendiri nampak.." Perli Amanda.
"Ye la kann...Orang tu kan dah jadi bakal menantu aunty Rose.." Sakat Aisyah.
"Ha..Kalau ye pun kenape?" Balas Hanna.
YOU ARE READING
MUSUHKU, JODOHKU?? ( COMPLETE ) ✔️
Подростковая литератураBefore read this story, make sure korang baca story 'NERD ITU MAFIA????' dulu ye... 'MUSUHKU JODOHKU??' ni sambungan dari cerita tu...☺️👌 Mengisahkan Tengku Hanna Alexandra, Tengku Irelia Amanda dan Tengku Hendry Rachael yang berpisah sewaktu berum...